چگونه با کم‌ترین هزینه جشن عروسی برگزار کنیم؟

چگونه با کم‌ترین هزینه جشن عروسی برگزار کنیم؟

فهرست عناوین

یکی از علل به تاخیر افتادن مراسم عروسی جوانان، مشکل هزینه‌های بالای عروسی است. در این مقاله کارشناسان بزمینه راه‌کارهایی جهت کاهش هزینه‌های عروسی ارائه کرده‌اند تا زوج‌های جوانی که می‌خواهند مراسم عروسی داشته باشند و در عین حال این مراسم کم هزینه باشد، بتوانند به هدف خود دست پیدا کنند.

مزایای یک عروسی کم هزینه چیست؟

اولین و مهم‌ترین مزیت یک عروسی کم هزینه این است که به جای این که کل بودجه خود را برای یک شب خرج کنید می‌توانید برای آینده زندگی‌تان صرف کنید. در واقع افرادی که به دنبال کم کردن خرج‌های عروسی هستند همگی افراد کم درآمدی نیستند بلکه بسیاری از جوانانی که آینده زندگی را مهم‌تر از مراسم شب عروسی می‌دانند به دنبال این موضوع هستند. اگر شما نیز علاقمندید بودجه اختصاص داده به مراسم عروسی خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید ابتدا این مقاله را بخوانید و سپس از پلتفرم برنامه ریزی بزمینه کمک بگیرید. توصیه می کنیم به عنوان اولین قدم تعداد مهمانها و بودجه خود را در این قسمت وارد کنید و تخمین بزمینه را ببینید.
بر اساس یک نظرسنجی، تجملات بیش از اندازه در مراسم عروسی، یا به بیان بهتر صرف هزینه ای بیش از توان مالی برای مراسم سبب می‌شود تا اگر مراسم شما با آن کیفیتی که در ذهن شما وجود دارد برگزار نشود، ضربه بیشتری از لحاظ روحی بخورید. زیرا در این حالت انتظار شما از مراسم عروسی بالا می‌رود. اما اگر هزینه کمتری صرف کرده باشید توقع بالایی ندارید و از جشن عروسی خوشحال‌تر خواهید بود.
همچنین طبق تحقیقات انجام گرفته، محققین با بررسی ازدواج 3000 زوج آمریکایی، دریافتند که افرادی که برای مراسم عروسی خود بیشتر خرج می‌کنند احتمال طلاق در آن‌ها نیز بیشتر است. بنابراین اگر اطرافیان به شما گفتند برای عروسی بیشتر خرج کنید به آن‌ها بگویید ما خواهان عروسی کم‌خرج‌تر و زندگی طولانی‌تری هستیم.

چگونه یک مراسم کم هزینه داشته باشیم؟

1- گل‌آرایی با گل مصنوعی

استفاده از گل‌های طبیعی برای گل‌آرایی، تزئینات گران قیمتی را نتیجه می‌دهد. بنابراین بهتر است برای صرف هزینه کمتر از گل‌های مصنوعی برای تزئینات استفاده کنید. اگر به گل‌های طبیعی علاقه دارید و دوست دارید طراوت آن‌ها را در مراسم خود حس کنید، می‌توانید برای تزئین از گل‌های مصنوعی و طبیعی هم‌زمان و در لابه لای هم استفاده کنید.

2- لباس عروس‌تان را قرض بگیرید.

اغلب، افرادی که لباس عروس خود را می‌خرند، پس از جشن عروسی برای نگه‌داری آن دچار مشکل می‌شوند زیرا لباس عروس فضای زیادی را در کمد اشغال می‌کند. بنابراین اگر لباس خود را اجاره کنید یا از کسی که هم سایز شماست و عروسی‌اش برگزار شده قرض بگیرید، نه تنها در هزینه‌ها صرفه‌جویی کردید بلکه از مشکلات نگه‌داری آن نیز پیش‌گیری کرده‌اید.

3- از کارت دعوت آنلاین استفاده کنید.

یکی از هزینه‌های مراسم عروسی، چاپ کارت عروسی برای دعوت از مهمانان است. در صورتی که از کارت دعوت آنلاین بزمینه که به صورت رایگان در اختیار عروس و دامادها قرار دارد استفاده کنید، علاوه بر این که هزینه کارت مراسم را به صفر رسانده‌اید، به شکل متفاوت و به روز و پیشرفته‌تری مهمانان خود را به عروسی دعوت کرده‌اید.

4- از مهمانان کمک بگیرید.

اگر در بین اقوام کسانی حضور دارند که می‌توانند بعضی از کارهای عروسی را برایتان انجام دهد از آن‌ها کمک بگیرید. دی جی، عکاس و فیلمبردار، تزئینات سالن، میکاپ آرتیست، قرض گرفتن ماشین عروس، تهیه دسته گل و... کارهایی هستند که اگر از اقوام شما کسی می‌تواند عهده‌دار شود از او بخواهید به عنوان کادوی عروسی این کمک را به شما برساند. البته قرض گرفتن ماشین عروس کمی‌ریسک دارد و در این صورت باید در رانندگی احتیاط کافی داشته باشید. اگر ماشین خودتان را گل بزنید از هر جهت خیالتان راحت‌تر خواهد بود اما اگر ماشین ندارد از اقوام و دوستان نزدیک قرض بگیرید.

5- غذا را خودتان درست کنید.

البته این به آن معنی نیست که عروس و داماد خودشان آشپزی را برعهده بگیرند. بلکه می‌توانید از یک آشپز آشنا برای تهیه غذای مراسم کمک بگیرید. راه دیگر این است که وعده شام را حذف کنید و مهمانی عصرانه به صرف شیرنی، میوه و فینگرفود داشته باشید. این سبک پذیرایی مخصوصا در فصل تابستان برای عروسی به سبک بوهو متداول است.

6- خانه یا باغ شخصی برای مراسم در نظر بگیرید.

اگر تعداد مهمانان شما زیاد نیست که برای کم کردن هزینه‌ها بهتر است زیاد هم نباشند، می‌توانید به جای اجاره باغ یا سالن عروسی، خانه شخصی پدر و مادر یا اقوام را برای برگزاری مراسم در نظر بگیرید. معمولا بیشترین بودجه عروسی به قسمت مکان برگزاری مراسم اختصاص می‌یابد که با این کار در هزینه‌ها به شدت صرفه‌جویی کرده‌اید.

7- از هنرجویان موسیقی یا عکاسی کمک بگیرید.

به جای این که کارهای مراسم را به گروه‌های حرفه ای با قیمت‌های بالا بسپارید می‌توانید از افراد آماتور و هنرجویان تازه کار کمک بگیرید. معمولا این افراد علاوه بر این که هزینه کمتری دریافت می‌کنند با انگیزه بیشتری کار می‌کنند.

8- در ازای تخفیف تبلیغ کنید.

موقع بستن قرارداد با خدمات مختلف عروسی به آن‌ها بگویید که در ازای تخفیفی که به شما می‌دهند می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مربوط به عروسی از کیفیت کار آن‌ها تعریف و تمجید کنید. البته قید کنید در صورت رضایت از کار برای آن‌ها تبلیغ خواهید کرد. اگر از مدت‌ها پیش از مراسم بتوانید فعالیت خود را در تالار گفتگوی سایت بزمینه افزایش دهید و اکانت فعالی داشته باشید در آینده به شما کمک زیادی در این زمینه خواهد کرد.

9- بلندگو اجاره کنید.

به جای دی جی و خواننده، سیستم صوتی اجاره کنید و آهنگ‌های دلخواه خود را از قبل آماده و برای مراسم پخش کنید.
سخن آخر
بدون شک پس از برگزاری مراسم با نگاه به لیست هزینه‌ها از این که توانسته اید بودجه خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید بیش از پیش از مراسم عروسی و توانایی خود در مدیریت لذت خواهید برد. پیشنهادات دیگر تیم بزمینه را پیرامون مدیریت هزینه های مراسم عروسی در مقاله ترفندهای اصلی مدیریت و کاهش هزینه های عروسی بخوانید. بزمینه بهترینها را برای شما آرزو دارد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت