آیا ‌‌می‌توان هم زمان عاشق دو نفر بود؟

آیا ‌‌می‌توان هم زمان عاشق دو نفر بود؟

فهرست عناوین

بعضی از افراد احساس ‌‌می‌کنند که هم‌زمان عاشق دو نفر هستند و ‌‌‌نمی‌توانند بین دو نفر انتخاب نهایی خود را برای شروع رابطه جدی، انجام دهند. کارشناسان بزمینه با بررسی نظرات روانشناسان بنام، سعی می کنند علاوه بر پاسخ به این پرسش که ‌‌آیا می‌توان هم زمان عاشق دو نفر بود یا خیر، راه درست را به افرادی که هم زمان به دو نفر ‌‌علاقمند می شوند، نشان دهند.

آیا ‌‌می‌توان هم زمان عاشق دو نفر بود؟

بله! این امکان وجود دارد که انسان هم زمان عاشق دو نفر باشد. این پاسخی است که خانم باربارا‌دی‌آنجلیس در کتاب خود تحت عنوان «از باربارا بپرسید» ارائه ‌‌می‌کند. او در این کتاب بیان ‌‌می‌کند که حتی امکان دارد کسی در آن واحد عاشق چند نفر باشد. در واقع قلب انسان ‌‌می‌تواند همه افرادی که خوبی‌‌‌ها و زیبایی‌‌‌های بیرون و درون آن‌‌‌ها را دیده است بپذیرد و حد و مرزی برای عشق ورزیدن ندارد.

نشانه‌‌‌های این که هم زمان عاشق دو نفر هستید چیست؟

1- وقتی طرف مقابل در رابطه جدی‎تر ‌‌می‌شود و قصد دارد رابطه را به سمت رسمی‌تر شدن پیش ببرد دستپاچه ‌‌می‌شوید و ترجیح ‌‌می‌دهید حرف را عوض کنید تا موضوع فراموش شود. در واقع اگر علاوه بر طرف مقابلتان عاشق فرد دیگری باشید (حتی اگر به کسی که با او در ارتباط هستید عشق می ورزید) باز هم از جدی شدن رابطه احساس نگرانی پیدا ‌‌می‌کنید.
2- وقتی در کنار فردی که دوست، نامزد یا همسر شماست هستید، دائما فرد دیگری را به جای او تصور ‌‌می‌کنید. همچنین در رویاهایی که در طول روز و پیش از خواب دارید، در زمان‌‌‌های مختلف دو نفر را در کنار خود و در آینده تصور می کنید. این یک نشانه بسیار قوی است که بدانید شما هنوز به آینده خود با یکی از دو نفر مطمئن نیستید و در حقیقت، هم زمان عاشق دو نفر هستید. زیرا هیچ کدام را ‌‌‌نمی‌توانید از ناخودآگاه و رویای خود حذف کنید.
3- دوستان شما در این که عاشق چه کسی هستید دچار تردید هستند. در واقع از حرف‌‌‌ها و احساسات بیان شده توسط شما نتوانسته‌اند دریابند که شما عاشق چه کسی هستید.
4- وقتی اتفاق مهمی‌ در زندگی شما ‌‌می‌افتد، ‌‌‌نمی‌دانید که دوست دارید اول کدام یک از آن‌‌‌ها از این اتفاق باخبر شود. در این مواقع معمولا افراد یک نفر به ذهنشان می‌آید که با او صحبت کنند اما شما اگر از آن دسته افرادی هستید که دو نفر، آن هم در صورتی که یکی از دو نفر از خانواده شما نباشد، را به خاطر ‌‌می‌آورید احتمالا شما هم زمان عاشق این دو نفر هستید.

اگر هم زمان عاشق دو نفر بودیم چه کنیم؟

مشکلی که در این جا پیش ‌‌می‌آید این است که شما ‌‌‌نمی‌توانید به این حالت ادامه دهید و باید تصمیم نهایی خود را بگیرید و اگر مبنای شروع رابطه جدی، انتخاب شماست، باید از یکی از دو نفر دل بکنید و دیگری را انتخاب کنید. چیزی در این میان حتمی‌است این است که اگر عمیقا عاشق نفر اول بودید نباید به نفر بعدی فکر ‌‌می‌کردید. در ادامه راهکارهایی برای مدیریت این روابط مثلثی بیان کرده ایم.

1- دو نفر را با هم مقایسه نکنید.

یکی از دلایلی که فرد ‌‌‌نمی‌تواند بین کسانی که عاشق آن‌‌‌هاست انتخاب کند این است که آن‌‌‌ها را مدام در موارد مختلف مقایسه ‌‌می‌کند. در واقع یکی از دلایل آغاز عشق به نفر دوم مقایسه نفر اول با اوست. هر فرد ویژگی های منحصربه فردی دارد و هیچ فردی کامل و بی عیب نیست. مهم انتخاب فردی است که بهترین همدم و دوست شما در تمام زندگی باشد.

2- از یکی از دو نفر یا هر دو فاصله بگیرید.

برای مدتی از هر دو نفر یا حداقل یکی از آن‌‌‌ها دور باشید تا بتوانید ذهن خود را جمع و جور کنید. ممکن است دیدن و در ارتباط بودن با فرد مورد نظر، این وضعیت را وخیم‌تر کند. دوری باعث ‌‌می‌شود شما بر احساسات خود تمرکز کنید و ببینید که با نبودن کدام یک از دو نفر کنار ‌‌‌نمی‌آیید و در واقع کدام یک را انتخاب ‌‌می‌کنید. چیزی که در این میان نباید از یاد ببرید این است که تا زمانی که یکی از دو نفر را فراموش نکرده اید، رابطه‌تان را با دیگری جدی نکنید یا ادامه ندهید. عشق مسئله پیچیده‌ای است و تعهد از آن پیچیده تر است. عقلانی‌تر است که خودتان را درگیر با عشق یک نفر کنید تا دو نفر.

اگر عاشق دو نفر باشیم در حالی که یکی از دو نفر همسرمان باشد باید چه کنیم؟

اگر یکی از دو نفری که عاشق آن‌‌‌ها هستید همسرتان است و در واقع شما در حالی که متاهل هستید عاشق کسی شدید اوضاع کمی ‌اورژانسی است و هر چه سریع‌تر باید شرایط را تغییر دهید.
باربارا در کتاب خود عنوان کرده که کار اخلاقی این است که از همان ابتدا اگر متاهل هستید به نفر دو‌‌م ‌فکر نکنید. اما اکنون که در چنین دا‌‌می‌گرفتار شدید، بهتر است راه‌کار‌‌‌های زیر را پیش بگیرید.
1- در صورتی که با نفر دوم رابطه‌ای دارید سریعا رابطه خود را با او قطع کنید. در واقع این کار شما خیانت محسوب ‌‌می‌شود. بهتر است صددرصد تمرکز خود را روی این بگذارید که ببینید ‌‌می‌خواهید در نهایت چه کسی را انتخاب کنید. رابطه دوم شما به هیچ عنوان مشروع و اخلاقی نیست.
2- بر روی ازدواج و رابطه‌ با همسرتان تمرکز کنید. همه سعی خود را انجام دهید که عشق خود را بر روی رابطه زناشوییتان متمرکز کنید. ببینید مشکل چه بوده که فکر شما از این رابطه دو نفره خارج شده است. این که این موضوع را با همسر خود در میان بگذارید یا خیر با خودتان است. صمیمیت بین زن و شوهر بر مبنای راستگویی و بیان حقایق است، اما ممکن است با بیان این مسئله همسر شما از ادامه زندگی مشترک با شما منصرف شود. بنابراین در این میان بهتر است از یک مشاور خبره کمک بگیرید و در حضور او مسئله را در میان بگذارید تا همه چیز کنترل شده پیش برود.
3- هنگا‌‌می‌که همه تلاشتان را کردید و دیدید که در این ازدواج راضی ‌‌‌نمی‌شوید، وقت آن رسیده که از زندگی مشترک با همسرتان خارج شوید. چیزی که باید به آن توجه کنید این است که ترک همسرتان نباید به واسطه رابطه‌تان با فرد دیگری باشد. در واقع زمانی متارکه کار درستی است که حتی اگر نفر دو‌‌می ‌هم در رابطه نبود این اتفاق ‌‌می‌افتاد.
بزمینه زندگی زیبا و عاشقانه ای برای شما آرزو دارد و شما می توانید با مطالعه سایر مقالات مشاوره ازدواج، به پیشگیری از روابط مخرب در زندگی خود کمک کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت