راهنمای جامع استایل خواستگاری مردانه (20 پیشنهاد استایل خواستگاری)

راهنمای جامع استایل خواستگاری مردانه (20 پیشنهاد استایل خواستگاری)

فهرست عناوین

مراسم خواستگاری یکی از مهم‌ترین مراسمات زندگی هر دختر و پسری است که دوست داریم به بهترین شکل ممکن برگزار شود. انتخاب نوع لباس یکی از کارهایی است که می ‌تواند تاثیر مستقیم بر طرز فکر خانواده عروس و داماد درباره ما و جواب آن‌ ها داشته باشد. انتخاب لباس اسپرت یا مردانه برای مردان در روز خواستگاری چیزی است که نظرات مختلفی درباره آن گفته می شود، با این وجود یک استایل مردانه شما را جذاب تر و قابل اعتمادتر نشان خواهد داد. چگونه یک استایل شیک و مردانه در روز خواستگاری داشته باشیم؟ با ما همراه شوید تا به طور کامل با این موضوع آشنا شویم.

چرا لباس مراسم خواستگاری مهم است؟

خواستگاری یکی از مراسمات قدیمی عقد و عروسی در ایران است که در آن خانواده‌های عروس و داماد به طور کامل با یکدیگر آشنا شده و درباره موضوعات مهم تصمیم می‌گیرند. در این زمان هنوز خانواده‌ ها به طور کامل با یکدیگر آشنا نیستند و ممکن است از برخی رفتارها و صحبت‌ های یکدیگر، طرز پوشش و لباس های هم دچار برداشت های اشتباه شوند. در واقع شما بعد از خواستگاری و در دوران نامزدی بیشتر با یکدیگر و اخلاق هم آشنا می شوید اما در در جلسات اول ظاهر شما بیشتر جلب توجه خواهد کرد. بنابراین سعی کنید در روز خواستگاری حتما شیک پوش باشید یک لباس مناسب با این مراسم مهم انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب استایل و لباس خواستگاری داماد

قبل از آن که سراغ لباس مناسب مردانه برای خواستگاری برویم، بهتر است بدانیم در انتخاب لباس باید به چه مواردی توجه کنیم؟

توجه به میزان رسمی بودن مراسم

یکی از موارد مهمی که در انتخاب لباس خواستگاری باید مورد توجه قرار دهید آن است که میزان صمیمیت و آشنایی شما با خانواده عروس چقدر است؟ اگر مراسم خواستگاری کاملا رسمی است و شناخت چندانی از یکدیگر ندارید، کت و شلوار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر کمی با خانواده عروس صمیمی هستید، می توانید کت را حذف کرده و کمی استایل غیر رسمی انتخاب کنید.

رنگ و طرح لباس خواستگاری داماد

یکی از نکات مهم دیگر در انتخاب لباس خواستگاری توجه به رنگ و طرح لباس است. در مراسم خواستگاری به هیچ وجه سراغ طرح های شلوغ و لباس های پر زرق و برق نروید. همچنین رنگ های جیغ نیز گزینه مناسبی نیستند. رنگ هایی مانند آبی، سفید، صورتی ملایم برای پیراهن و مشکی، سورمه ای، سبز تیره یا آبی برای کت و شلوار مناسب و بسیار شیک هستند.

انتخاب لباس خواستگاری با توجه به فصل

چه در لباس خواستگاری و چه در هر لباس دیگر، توجه به فصل سال یکی از موارد مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید. برای توجه به فصل جنس لباس و تناسب آن با شرایط آب و هوایی مهم است. از طرف دیگر می توانید در انتخاب رنگ نیز به فصل سال توجه کنید. برای مثال در فصل زمستان سراغ رنگ های خنثی و سرد مانند طوسی بروید و برای فصل بهار و تابستان رنگ های گرم را انتخاب کنید.

انتخاب لباس با توجه به ویژگی‌های ظاهری

نکته مهم دیگر در انتخاب لباس خواستگاری مردانه توجه به ویژگی های ظاهری است. در گام اول رنگ لباس را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید و مطمئن شوید رنگ انتخابی به شما می آید. بعد از آن به ویژگی های اندام خود توجه کنید. برای مثال اگر لاغر اندام هستید، می توانید سراغ طرح های چهار خانه افقی بروید و اگر اضافه وزن دارید، از لباس راه راه عمودی یا ساده استفاده کنید.

در خواستگاری لباس تنگ یا گشاد نپوشید

اگر استایل شما راحت و کژوال است و معمولا لباس های کمی گشاد انتخاب می کنید، مراسم خواستگاری جای پوشیدن لباس گشاد نیست. همچنین لباس تنگ وجهه چندان جالبی برای شما نخواهد داشت. در انتخاب لباس خواستگاری حتما لباسی را انتخاب کنید که کاملا برای بدن و اندام شما مناسب است.

انتخاب سبک اسپرت برای خواستگاری

شاید تا چند سال گذشته تنها استایل مناسب مراسم خواستگاری استایل رسمی بود اما این روزها شما می توانید یک استایل اسپرت و مناسب نیز انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که سبک اسپرت مراسم خواستگاری با اسپرتی که در خیابان می پوشید، متفاوت است. برای مثال تی شرت یا شلوار جین تنگ اصلا گزینه مناسبی برای مراسم خواستگاری نیست. در واقع می توانید یک استایل نیمه کلاسیک و نیمه اسپرت را به جای یک استایل کاملا رسمی و کلاسیک انتخاب کنید.

انتخاب لباس هایی تمیز و اتو کشیده

هیچ چیز مانند یک لکه حتی کوچک یا چند چروک نمی تواند استایل شما را بهم ریخته و نامرتب نشان دهد. حتما قبل از مراسم خواستگاری لباس هایتان را بشوئید و به خوبی آن ها را اتو بکشید.

انتخاب شلوار مناسب

اننخاب شلوار برای مراسم خواستگاری محدودیت‌ های بیشتری نسبت به پوشیدنی های دیگر دارد. از بهترین گزینه ها برای شلوار خواستگاری می توان به شلوار کتان یا پارچه ای راسته اشاره کرد. در انتخاب رنگ شلوار نیز سراغ رنگ هایی مانند مشکی، سورمه ای یا کرم بروید.

انتخاب کفش مناسب خواستگاری

انتخاب یک کفش نامناسب و اشتباه می تواند تمام استایل شما را زیر سوال ببرد. انتخاب کفش باید با توجه به سبک لباستان انجام شود. برای استایل کلاسیک کفش چرمی و برای استایل های غیر رسمی کفش کالج می تواند گزینه مناسبی باشد. تمیز بودن کفش داماد از مهمترین نکاتی هست که هیچ وقت نباید فراموش کرد.

انتخاب اکسسوری مناسب

انتخاب اکسسوری مناسب می تواند تمام کننده یک استایل شیک و جذاب باشد. با توجه به استایل خود یک ساعت شیک اسپرت یا رسمی بپوشید. در انتخاب کمربند خود دقت کافی داشته باشید و یک عطر خوشبو و نه چندان تند مناسب فصل استفاده کنید.

در مراسم خواستگاری چه بپوشیم؟

بعد از آن که با نکات مهم در انتخاب استایل مردانه خواستگاری آشنا شدیم، می خواهیم بدانیم برای این مراسم مهم زندگی چه انتخاب هایی می توان داشت؟ می توانید سراغ کت و شلوارهای کلاسیک یا اسپرت بروید. انتخاب کت و شلوار همراه با جلیقه نیز می تواند گزینه مناسبی برای استایل نیمه کلاسیک باشد. شلوارهای کتان کرم رنگ به همراه پیراهن مردانه هایی با تم رنگی مناسب نیز یک استایل نیمه کلاسیک و زیبا خواهد بود. کت های تک رنگ اسپرت به همراه شلوار کتان نیز یک انتخاب شیک و به روز است که می توانید برای خواستگاری انتخاب کنید. در پایان آن که حتما لباسی را انتخاب کنید که در آن راحت هستید و حس خوبی در شما ایجاد می کند. در ادامه 30 استایل مردانه شیک مناسب خواستگاری را می بینیم.
دختر خانم ها حتما مقاله در خواستگاری چی بپوشیم را ببینید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت