رژیم یک روزه مخصوص پاکسازی بدن

رژیم یک روزه مخصوص پاکسازی بدن

فهرست عناوین

همانطور که گهگاهی برای بازیابی انرژی و نو شدن روح و ذهن به تغییرات احتیاج دارید، جسم‌تان نیز به این تغییرات نیازمند است. برای همین ابتدا باید سم‌زدایی بدن را شروع کنید. سم‌زدایی همانطور که از اسمش پیداست، باعث می شود تا مواد مضر از بدن شما دفع شود، علاوه بر این به لاغر شدن شما نیز کمک خواهد کرد. حال با خواندن این مقاله و با استفاده از یک نوشیدنی و سپس دنبال کردن یک رژیم جالب به صورت یک روز در میان می توانید بدنتان را به خوبی پاکسازی کنید. رژیم لاغری یک روزه در تعداد وعده های بیشتر از سه تا و به صورت زیر است.

معجون پاک سازی بدن

همانطور که گفته شد، اولین قدم، درست کردن اکسیر پاک کننده سموم از بدن است. برای درست کردن این ترکیب معجزه آسا می توانید آب نصف لیمو را بگیرید و همراه با یک فنجان اسفناج تازه، نصف یک خیار، یک مشت نعنا و مقداری نمک آن را خوب مخلوط کنید. پس از آن یک اسموتی تقریبا غلیظ دارید که بهتر است آن را کمی خنک و بلافاصله پس از بیدار شدن بنوشید.

برنامه غذایی در رژیم یک روزه

در رژیم یک روزه شما باید در چهار وعده ترکیب های مختلف غذایی را میل کنید که دستور هر کدام را در زیر می خوانید:

صبحانه

برای صبحانه دو انتخاب پیش رو دارید.

اولین انتخاب این است که دو فنجان توت فرنگی تازه، یک موز فریز شده، 2 قاشق چای خوری کره بادام زمینی، صد گرم ماست یا شیر بدون چربی و نصف فنجان یخ را در مخلوط کن ریخته و میل کنید.

دومین مورد نیز این است که 85 گرم ماست بدون چربی، یک قاشق سوپ خوری کره بادام درختی، نصف فنجان بلوبری فریز شده، نصف فنجان آناناس فریز شده، یک فنجان کلم و 3/4 فنجان آب را در مخلوط کن میکس کرده و به عنوان صبحانه بخورید.

میان وعده بعد از صبحانه

در این زمان می توانید با یک فنجان قهوه میزان کافئین را افزایش دهید یا یک فنجان چای سبز میل کنید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و سبب افزایش متابولیسم می شود. اگر پیش از نهار احساس کردید باید چیزی بخورید، می توانید مقداری ماست پربیوتیک و یا یک سیب که سرشار از فیبر است را برای خوردن انتخاب کنید. میان وعده ها به هضم بهتر کمک می‌کنند.


*بعد از ظهر و قبل از نهار به فعالیت بدنی بپردازید. اگر کارمند هستید هر 20 دقیقه از پشت میز بلند شوید و قدمی بزنید اگر این کار برای شما ممکن نیست پشت میز کارتان حرکات کششی انجام دهید. اگر در خانه هستید و در حال فعالیت بدنی هستید هم این کار ورزش محسوب می شود.

نهار

برای نهار می توانید 3 فنجان کلم خرد شده، 1/4 فنجان فلفل دلمه ای قرمز و زرد، نصف آووکادو خالی شده و کبابی، 3 قاشق سوپ خوری روغن زیتون، نصف قاشق سوپ خوری آب لیمو، 1/4 فنجان شاهدانه و 3 قاشق غذاخوری گشنیز را باهم میل کنید. اگر آووکادو در دسترس نداشتید مشکلی پیش نمی آید.

شام

برای شام خوردن ماهی پخته شده در فر یا ماهیتابه دوطرفه و سوپ کلم بهترین گزینه است.


همانطور که در بالا مشاهده کردید، این رژیم کمی با رژیم هایی که تا به حال دیده اید، تفاوت دارد و در آن اثری از گوشت قرمز و کربوهیدرات نیست. مبنای این رژیم بر پایه خوراکی های طبیعی ست و سعی شده است که با بهره گیری مناسب از آنها به پاکسازی ارگانهای بدن کمک شود. با این حال اجرای طولانی مدت این رژیم پیشنهاد نمی شود و در واقع این رژیم غذایی بیش از همه برای روزهای تعطیلی که در سفر و تفریح پرخوری کردید و بدن شما به سم زدایی نیاز دارد مناسب است.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت