راهنمای کامل انتخاب لباس عروس

راهنمای کامل انتخاب لباس عروس

فهرست عناوین

انتخاب مدل لباس عروس موضوعی کاملا شخصی و سلیقه ای است و عروس خانمها بر اساس علاقه شخصی و حتی رویاهای کودکی، به دنبال لباس عروس ایده آل خود می گردند. ولی دانستن نکاتی قبل از انتخاب نهایی لباس، شما را از تصمیم خود مطمئن می کند. بزمینه به شما پیشنهاد می کند در ابتدا تست انتخاب لباس عروس را انجام دهید و سپس بهترین مزونهایی که می توانند سبک مورد نظر شما را ارائه دهند بازدید کنید.

قبل از معرفی استایلهای مختلف لباس عروس، بهتر است فرم بدن خود را بشناسید. انواع فرم بدن عبارتند از سیبی شکل، مثلثی، مستطیل، ساعت شنی، و گلابی شکل. در ادامه سبکهای مختلف لباس عروس را با هم مرور می کنیم.

مدل لباس عروس A-Line

مدل لباسA-Line جز محبوب ترین مدل‌هاست که بسیار مورد توجه عروس خانم‌ها قرار می‌گیرد چرا که هم زیبایی و جلوه خاص خود را دارد و هم برای تمام مدل های اندامی مناسب است. این مدل در قسمت بالاتنه به صورت فیت است و از کمر کلوش می‌شود و پف دامن آن خیلی زیاد نیست.

یکی از مزیت‌های انتخاب این لباس این مسئله است که در بقیه انتخاب‌های خود مثل کفش و دسته گل و حتی سرویس جواهر محدودیت زیادی ندارید و تقریبا تمام سبک‌های اکسسوری و دیگر خریدها با این لباس هماهنگی خوبی پیدا میکنند. اگر قصد برگزاری جشن عروسی استایل کلاسیک و رمانتیک را دارید این لباس جز بهترین انتخاب‌های شماست. 

Ball Gown یا پرنسسی

اگر انتخاب برای شما لباس عروس، مدل Ball Gown یا پرنسسی است، احتمالا از کودکی عاشق لباس آبی سیندرلا بودید. در این مدل لباس که که در بالا تنه به بدن می‌چسبد و از کمر به صورت دامن پفدار در می آید، برای اینکه پف دامن به بهترین شکل ممکن دیده شود، باید از ژپونی که دارای سه ردیف فنر هست استفاده شود. این مدل لباس عروس شکوه خاصی به عروس و مراسم عروسی می‌بخشد و به کسانی که استایل عروسی آن ها استایل لاکچری و کلاسیک و رمانتیک هست توصیه می‌شود تا در جشن عروسی با پوشیدن این سبک لباس عروس، مثل پرنسس‌هایی رویایی بدرخشند.

اگر از دسته از افراد ریز و لاغر هستید و به خاطر نوع سلیقه این لباس را میپسندید، بهتر است مدل های دیگر مانند A-line را هم امتحان کنید ولی اگر اندام شما گلابی شکل است و این مدل لباس را نیز دوست دارید به شما تبریک میگوییم چرا که سلیقه شما با دیگر فاکتورهای موثر در انتخاب لباس همخوانی دارد و میتوانید با خیال راحت این لباس را برای مهم ترین روز زندگیتان انتخاب کنید. 

Tea Length یا لباس عروس کوتاه

مدل لباس Tea Length یا همان مدل لباس عروس کوتاه برای افراد فانتزی و مهمانی‌های ساده تر توصیه می‌شود و اندازه کوتاهی قد آن به تناسب فرم پاها و بدن تعیین می‌شود. این مدل برای مراسم فرمالیته و یا جشن سالگرد ازدواج نیز انتخاب بسیار مناسبی است. سعی کنید این مدل را با اکسسوری‌های کلاسیک مثل کلاه و تور و یا اکسسوری فانتزی مانند پاپیون هماهنگ کنید و از دسته‌گل‌های سایز متوسط و کوچک استفاده کنید.

لباس عروس مدل ماهی یا Mermaid

مدل لباس Mermaid جز مدل‌های پرطرفدار است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. این مدل از سرشانه تا روی زانو فیت بدن است و از روی زانو به فرم آزاد و کلوش درمی‌اید.فرم بدن ساعت شنی مناسب‌ترین گزینه برای این مدل می‌باشد. اگر سلیقه شما مدل لباس ماهی است و اندام لاغر و استخوانی نیز دارید، همه چیز برای انتخاب این استایل لباس برای شما فراهم است و فاکتور سلیقه شما با دیگر فاکتورهای مهم انتخاب لباس همخوانی دارد. اما اگر همیشه در رویاهایتان این نوع لباس را تصور می‌کردید اما فرم هیکل درشتی دارید بهتر است به فکر مدل های متنوع دیگر باشید تا بهترین تصویر از روز عروسی خود را به وجود آورید.

مدل Trumpet

این مدل بسیار شبیه به مدل Mermaid می‌باشد با این تفاوت که از سر شانه تا زیر باسن به صورت فیت و چسبان است و پس از آن به صورت کلوش درمی‌آید و به همین دلیل اگر مدل مورد علاقه تان مدل Trumpet است، بهتر است چربی های اضافه شکم و پهلو نداشته باشید و اگر فرم بدنتان گلابی شکل است اما به دلیل علاقه شخصی به این مدل فکر می‌کنید، بهتر است دیگر سبک‌ها را نیز امتحان کنید. بهترین گزینه برای مدل ترومپت، افرادی با فرم کمر باریک و هیکل تراشیده هستند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که خاص بودن برایتان مهم است با یک طراحی زیبا در این سبک می‎توانید زیباترین تصویر را از آن خود کنید.

مدل لباس عروس Sheath

این مدل که به تازگی به دلیل سادگی و زیباییش مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است فرمی متناسب با بدن شما را دارد و در عین حال زیاد چسبان نیست و حالت آزاد و رهایی را برای شما به وجود می‌آورد. اگر طرفدار استایل بوهو و وینتیج هستید و یا دوست دارید مراسم فیلمبرداری و عکسبرداری فرمالیته نیز داشته باشید، این مدل جذاب بهترین انتخاب شما خواهد بود.  

اگر سلیقه تان این سبک لباس است با هر فرم هیکلی که دارید این لباس میتواند انتخاب مناسبی باشد اما برای فرم بدن به صورت گلابی پیشنهاد نمی‌شود.

این لباس بسیار مناسب عکاسی در فضای باز است و زیباترین تصاویر از جشنتان را برایتان به یادگار خواهد گذاشت. 

خریدی مطمئن و به صرفه در فروشگاه آنلاین بزمینه

همه سبکهایی که بیان شدند، می توانند دارای یقه و آستین در طرحهای مختلفی باشند. این تصویر به شما کمک می کند با نام هایی مانند یقه هالتر، یقه رومی، یقه دلبری، یقه خشتی، یقه شانه افتاده و ... آشنا شوید.

نکته دیگر در انتخاب لباس عروس، توجه به پشت لباس است. پشت لباس شما می تواند زیبایی لباس را دوچندان کند.

اکنون شما سبک و استایل مورد نظر خود را می دانید. در ادامه 10 نکته برای خرید لباس عروس را برای شما لیست کرده ایم.

امیدواریم با خواندن این نکات مدل مناسب خود را انتخاب کرده باشید. توصیه می کنیم به قسمت ایده های لباس عروس بروید و نهایتا از قسمت بهترین مزونهای لباس عروس دیدن کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت