اهمیت ابراز علاقه و نشان دادن عشق

اهمیت ابراز علاقه و نشان دادن عشق

فهرست عناوین

انسان‌ها در دوره‌های مختلف زندگی، تمایل دارند تا از علاقه افراد به خود با خبر شوند. در زمان کودکی ابراز علاقه از طرف پدر و مادر، در جوانی از سمت همسر و در زمان سال‌خوردگی از طرف فرزندان. در مقابل بعضی افراد از میزان اهمیت ابراز علاقه آگاه نیستند. تیم بزمینه در این مقاله از اهمیت نشان دادن دوست داشتن که فلسفه روزهایی مثل ولنتاین (روز عشاق)، سپندار مذگان و روزهایی از این قبیل است، سخن به میان آورده اند. 

عشق اولین نیاز احساسی در انسان

دانشمندان معتقدند عشق اولین نیاز احساسی بشر است. کلمه‌ای پیچیده که هنوز تعبیر دقیقی از آن به وجود نیامده و هر کس برای آن معنایی قائل می‌شود. از کلمه عشق در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود. از عشق مادر به فرزند گرفته تا عشق به خوراکی‌ها و فعالیت‌های مختلف.
نیاز ما به عشق از دوران کودکی وجود دارد. به همین دلیل افرادی که در کودکی از طرف والدین خود مورد مهر و محبت قرار نمی‌گیرند به دنبال جلب محبت دیگران می‌روند. در بزرگسالی جستجو برای عشق را با نام پیدا کردن نیمه گم شده بیان می‌کنیم و برای نگه داشتتن آن در زندگی تلاش می‌کنیم.
عشق احساس خوشایندی است که برای مدتی هم که شده، احساس فوق‌العاده‌ای به انسان می‌دهد. زمانی که عاشق می‌شویم قبل از خواب به فردی که عاشقش هستیم فکر می‌کنیم و پیش از بیدار شدن اولین کسی که به فکرمان می‌آید اوست.

عشق جای خود را به واقعیت می‌دهد.

در حال و هوای عاشقی افراد گمان می‌کنند تا پایان عمر طرف مقابل را بیش از خودشان دوست خواهند داشت و حتی می‌توانند جان خود را فدای او کنند. حال آن که با گذر زمان واقعیت وجودی بشر از او خارج می‌شود و در ادامه افراد سعی می‌کنند از خود محافظت کنند. اینجاست که طرف مقابل احساس می‌کند عشق در همسرش از بین رفته و یا زن و شوهر‌ها بیان می‌کنند که عشق با ازدواج از بین می‌رود. در حالی که عشق اولیه‌ای که ایجاد شده بود با امید ابدی بودن آن خیالاتی بیش نبوده است و واقعیت چیزی است که پس از سال‌ها شکل می‌گیرد.
افراد باید بپذیرند که بهتر است عشق واقعی و دوست داشتن را جایگزین عشق تخیلی و رویایی کنند. در غیر این صورت با استانداردی که در ذهن خود می‌سازند از زندگی و رابطه خود ناامید خواهند شد.
ابراز علاقه و ایجاد شور و نشاط در زندگی زناشویی و روابط زوجین باعث می‌شود تا طرفین از محبت و عشق سیراب شوند و در خارج از کانون خانواده و بیرون از تعهد به دنبال آن نگردند.

زبان‌های متفاوت عشق

دکتر گری چاپمن بر این عقیده است که همانطور که افراد در جاهای مختلف دنیا با زبان‌های گوناگون سخن می‌گویند و ممکن است منظوری واحد را در قالب زبان‌های مختلف بیان کنند، ابراز عشق و علاقه نیز از سمت افراد ممکن است به شیوه‌های مختلف بیان شود. به همین دلیل افراد گاه از سمت یکدیگر دچار اشتباه می‌شوند و گمان می‌کنند طرف مقابل‌شان آن‌ها را آن‌طور که باید و شاید دوست ندارند. در ادامه به زبان‌های مختلفی که افراد برای ابراز علاقه استفاده می‌کنند می‌پردازیم.

1- تایید و تشویق

هیچ چیز به اندازه تایید و تشویق از سمت همسر انرژی‌بخش نیست. افراد دوست دارند تا از لحاظ ظاهری و اخلاقی مورد تایید همسرشان باشند. وقتی کسی موفقیت‌های همسرش را بستاید یا حتی از لباس جدید او تعریف و تمجید کند توجه خود را به طرف مقابلش نشان داده است. به این معنی است که چقدر همسرشان مورد توجه اوست و تا چه اندازه او را دوست دارد.

2- کمک کردن

بعضی از افراد با کمک کردن به همسرشان و حمایت از او در کارها به نوعی علاقه خود را ابراز می‌کنند. کمک کردن در کارهای منزل و برداشتن باری از دوش همسر در کارها یکی از راه‌های ابراز علاقه است. این دسته از افراد موفقیت همسرشان را موفقیت خودشان می‌دانند و از این که بتوانند کاری برای طرف مقابلشان انجام دهند خوشحال می‌شوند.

3- کادو خریدن

یکی از کارهایی که افراد برای نشان دادن عشق خود انجام می‌دهند خریدن کادوست. افراد باید توجه کنند که خریدن کادو یکی از راه‌های ابراز علاقه است و اگر کسی اهل این کار نبود به این معنی نیست که به طرف مقابل خود علاقه ندارد. چنین افرادی یا این کار را بلد نیستند، یا با همسر یا نامزد خود احساس راحتی می‌کنند یا دغدغه‌های گوناگون از جمله مشکلات مالی او را از این کار بازمی‌دارد و یا از روی حواس‌پرتی چنین کاری نمی‌کنند. اما متاسفانه گاه همسران چنین افرادی در روزهایی مثل ولنتاین، تولد و سالگرد ازدواج این موضوع را حمل بر دوست نداشتن فرد می‌گذارند. در مقابل چنین افرادی نیز باید متوجه باشند که خصوصا برای خانم‌ها کادو و هدیه هرچند کوچک بسیار مهم است.

4- اختصاص وقت

کسی که برای شما وقت می‌گذارد گران‌قیمت‌ترین دارایی خود را در اختیارتان گذاشته است. این که کسی برای همسرش وقت صرف کند و تعطیلات را در کنار نامزد یا همسر خود بگذراند در واقع از روی علاقه خود این کار را انجام داده است. در غیر این صورت با بهانه آوردن از زیر بار وقت گذاشتن برای طرف مقابل خود شانه خالی می‌کرد.

5- تماس فیزیکی

در این مورد تماس فیزیکی تنها به رابطه جنسی ختم نمی‌شود. بلکه تماس بدنی و فیزیکی در حالت عادی و از روی احساسات عاطفی مانند بوسیدن، در آغوش کشیدن، در دست گرفتن دست یکدیگر و... می‌تواند نشان‌دهنده میزان علاقه فرد باشد.

سخن آخر

برای داشتن سلامت احساسات و لبریز شدن از عشق و علاقه سعی کنید تمام راه‌های ابراز علاقه را به کار ببندید. در مقابل برای داشتن رابطه ای سالم و امیدوار کننده قضاوت برای علاقه همسرتان به شما را معطوف به یکی از راه‌های گفته شده نکنید و بدانید شاید زبان ابراز علاقه همسر یا نامزدتان با زبان شما متفاوت است. در آخر از شما دعوت می کنیم برای داشتن زندگی شاد و عاشقانه این مقاله را نیز بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت