10 گام برای برگزاری یک جشن نامزدی بدون نقص

10 گام برای برگزاری یک جشن نامزدی بدون نقص

فهرست عناوین

آیا می‌خواهید جشن نامزدیتان را خودتان برگزار کنید؟ درنگ نکنید! به طور سنتی خانواده عروس میزبانی جشن نامزدی را برعهده می‌گیرد اما این روزها هر کسی که آشنایی با یکی از زوجین داشته باشد می‌تواند میزبان جشن باشد. اگر خانواده شما علاقه‌مند هستند که جشن رسمی را با حضور اعضای فامیل برگزار کنند جای هیچ نگرانی نیست. شما می‌توانید بعد از این مراسم جشن دیگری را برای دوستان‌تان بگیرید، یا اگر خانواده‌ها از دو شهر مختلف هستند بازهم می‌توانید در هر شهر جشن مجزایی را برگزار کنید.

گام 1. زمان مناسبی را برای برگزاری جشن نامزدی انتخاب کنید.

با توجه به مدت نامزدی، جشن نامزدی می‌تواند از چند هفته قبل از عقد تا چند ماه قبل از عروسی باشد. برای برگزاری جشن نامزدی عجله نکنید. چند هفته‌ای را به آشنایی اختصاص دهید تا هم با شرایط جدید بیشتر سازگار شوید و هم بتوانید تصمیم مناسب‌تری در خصوص لیست میهمانان و نوع جشن بگیرید.

گام 2. بودجه جشن نامزدی را مشخص کنید.

بودجه‌ریزی دقیق فقط مختص جشن عروسی نیست. در واقع بودجه‌ریزی جشن نامزدی تمرین خوبی برای برآورد هزینه‌های عروسی است. این کار به شما کمک می‌کند تا با توجه به بودجه خود نوع جشن نامزدی و تعداد میهمانان را مشخص کنید.

گام 3. مکانی را انتخاب کنید که با نحوه جشن‌تان متناسب باشد.

اگر جشن نامزدی شما رسمی است یک رستوران یا تالار عروسی، انتخاب مناسبی است. اما اگر جشن شما خیلی رسمی نیست می‌توانید میهمانی در خانه یکی از اقوام و یا حتی حیاط منزل خودتان برگزار کنید.

گام 4. لیست میهمانان جشن نامزدی و ازدواج را با هم تهیه کنید.

در زمان برنامه‌ریزی جشن نامزدی هیچ قانونی مهم‌تر از این نیست که میهمانان جشن نامزدی باید به جشن عروسی هم دعوت شوند. پس قبل از برنامه‌ریزی جشن نامزدی باید تعداد میهمانان جشن عروسی را مشخص کرده باشید. پیشنهاد ما این است که جشن نامزدی را با تعداد کمی از دوستان و آشنایان نزدیک برگزار کنید تا هنگام ارسال کارت دعوت جشن عروسی دل کسی شکسته نشود.

گام 5. کارت دعوت‌ها را متناسب با مراسم ارسال کنید.

اگر مراسم نامزدی شما یک جشن ساده تابستانی در حیاط خانه‌تان است، می‌توانید از دعوتنامه‌های الکترونیکی با تم مناسب استفاده کنید. اما اگر میهمانی شما یک شام رسمی در رستوران است از دعوت‌نامه کاغذی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که دعوت نامه‌ها را حداقل یک ماه قبل از مراسم ارسال کنید. البته اگر قبل از این مدت هم به یک جمع‌بندی در مورد تاریخ دست یافته‌اید، می‌توانید پیش از ارسال دعوتنامه‌ها به صورت غیر رسمی و کلامی به دوستان و آشنایان نزدیک اطلاع دهید.

گام 6. در مورد یک منوی غذا با نامزدتان توافق کنید.

برای جشن نامزدی هیچ نیازی به سرو انواع غذاها همراه با سالاد بار و نوشیدنی نیست. (مگر اینکه واقعاً بخواهید خرج زیادی بکنید!). بنابراین می‌توانید روی یک منوی ساده همراه با پیش غذا، میوه و نوشیدنی به توافق برسید تا هزینه‌ها را کاهش دهید. به علاوه جشن نامزدی از نوع مراسمی است که نیاز به ریخت و پاش زیاد ندارد و میهمانان همه دوست دارند از هم صحبتی با سایرین و محیط جشن استفاده کنند و پذیرایی در مرحله بعدی قرار دارد.

گام 7. در خصوص دکوراسیون جشن نامزدی با حوصله فکر کنید.

سعی کنید دکوراسیون ویژه جشن نامزدی خود را با همفکری نامزدتان طراحی کنید. هیچ نیازی نیست که دکوراسیون این جشن با جشن عروسی یکسان باشد. تا حد امکان سعی کنید جشن نامزدی را ساده برگزار کنید و سعی کنید بر روی تم لباس کار کنید. برای افزایش جذابیت می‌توانید رگه‌هایی از تم عروسی‌تان را نیز در تم جشن نامزدی بیاورید.

گام 8. یک استراتژی مشخص در مورد دریافت هدایا تعیین کنید.

در جشن نامزدی، برخلاف مراسم عروسی معمولا میهمانان هدیه‌ای با خود نمی‌آورند. حتما سعی کنید در کارت دعوت توضیح مختصری در خصوص آوردن یا نیاوردن هدیه اضافه کنید. زیرا اگر بعضی از میهمانان هدیه بیاورند و بعضی نیاورند صورت خوشی در میهمانی نخواهد داشت. همچنین می‌توانید از میهمانان بخواهید تا هدایای اصلی خود را برای مراسم عروسی نگه دارند و یا در صورت علاقه با هدایای کوچک در مراسم نامزدی حاضر شوند. همچنین سعی کنید هدایای میهمانان را دم در ورودی دریافت و در محلی مطمئن بگذارید تا میهمانانی که هدیه نیاورده‌اند دلخور نشوند.

گام 9. روزی را برای کمک به برگزاری مراسم تعیین کنید.

با توجه به اینکه مراسم نامزدی خیلی رسمی برگزار نمی‌شود، نیازی به دعوت از عکاس و فیلم‌بردار نیست. اما می‌توانید از نزدیکان خود بخواهید لحظات زیبا را با دوربین خود برای شما ضبط کنند و عکس‌ها را برای شما ارسال نمایند و یا می‌توانید روزی را مشخص کنید و از دوستان نزدیکتان دعوت کنید تا در صورت علاقه در تهیه مقدمات جشن و به عهده گرفتن بخشی از مسئولیت‌های برگزاری جشن نامزدی کمکتان کنند.

گام 10. لباس‌های خاص بپوشید.

از آنجایی که این مراسم نخستین مراسم مشترک شماست از پوشیدن لباس‌های ساده و روزمره خودداری کنید. عروس و داماد آینده می‌بایست در همه حال از بقیه میهمانان متمایز باشند. عروس لازم نیست و نباید لباس عروسی به تن بکند؛ اما باید لباس مجلسی مناسبی را انتخاب کند که از بقیه متمایز باشد. داماد نیز متناسب با محیط جشن باید کت و شلوار مناسب به تن بکند. اما لباسش مشابه لباس داماد نباشد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 08


من خودم جشن نامزدی داشتم ولی پیشنهادم بهتون اینه که با شرایط مالی این روزا اصلا جشن نامزدی نگیرید و فقط یه جشن عروسیتون راضی باشید هم صرفه جویی کردید و هم کلی هیجان دارید واسه عروسیتون

farid | 1397 مهر 09


مگه تو جشن نامزدی هم کادو میارن؟ نوشتید ممکن بیارن یا نه
ولی کلا نمیارن هاا
در نهایت یه سبد گل بیارن
و فقط تو مراسم عقد نزدیک ها کادو میدن که با این قیمت ها فکر کنم از سکه دادن نزول کنه به کارت هدیه ))))

رزیتا | 1397 مهر 10


اخه الان مگه کسی دیگه جشن نامزدی میگیره؟ عروسیشو به زور داریم میگیریم. کاش بزمینه از تامین کننده ها تخفیف میگرفت برامون ((((

مهسا | 1397 مهر 15


واقعا دیگه کسی جشن نامزدی نمیگیره واقعا مخارج سنگینه ما خودمون در تلاشیم که هزینه ها رو کم کنیم تا بتونیم خونه بخریم ولی چیزی که رزیتا گفت هم خوبه تخفیف بذارید حداقل واسه عروسیمون