اگر با مشاوره قبل از ازدواج موافق نیستید بخوانید!

اگر با مشاوره قبل از ازدواج موافق نیستید بخوانید!

فهرست عناوین

آیا در همان حین که در حال برنامه‌ریزی برای عروسی‌تان هستید، در حال آماده شدن برای ازدواج هم هستید؟ طبق یک نظرسنجی که در ژورنال روانشناسی خانواده چاپ شده است، زوج‌هایی که آموزش‌های پیش از ازدواج را گذرانده‌اند، سطح رضایت از ازدواج بیشتری داشته‌اند و احتمال طلاق آنان در طی ۵ سال اول ازدواج ۳۰ درصد کاهش یافته است.

در اینجا نگاه جامعی می‌اندازیم به این که یک مشاور معتبر چگونه می‌تواند به شما جهت ساخت یک زیربنای مستحکم برای آینده مشترکتان کمک کند. همچنین، اینکه درباره چه مواردی با همسر آینده‌تان می‌بایست قبل از بستن پیمان ازدواج صحبت کنید.

ایجاد ثبات قدم در ازدواج

 امکان احساسی شدن افراد در هنگام بحث در مورد موضوعات اساسی مانند پول، رابطه جنسی و فرزندان، زیاد است. یک مشاور باتجربه می‌تواند بحث را به‌گونه‌ای هدایت کند که شما و طرف مقابلتان از مسیر بحث خارج نشوید تا با حفظ تمرکز، امکان دستیابی به نتیجه از بحث حفظ شود.

یادگیری یا بهبود مهارت‌های رفع تعارضات

اگر در گذشته با یکدیگر مشاجره یا دعوا داشته‌اید (چه کسی نداشته؟)، نحوه واکنش خود در چنین زمان‌هایی را میدانید. نمونه این واکنش‌ها می‌تواند از استفاده از سلاح سکوت و لب ورچیدن تا داد‌زدن و ناسزاگویی باشد. چنانچه با خود صادق باشید، به احتمال زیاد جای بهبود وجود دارد. یک مشاور به شما نحوه گوش دادن و برقرارکردن ارتباط به نحو مؤثرتر را یاد خواهد داد. حتی به‌طور خاص یک مشاور به شما خواهد گفت که چه بگویید و چه نگویید تا به یک راه‌حل رضایت‌بخش برسید.رسیدن به انتظارات واقع‌بینانه در خصوص زمان‌بندی‌ها

به‌عنوان مثال چنانچه در خصوص مطرح نکردن موضوع بچه‌دار شدن برای دو سال به توافق رسیده باشید، دیگر از اینکه بخواهید در مورد این موضوع صحبت کنید در حالیکه شریک زندگی‌تان آمادگی آن را نداشته باشد، دچار سرخوردگی نخواهید شد. این موضوع در خصوص خریدهای عمده زندگی نظیر خرید خانه نیز صادق است.

جلوگیری از رنجش‌های مخرب

فضای رابطه‌تان را از رنجش‌هایی که در طول زمان پدید آمده‌اند پاک‌کنید. یک مشاور به شما کمک خواهد کرد تا این مسائل را حل‌وفصل کرده و خود را از دست آنها خلاص کنید به‌طوری که آسیب جدی در ادامه به ازدواجتان وارد نشود.

آشکار شدن ترس‌های مرتبط با ازدواج

یکی از شما دو نفر  یا هر دوی‌تان ممکن است از یک خانواده طلاق یا ازهم‌پاشیده آمده باشید که در آنها جنگ‌ودعوا و سوءاستفاده امری عادی تلقی می‌شده است. مشاوره پیش از ازدواج به شما یاد می‌دهد تا چگونه با گذشته خود کنار بیایید و این چرخه معیوب را قطع کنید.

شناسایی بذرهای استرس‌های آینده ازدواج

با بهره‌گیری از دیدگاه یک ناظر بیرونی مجرب، شما متوجه می‌شوید که کدام یک از رفتارها و عادات شما نیاز به تعدیل یا ترک فوری دارند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت