راهنمای جامع انتخاب رنگ مو برای عروس

راهنمای جامع انتخاب رنگ مو برای عروس

فهرست عناوین

روز بزرگ در راه است؟ پس احتمالاً غرق در دغدغه‌های فراوانید و شبی نیست که بی‌ رویای جشن عروسی‌تان سر کنید. کارهای زیادی برای سر و سامان دادن پیش روست و شاید این اولین باری باشد که همه چیز تا این حد به تصمیم و انتخاب نهایی شما بستگی دارد. بله و احتمالاً اولین باری هم هست که در بین دریایی از انتخاب‌های رنگارنگ، این‌چنین سردرگم‌اید. اما شاید انتخاب آن‌چه قرار است شما را در قواره‌ی عروس نمایان ‌کند، از همه چیز مهم‌تر و البته نگران‌کننده‌تر باشد. به‌هرحال تصویر گلچین شما از میکاپ، مدل و رنگ مو و البته لباس عروس تا سال‌های سال ماندگار خواهد بود. در این بین، انتخاب رنگ مو برای عروس همیشه چالش‌برانگیز است.
بعضی‌ها معتقدند رنگ موی عروس باید طبیعی باشد، اما عده‌ای هم تغییر رنگ یا هایلایت کردن را انتخاب جذابی می‌دانند. به‌هرحال تصویر عروسی که شاید حتی نسل‌های بعدی با اشتیاق از مادر یا مادربزرگ خود نگاه کنند را انتخاب امروز شما رقم می‌زند. پس در این انتخاب دقت کنید. تغییر رنگ مو گاهی بیش از آن‌چه تصور می‌کنید، چهره شما را تغییر می‌دهد. گاهی حتی تغییری بسیار کوچک در رنگ مو، درخشش عروس را در آن شب خاص بیشتر و بیشتر می‌کند. اما به‌هرحال هر تغییر مهمی در آن روز ریسک است. پس اگر قصد تن دادن به چنین تغییری دارید، با آگاهی کامل پیش بروید. در ادامه با تمام نکاتی که دانستن آن‌ها برای انتخاب رنگ موی عروس ضروری‌ست، آشنا می‌شوید.

تناژ مناسب رنگ مو را انتخاب کنید؛ گرم یا سرد؟

هر رنگ مویی که انتخاب کنید، در یکی از تناژهای رنگی گرم یا سرد قرار می‌گیرد. اما کدام یک از این تناژها مناسب چهره شماست؟ برای انتخاب مناسب‌ترین رنگ مویی که به نوعی مکمل ویژگی‌های صورتتان باشد، می‌توانید از چند روش کمک بگیرید.

از رنگ چشم‌هایتان کمک بگیرید

چشم‌هایتان چه رنگی‌ست؟ اگر زردی در چشم‌هایتان غالب است، احتمالاً رنگ موهایی با تناژ گرم بهترین انتخاب برای شما و مکمل زیبایی چهره‌تان هستند. اگر چشم‌های سبز یا آبی دارید هم به احتمال قوی رنگ‌های سرد برای شما جذاب‌تر خواهد بود.

رگ‌های مچ دستتان را نگاه کنید

شاید این مورد کمی عجیب به‌نظر برسد، اما می‌تواند راهنمای خوبی برای تشخیص تناژ پوست شما باشد. نگاهی به مچ دستتان بیاندازید، رگ‌های خونی آبی، نشان از تناژ رنگی سرد دارند و رگ‌های نزدیک به رنگ سبز می‌توانند نشانگر تناژهای گرم پوستی باشند. اگر هر دو رنگ را می‌بینید، از خوش‌شانس‌هایی هستید که چهره‌شان با هر رنگ مویی می‌درخشد!

رنگ دقیق موهایتان را در نور مستقیم خورشید چک کنید

آفتاب ساعت حدود 2 بعدازظهر، تناژ دقیق موهای شما را مشخص می‌کند. قسمت رنگ نشده و تازه رشد کرده‌ی موهایتان را در زیر نور خورشید نگاه کنید. اگر موهایی با تناژ گرم داشته باشید، احتمالاً رفله‌هایی شبیه به طلایی، نارنجی یا قرمز خواهید دید. در این شرایط می‌توانید از بین رنگ‌های عسلی، طلایی، شاه‌بلوطی و از این قبیل رنگ‌ها، گزینه تماماً مناسب موهایتان را انتخاب کنید. اگر هم ریشه موهایتان به خاکستری یا دودی نزدیک بود، رنگ ‌موهای سرد بیشتر برازنده شماست. در این‌صورت شاید رنگ‌ موهای بژ، شامپاینی و یا گندمی بتواند چهره شما را در بهترین حالت به نمایش بگذارد.

با آرایشگر موهایتان مشورت کنید و هماهنگ شوید

انتخاب آرایشگر از مواردی‌ست که باید سریع انجام شود. شما نمی‌توانید دقیقه نود یک آرایشگر را انتخاب کنید، رنگ موی دلخواهتان را بگویید و نتیجه عیناً شبیه انتظارتان باشد. غیر ازین‌که افراد متخصص می‌توانند پیشنهادهای خوبی داشته باشند، برنامه‌ریزی دقیق برای رسیدن به بهترین رنگ مو نیاز به زمان دارد. البته تغییرات کمرنگ در رنگ مو یا ریشه‌گیری به مدت‌زمان زیادی احتیاج ندارد و در همان یکی دو هفته آخر قبل از جشن، قابل اجراست.
اگر قصد تغییرات چشم‌گیر داشته باشید، به برنامه‌ریزی طولانی‌‌تر و مراحل بیشتری نیاز است. در این شرایط بهتر است به جای تغییرات یک‌باره، مسیر طولانی‎تر اما مطمئن‌تری را انتخاب کنید. اجازه بدهید این زمان‌بندی‌ها به دست افراد متخصص انجام شود. بد نیست از آرایشگری کمک بگیرید که پیش از این هم با چند و چون موهای شما آشنایی داشته است. اما در بهترین حالت، تغییرات بزرگ باید در مراحلی گسترده انجام شود. مثلاً برای رسیدن به موهای بلوند، از تغییرات یکی دو درجه‌ای شروع کنید و در چند مرحله به رنگ نهایی برسید (ٌطبیعتاً اگر رنگ موهایتان تیره است). رنگ‌ موهای مختلف در زمان‌های متفاوتی به بهترین شکل خود در می‌آیند. برای مثال بعضی رنگ‌ها بعد از چند بار شستشو، عمیق و جذاب‌تر می‌شوند. بنابراین تعیین تاریخ رنگ موی نهایی را هم به آرایشگر متخصص و رنگ‌شناستان بسپارید.

میکاپ انتخابی‌تان را در نظر داشته باشید

لازم است که آرایش انتخابی برای روز عروسی را به آرایشگر موهایتان نشان دهید. یا برعکس، اگر روی رنگ مویی مصر هستید، از آرایشگر صورتتان بخواهید تا برای رسیدن به میکاپی متناسب شما را یاری کند. در واقع قرار گرفتن رنگ و مدل مو در کنار آرایش صورت به هماهنگی زیادی نیاز دارد تا نتیجه‌ای شیک و درخشان رقم بزند. ناهماهنگی‌های این‌چنینی از مهم‌ترین آفات آرایش عروس است، پس دقت کنید که هر یک از این موارد، متناسب با دیگری باشد.

بهتر است از رنگ‌های تجربه شده استفاده کنید

خیلی از افراد خصوصاً در کشور ما اعتقاد دارند که رنگ موی عروس در طبیعی‌ترین حالتش، زیبا‌ترین است. از آن‌جایی که خیلی از ما رنگ موهای تیره داریم و ترکیب این موها با لباس سفید عروس به‌غایت زیباست، این انتخاب کاملاً راحت و بدون دردسر است و امکان هر خطایی را هم به صفر می‌رساند. اما چه کسی‌ست که از وسوسه طیف گسترده‌ و جذاب رنگ‌ موها و درخشیدن به عنوان عروسی متفاوت در امان باشد؟ باید پذیرفت که عروس‌ها روز به روز جسورتر می‌شوند! اما اجازه بدهید رنگ موهای امتحان نشده بمانند برای روزهای بعد از عروسی، خصوصاً اگر تغییرات بزرگ در کار باشد. رنگ‌های امتحان شده، تغییرات سبک و هایلایت‌های نرم، بهترین انتخاب برای عروس‌های جذاب است.

بهترین انتخاب، متفاوت‌ترین انتخاب نیست

رنگ موهایی که با رنگ طبیعی موهای شما رفله‌های مشترک دارند،‌ بهترین و تضمین شده‌ترین انتخاب برای روز خاص شما هستند. اگر موهای قهوه‌ای دارید، انتخاب بی‌نظیر شما می‌تواند لایت‌هایی چند درجه روشن‌تر از پایه‌ی موها باشد. خصوصاً لایت‌هایی که از ریشه نیستند و حتی نمونه‌هایی که از نیمه پایینی مو شروع شوند. برای مثال هایلایت کاراملی روی موهای قهوه‌ای می‌تواند احساس بسیار خوبی در شما ایجاد کند. در ادامه به چند رنگ پرطرفدار و جذاب برای روز عروسی اشاره می‌کنیم.
اگر قصد به نمایش گذاشتن یک رنگ موی متفاوت را دارید، اما به اندازه کافی ریسک‌پذیر نیستید، نتیجه تکنیک آمبره برای شما شگفت‌انگیز خواهد بود. این تکنیک می‌تواند تفاوتی‌ درخشان را در عین حفظ طبیعت اصلی مو رقم بزند. اگر موهای نازک یا کم‌پشت دارید، به تکنیک بالیاژ فکر کنید. این سبک از رنگ کردن می‌تواند موهای شما را پرپشت‌تر و متراکم‌تر نشان دهد. به‌طور کلی انواع هایلایت با پایه موهای طبیعی از گزینه‌های بسیار خوب انتخابی برای عروس‌های جذاب است.

چند رنگ موی جذاب و پرطرفدار برای عروس

بهتر است در انتخاب رنگ مو برای جشن عروسی، چندان وابسته به مُد نباشید. بهترین انتخاب برای فلان سلبریتی، بهترین انتخاب برای شما نیست. پس رنگ مو را با توجه به ترفندهایی که برای شناخت تناژ پوست گفته شد و البته مشورت با افراد متخصص انتخاب کنید. اما بد نیست نگاهی به چند نمونه از پرطرفدارترین رنگ موها و ویژگی‌های آن‌ها داشته باشیم.

مشکی طبیعی یا قهوه‌ای تیره

این گزینه سوپاپ اطمینان افرادی‌ست که موهای تیره دارند. انتخابی بدون دغدغه و نگرانی که برای عروس‌های مضطرب گزینه بسیار خوبی‌ست. از طرفی جشن عروسی نوعی سنت است و شاید شما بخواهید کاملاً سنتی عمل کنید. اما اگر رنگ طبیعی موهای شما روشن است، بهتر است به این تغییر تن ندهید. مگر این‌که به‌هر ترتیب قصد تغییری چشم‌گیر داشته باشید.

قهوه‌ای روشن

تغییر راحت و سریع برای افرادی که رنگ موی تیره دارند و از ساعت‌ها درگیر آرایشگاه بودن هم فراری‌اند. توجه داشته باشید که برای انتخاب بین قهوه‌ای روشن گرم یا سرد از روش‌هایی که قبل‌تر گفته شد، استفاده کنید تا رنگی سازگار داشته باشید. یا حتماً با آرایشگرتان مشورت کنید تا تُنی متناسب با آرایش صورتتان داشته باشید.

خاکستری قهوه‌ای (Ash Brown)

آخرین چیزی که ممکن است برای موهایتان در چنین شب مهمی طلب کنید، موهای نارنجی است. روشن کردن موهای نسبتاً تیره همیشه ممکن است چنین خطری را داشته باشد. البته که قرار است به آرایشگرتان اعتماد کنید و رنگ دلخواهتان را به دست آورید، اما به‌هرحال در نظر داشته باشید که با تقاضای ترکیب رنگ خاکستری یا Ash با قهوه‌ای، کاملاً از رفله نارنجی در امان حواهید بود. این گزینه برای استفاده‌های معمول هم پیشنهاد می‌شود و به‌راحتی با ترکیب دو رنگ مو تیوپی خاکستری و قهوه‌ای و البته اکسیدان در دسترس خواهد بود.

قهوه‌ای شکلاتی

اگر به رنگ‌های تیره علاقه‌مندید و از طرفی قهوه‌ای تیره را خیلی ساده می‌دانید، شکلاتی رنگ گرم و بسیار جذابی‌ست که شاید شما را راضی کند. البته که ترکیب رنگ موی شکلاتی با مقدار کمی از رنگ‌های سرد، می‌تواند نتیجه‌ای شگفت‌انگیز برای افرادی با تناژ پوستی سرد هم پدید بیاورد. به این ترتیب شکلاتی از رنگ‌هایی‌ست که تقریباً به هر نوع پوست و چهره‌ای می‌نشیند. البته شاید این رنگ هم برای افرادی که طبیعتاً خیلی بور هستند، مناسب نباشد.

قهوه‌ای شاه‌بلوطی

همه رنگ‌هایی که رفله قرمز دارند، آن قرمزی یا نارجی آزاردهنده و نازیبا را به وجود نمی‌آورند. شاه‌بلوطی نوعی قهوه‌ای متوسط با رفله‌های قرمز است که اتفاقاً جذابیت بسیاری دارد و برای افرادی با تناژ پوستی گرم، انتخاب قابل توجهی است. این رنگ خصوصاً در تکنیک بالیاژ، ظاهری خیره‌کننده به ارمغان می‌آورد.

مسی

با وجود فرار کردن‌ها و ترس فراوان از رفله نارنجی در مو، نمی‌توان زیبایی منحصربه‌فرد رنگ مسی را خصوصاً در موهای مواج انکار کرد. این رنگ اگر به‌خوبی در آورده شود، انتخابی وسوسه‌کننده برای افرادی‌ست که در حال حاضر موهای روشن دارند. شاید این رنگ برای روز عروسی چندان پرطرفدار نباشد، اما یک گزینه جذاب برای عروس‌های جسور است. به‌هرحال تغییر به این رنگ برای عروس‌هایی که موهای تیره دارند هم نوعی درخشش متفاوت محسوب می‌شود. گرچه کمی سخت‌تر از گزینه‌های قبلی خواهد بود.

قهوه‌ای تیره با هایلایت طلایی

چند رگه هایلایت طلایی روی موهای قهوه‌ای تیره می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. اگر موهای تیره با تناژ گرم دارید، بیشتر به این گزینه فکر کنید. این ترکیب هم نمایی پرپشت‌تر به موها می‌دهد و هم به نوعی مجلل است. عکس‌های آتلیه‌ای شما در نور روز با این رنگ مو، دیدنی خواهد بود.

ترکیب بلوند و قهوه‌ای (Blonde Brown = Bronde!)

انتخابی کاملاً جسورانه و نسبتاً سخت برای هم‌زمان بلوند و سبزه بودن! ترازو در سمت بلوند پایین‌تر است یا در سمت قهوه‌ای؟ انتخاب با شماست. شاید جذابیت این ترکیب‌ها همین باشد، انتخابی رها و آزادانه از بلیچ یا بالیاژهای بلوند تا پایه‌ قهوه‌ای غالب. البته که این ترکیب برای افرادی که تجربه چنین رنگ‌هایی را ندارند، پیشنهاد چندان مناسبی در شب عروسی نیست.

بلوند پلاتینی با ریشه‌های تیره

این رنگ موی به‌شدت روشن، برای عروس‌هایی که موهای طبیعی بلوندی دارند، انتخاب جذابی است. اما به‌هرحال احتمالاً موهای شما آن‌قدری روشن نیست که ریشه‌های بیرون‌زده همرنگ با پلاتینی ظاهر شوند. برای حل چنین مشکلی بهتر است موهایتان را از ریشه رنگ نکنید. البته که برای این گزینه بهتر است تاریخ رنگ را در روزهای آخر قبل از جشنتان تنظیم کنید. اما به‌هرحال بخشی از ریشه را برای جلوگیری از ظاهر نامناسبی که بیرون زدن موهای طبیعی ایجاد می‌کند، با همان رنگ اصلی موهایتان نگه دارید.

آزمایش کنید

اگر تا روز بزرگ زمان زیادی مانده و به تغییری اساسی برای رنگ موهایتان در چنین روزی فکر می‌کنید، بهتر است رنگ‌ مورد نظر را امتحان کنید. همان‌طور که گفته شد، انتخاب رنگ موی کاملاً جدید، کار چندان جالبی برای روز عروسی نیست. اما برای این‌کار به محصولاتی نیازمندید که سلامت موهای شما را به خطر نیندازد. فروشگاه اینترنتی خانومی از معتبرترین عرضه‌کننده‌های لوازم آرایشی و بهداشتی‌ست که بهترین انتخاب‌ها از انواع کیت رنگ مو و تیوپ‌های جداگانه را در قالب مجموعه‌ای متنوع برای شما فراهم کرده است. محصولاتی در رده‌های مختلف قیمتی که با اصالتی تضمین شده، انتخاب شما را ساده و مطمئن خواهند کرد. برگرداندن سلامت به موهای آسیب ‌دیده، کار چندان راحتی نیست، پس با انتخابی مطمئن از به خطر انداختن آن جلوگیری کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : رنگ مو
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت