انتخاب سبک آرایش عروس

انتخاب سبک آرایش عروس

فهرست عناوین

انتخاب سبک آرایش عروس تا حد زیادی بستگی به سلیقه عروس خانم دارد. اما نکاتی وجود دارد که هر دختر خانمی ‌باید پیش از روز عروسی خود به آن‌ها توجه کند تا با اطمینان خاطر بیشتری سبک آرایش عروسی خود را انتخاب کند. در این مقاله، ما در تیم بزمینه نکات مهمی‌که باید در انتخاب سبک آرایش در نظر بگیرید ذکر کرده‌ایم.

1- سبک آرایش و میکاپ باید با سن شما هم‌خوانی داشته باشد.

اگر عروس کم سن و سالی هستید بهتر است میکاپ شما نیز خیلی غلیظ و زنانه نباشد. یک میکاپ دخترانه و لایت می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌تری باشد. البته توجه داشته باشید که اختلاف سنی شما و همسرتان نیز مهم است. در صورتی که آقا داماد خیلی بزرگ‌تر باشد و دوست داشته باشید شما نیز چند سالی بزرگ‌تر به نظر برسید می‌توانید سبک مدیوم یا غلیظ را انتخاب کنید. اما اگر دوست ندارید با میکاپ سن شما بیشتر به نظر برسد بهتر است سراغ میکاپ‌های مات‌تر بروید.

2- سبک آرایش عروس باید با لباس و اکسسوری عروس ‌هارمونی داشته باشد.

ابتدا با تست استایل شناسی موجود در سایت بزمینه استایل خود را بشناسید و بر اساس آن لباس و اکسسوری‌ها را انتخاب کنید. آرایش عروس باید با لباس عروس، زیور آلات، تاج و سایر اکسسوری‌ها هماهنگی داشته باشد. اگر لباس شما اروپایی و ساده است و یک شینیون ساده را انتخاب کردید بدون شک میکاپ خلیجی، خطی یا غلیظ به هیچ عنوان مناسب شما نخواهد بود. لباس‌های ساده و بدون دانتل یا کار نشده و لباس‌هایی که دامن‌های ساده ای دارند بهتر است با میکاپ‌های ساده همراه باشند. در مقابل اگر تاج کارشده و بزرگی انتخاب کردید و لباس عروس شما بسیار پرکار است می‌توانید از بین میکاپ‌های مدیوم و غلیظ یکی را برگزینید. اگر میکاپ لایت و بی رنگ به همراه تاج بزرگ انتخاب نشود بهتر است چرا که صورت عروس خانم بی حال به نظر می‌رسد و تاج و اکسسوری‌ها بیشتر از صورت عروس به چشم می‌خورند.

3- سبک میکاپ باید چهره عروس خانم را زیباتر کند.

همه افراد با سبک آرایش لایت زیباتر نمی‌شوند و برعکس همه عروس خانم ها هم با آرایش غلیظ چهره بهتری پیدا نمی‌کنند. عروس خانم باید بداند تا قبل از عروسی با چه آرایشی بهتر می‌شود و کدام سبک میکاپ برای او مناسب‌تر است. این که آرایش لایت مد شده و بیشتر عروس خانم‌ها امروزه به این سبک گرایش پیدا کرده‌اند سبب نمی‌شود که این نوع میکاپ برای همه مناسب باشد. بنابراین بهتر است صورت خود را بشناسید و متناسب با صورت خود سبک آرایش عروسی خود را انتخاب کنید.

4- سبک میکاپ عروس باید با تخصص آرایشگر متناسب باشد.

ببینید آرایشگاه و میکاپ‌آرتیستی که انتخاب کردید در کدام سبک آرایش عروس تخصص دارد. اگر آرایشگر شما چندان حرفه ای نیست و به تمیز کار کردن او اطمینان ندارید، بهتر است سبک‌های غلیظ را انتخاب کنید. زیرا رسیدن به میکاپ لایت تمیز، سخت تر از رسیدن به میکاپ غلیظ تمیز است. هرچند اگر میکاپ‌کار شما حرفه‌ای نباشد به احتمال زیاد از نتیجه کار راضی نخواهید بود.

5- سبک میکاپ عروس باید مطابق با سلیقه عروس خانم باشد.

گزینه‌های ممکن در انتخاب‌های عروسی به اندازه ای زیاد است که هیچ دو مراسمی‌را نمی‌توانید پیدا کنید که کاملا یکسان باشند. این موضوع نشان می‌دهد که سلیقه افراد باهم متفاوت است و شما نیز باید سبک میکاپ خود را اول از همه متناسب با سلیقه خودتان انتخاب کنید. اگر دوست دارید به عنوان عروسی آرایش غلیظی داشته باشید میکاپ غلیظ را انتخاب کنید اما باید بدانید که ممکن است در آن بین بسیاری از افراد میکاپ شما را نپسندند. بنابراین پس از انتخاب سبک میکاپ نسبت به خودتان اعتمادبفس داشته باشید و با حرف دیگران نسبت به میکاپ عروسی خود حس بدی پیدا نکنید.

6-  سبک آرایش شما نباید در گذر زمان دمده و غیر متعارف محسوب شود.

میکاپ شما در روز عروسی قرار است در عکس‌ها و فیلم عروسی ثبت شود و تا سالیان سال میکاپ خود را در عکس‌ها و فیلم عروسی ببینید. از این رو باید سبکی انتخاب کنید که تا مدت‌ها از دیدن آن لذت ببرید. خودتان را با میکاپ مد نظرتان تصور کنید و ببینید آیا چند سال آینده نیز با دیدن این میکاپ احساس خوبی پیدا می‌کنید یا از نشان دادن عکس‌ها و فیلم عروسی خود به دیگران خجالت می‌کشید.

7- سبک میکاپ عروس خانم به شینیون و رنگ موی عروس مرتبط است.

این که موی شما دارای رنگ روشن باشد یا تیره و شینیون شما پیچیده است یا ساده بر روی انتخاب سبک آرایش شما در روز عروسی تاثیر می‌گذارد. بعضی از رنگ موها با آرایش لایت خوب از آب در نمی‌آید، بنابراین پیش از انتخاب نوع میکاپ عروسی با آرایشگر خود مشورت کنید سپس تصمیم بگیرید.
برای مشاهده نمونه کار بهترین میکاپ آرتیست ها در بزمینه اینجا کلیک کنید.
خواندن مقاله بهترین و معروف ترین برندهای لوازم آرایش را نیز به شما توصیه می کنیم.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت