ترفندهای اصلی مدیریت و کاهش هزینه های عروسی

ترفندهای اصلی مدیریت و کاهش هزینه های عروسی

فهرست عناوین

جشن عروسی را می‌توان ازجمله مراسم‌هایی دانست که خرج و مخارج آن می‌تواند سر به فلک بکشد. عروسی برای جشن گرفتن شروع زندگی مشترک برگزار می‌شود، اما هزینه‌ها و مخارج آن گاهی آقای داماد را تحت‌فشار انواع و اقسام قسط و قرض و وام قرار می‌دهد. بهتر است اگر اصرار به برگزاری مراسم عروسی دارید، از خرج‌های اضافی جلوگیری کنید تا روزهای اول زندگی را با مشکلات مربوط به هزینه‌های سرسام‌آور عروسی نگذرانید. در این مقاله کارشناسان بزمینه کارهایی را که در جهت کم کردن هزینه‌های مراسم عروسی خود می‌توانید انجام دهید را ذکر کرده‌اند.

مهمان‌های کمتری دعوت کنید.

اگر بودجه محدودی برای عروسی دارید، لازم نیست اقوام دور را به مراسم عروسی دعوت کنید. با کم‌وزیاد کردن مهمان‌ها تغییرات زیادی در هزینه‌ها را شاهد خواهید بود. در اولین قدم پس از ساختن جشن عروسی جدید در سایت بزمینه، بودجه تخمینی و تعداد مهمان‌هایتان را در بخش مدیریت هزینه وارد و مبلغ پیشنهادی ما برای هر آیتم را مشاهده کنید. حال تعداد مهمان‌هایتان را کاهش دهید و نتیجه را مشاهده کنید!

دو عروسی بگیرید!

شاید عنوان این مورد کمی عجیب به نظر برسد! اما اگر تهران زندگی می‌کنید و برخی اقوام خارج از شهر تهران زندگی می‌کنند، می‌توانید یک عروسی کوچک در تهران و یک عروسی کوچک دیگر در شهرستان برگزار کنید. در این صورت هم از پذیرایی و هزینه‌های اقامت اقوامی که از راه دور می‌آیند فارغ می‌شوید و هم هزینه‌ای که برای کل مهمان‌ها در عروسی داخل تهران باید بپردازید کاهش خواهد داشت. با این کار می‌توانید عروسی کم‌خرج‌تری در شهرستان بگیرید و تمامی  مهمان‌های شهرستان را به عروسی دعوت کنید. البته در این مورد بهتر است دو عروسی نزدیک به هم باشد تا یک‌بار لباس عروس اجاره کنید. اگر لباس شما اجاره نیست و آن را خریده‌اید، این مشکل نیز برای شما حل شده است.

اگر دو بار جشن عروسی می‌گیرید، دیگر عکاسی فرمالیته را فراموش کنید و حتی می‌توانید جشن عقد را هم با جشن اول عروسی خود ادغام کنید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

دسته‌گل مصنوعی بخرید.

درصورتی‌که بیش از یک مراسم عروسی دارید یا تهیه عکس و فیلم را در روز فرمالیته پیش از عروسی انجام می‌دهید، دسته‌گل مصنوعی تهیه کنید تا مجبور به خرید دو دسته‌گل طبیعی نشوید. به‌خصوص در فصل‌های سرد قیمت گل خیلی زیاد است. می‌توانید با خرید گل‌های لمسی احساس گل طبیعی را به بیننده منتقل کنید.

ماشین اجاره نکنید!

در اغلب موارد، عروس خانم‌ها و آقا دامادها دوست دارند شب عروسی را در ماشین مدل‌بالا بگذرانند و به همین دلیل هزینه‌های زیادی صرف اجاره ماشین عروس می‌کنند و متحمل مسئولیت سنگینی می‌شوند. بعضی از عروس دامادها نیز به‌جای اجاره ماشین عروس، اتومبیل اقوام را قرض می‌گیرند که در این مورد گرچه در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود، اما استرس و مسئولیت بیشتری بر دوش آقا داماد قرار می‌گیرد. همه می‌دانند ماشین خود شما بنز و بی ام و نیست؛ پس با اعتمادبه‌نفس، ماشین خود را تزئین کنید و یا اتومبیل اقوام نزدیک را قرض بگیرید.

فقط جلوی ماشین را تزئین کنید!

دیگر دوره فیلم‌برداری از ماشین عروس در خیابان‌ها گذشته است. امروزه تنها تصویری که از ماشین عروس در فیلم دیده می‌شود تصویر پارک شدن آن در جلوی تالار و پیاده شدن عروس و داماد است. بنابراین مهم‌ترین قسمت ماشین که باید گل آرایی شود، روی کاپوت آن است. ازاین‌رو از صرف هزینه برای گل‌آرایی سایر بخش‌های ماشین می‌توانید خودداری کنید.

دیس پرس به‌جای سلف‌سرویس

اگر قصد دارید در مراسم عروسی چند نوع غذا سرو کنید، می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به‌جای سلف‌سرویس، گزینه دیس پرس را انتخاب کنید. در نوع سلف‌سرویس اغلب برای جلوگیری از کم آمدن غذا توصیه می‌شود بیشتر از تعداد نفرات غذا سفارش دهید؛ اما در نوع دیس پرس خیالتان راحت‌تر است. همچنین در سلف‌سرویس معمولاً مقدار زیادی غذا اسراف می‌شود. همچنین اگر غذاها را به‌صورت دیس پرس سرو کنید دیگر نیازی به سفارش انواع و اقسام دسرها و سالادها نیست.

پاییز و زمستان عروسی بگیرید!

تالارها و باغ‌ها معمولاً در فصل‌های سرد سال شامل تخفیف می‌شوند. ازآنجاکه در این فصول مراسم‌های کمتری برگزار می‌شود، دیگر مشاغل همچون آتلیه‌ها و آرایشگاه‌ها مشتری کمتری دارند و برای جذب مشتری تخفیف‌های خوبی پیشنهاد می‌دهند.

گل‌آرایی را اولویت آخر قرار دهید.

معمولاً باغ تالارها و سالن‌های عروسی به‌خودی‌خود زیبا هستند. اینکه شما میلیون‌ها تومان صرف گل‌آرایی و زیباسازی آن کنید، به میزان بودجه شما برمی‌گردد. اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است بدانید که برای مهمان‌ها غذا و موزیک مهم‌تر از گل است. پس در تزئینات صرفه‌جویی کنید.

کارت دعوت گران نخرید!

این روزها به علت مشغله کاری مهمان‌ها و عروس و داماد، بیشتر مهمان‌ها به گرفتن عکس کارت عروسی اکتفا می‌کنند. آن تعداد هم که کارت را تحویل می‌گیرند، بعد از عروسی کارت را به زباله‌دان می‌سپارند. خیلی کم پیش می‌آید کسی کارت عروسی را به‌صورت یادگاری نگه دارد. پس لزومی ندارد کارت‌های گران‌قیمت تهیه کنید. یک کارت ساده و زیبا می‌تواند پیام‌رسان خوبی از تاریخ و آدرس مراسم شما باشد.

البته یک راه‌حل خوب برای عروس خانم‌های امروزی، استفاده از کارت دعوت آنلاین بزمینه است. سایتی با طرح و رنگ دلخواهتان بسازید. آدرس جشن را در نقشه مشخص کنید. و در نهایت اطلاعات لازم را بنویسید و لینک را برای مهمان‌ها ارسال کنید. این امکانات در سایت بزمینه کاملاً رایگان در اختیار شما قرار داده می شود.

لوکیشن عکاسی گران انتخاب نکنید!

برای کار عکاسی و فیلم‌برداری باید لوکیشنی را جهت تهیه آلبوم عکس و کلیپ انتخاب کنید. بعضی از لوکیشن ها ورودی گرانی دارند. قبل از روز عروسی، هزینه ورودی خودتان و ساقدوش ها را حتما با آتلیه هماهنگ کنید تا در محدوده بودجه شما باغ یا عمارتی را به شما پیشنهاد دهند.

هر خانواده یک گیفت

اگر دوست دارید که هدایایی را در انتهای عروسی یا در زمان مراسم عقد به مهمانان بدهید، می‌توانید برای انجام این کار به‌جای تقدیم گیفت به هر نفر، به هر خانواده یک گیفت هدیه دهید. با این کار در هزینه‌های مربوط به گیفت صرفه‌جویی کرده اید.

در پایان لازم به ذکر است که همانطور که هزینه‌های عروسی می‌تواند به طرز سرسام‌آوری زیاد شود، صرفه‌جویی در هزینه‌های عروسی نیز می‌تواند تا حد زیادی از مخارج آن جلوگیری کند. مدیریت هزینه‌های عروسی بستگی به بودجه شما و اهمیتی که برای این مراسم قائل هستید دارد. موارد ذکر شده تنها پیشنهاداتی از جانب تیم بزمینه به شما برای داشتن خیالی آسوده تر برای برگزاری مراسم عروسی تان است. توصیه می کنیم این مقالات را هم بخوانید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت