برای عروسی چی بپوشم؟

برای عروسی چی بپوشم؟

فهرست عناوین

"برای عروسی چی بپوشم؟" این سوالی است که تقریبا اکثر دختران و خانم ها قبل از برگزاری مراسم عقد و عروسی از خودشان می پرسند. همه ما دوست داریم در مراسم های مختلف بهترین خودمان باشیم و زیباتر و جذاب تر از همیشه دیده شویم. انتخاب لباس در این میان شاید مهم ترین انتخاب در مراسم جشن و شادی باشد. اگر شما نیز در انتخاب مناسب برای مراسم عروسی که دعوت شده اید، شک دارید، با ما تا خواندن مطلب همراه شوید.

در انتخاب لباس مراسم عروسی به چه مواردی توجه کنیم؟

قبل از آن که سراغ گزینه های مختلف برای لباس مناسب عروسی برویم، می خواهیم بدانیم که قبل از انتخاب لباس باید به چه مواردی توجه داشته باشیم؟
 اولین مساله توجه به این نکته است که شما چه نسبتی با میزبان دارید؟ برای مثال لباس مناسب شما برای جشن عروسی خواهر و یا دوست نزدیکتان می تواند با لباسی که برای عروسی اقوام دورتر انتخاب می کنید، متفاوت باشد.
 مورد دوم توجه به اداب و رسوم و فرهنگ میزبان و خانواده عروس و داماد است. اگر خانواده عروس و داماد عقاید مذهبی داشته باشند و نوع پوشش در مراسم عروسی برایشان مهم باشد، بهتر است شما نیز به عنوان مهمان به عقاید آن ها احترام گذاشته و لباس مناسبی بپوشید. اگر لباس شما در میان تمامی مهمانان تم و ظاهری متفاوت داشته باشد، احتمالا خودتان هم احساس راحتی و خوبی نخواهید داشت.
 مورد سوم توجه به فصل و زمان برگزاری مراسم است. ممکن است عروسی در روزهای گرم تابستان و یا روزهای سرد زمستان برگزار شود، در هر کدام از زمان ها و فصل ها شما باید لباسی مناسب با آن انتخاب کنید.
 انتخاب لباس با توجه به فرم بدن، فاکتور دیگری است که شما قبل از انتخاب لباس باید آن را در نظر داشته باشید. برای مثال ممکن است فرم بدن شما گلابی شکل، ساعت شنی و یا سیب باشد. شما با انتخاب لباس مناسب برای فرم بدنتان می توانید زیباتر و خوش استایل تر از همیشه باشید.
 نکته مهم دیگر برای شیک پوشی در مراسم عروسی، توجه به رنگ لباس و مد روز بودن آن است. قبل از انتخاب لباس به چند مزون لباس مجلسی و مرکز خرید به صورت حضوری و یا آنلاین سر بزنید تا جدیدترین مدل های لباس مجلسی را ببینید. همچنین رنگی را انتخاب کنید که هم به رنگ پوست شما بیاید و هم مناسب مدل لباسی که انتخاب کرده اید، باشد.

لباس های مناسب برای مراسم عروسی

بعد از آن که با نکات مهم در انتخاب لباس عروسی آشنا شدیم، می خواهیم گزینه های متنوع و متعددی را به شما پیشنهاد کنیم که می توانید از میان آن ها بهترین لباس برای خود را انتخاب کنید.

کت و دامن و یا کت و سرافون

کت و دامن و یا کت و سرافون یکی از انتخاب هایی است که هیچ وقت برای مراسم های جشن و شادی قدیمی نمی شود. کت و دامن و کت و سرافون در مزون های مختلف این روزها در مدل ها و طرح های مختلف کلاسیک تا اسپرت طراحی و دوخته می شوند و این لباس مانند چند سال پیش تنها مدل های کلاسیک ندارد. این لباس می تواند برای هر مراسم رسمی تا غیر رسمی و برای هر خانم در هر سن و سالی مناسب باشد ولی معمولا سنین 35 سال به بالا بیشتر کت و دامن و کت و سارافون انتخاب می کنند.

پیراهن های کار شده

اگر به یک مراسم عروسی تقریبا رسمی دعوت شده اید و می خواهید یک لباس گران و خاص بپوشید، پیراهن های کار شده بهترین گزینه برای شما خواهند بود. این پیراهن ها معمولا دارای سنگ ها و نگین های کار شده بر روی پارچه هستند و قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر لباس های مجلسی دارند. این لباس برای خانم های بالای 30 سال می تواند یک انتخاب عالی به شمار رود.

پیراهن های فانتزی و کوتاه

یک انتخاب عالی و بسیار زیبای دیگر برای دختر خانم های جوان و نوجوان در مراسم عروسی، پیراهن های فانتزی و کوتاه است. این پیراهن ها معمولا در رنگ های شاد طراحی و دوخته شده و دارای دامن های پفکی و یا آستین های پفکی هستند.

اورال

یکی دیگر از انتخاب های شیک و البته متفاوت برای جشن های عروسی، اورال است. لباس اورال چند سالی است که به دنیای مد و فشن راه پیدا کرده و در همین زمان کوتاه توانسته جایگاه خود را به دست اورد. اگر قد بلند و اندام کشیده ای دارید، این لباس می تواند انتخاب متفاوت و خاصی برای شما باشد.

کت و شلوار

یکی دیگر از لباس های مجلسی که همیشه طرفداران خاص خود را داشته، کت و شلوار است. کت و شلوار نیز از دنیای فشن و مد جا نمانده و دارای تنوع بسیار زیاد در طرح و مدل است. کافی است جست و جویی برای مدل های مختلف کت و شلوار کنید تا از تنوع بالای این لباس شگفت زده شوید. کت و شلوار برای خانم هایی که اندامی متوسط تا کمی لاغر دارند، می تواند عالی باشد.

پیراهن های پولکی

اگر مراسم عروسی در شب برگزار می شود، می توانید با انتخاب یک پیراهن پولکی که درخشش و نمای زیبایی دارد، بیش از دیگران جلوه گری کنید. پیراهن های پولکی دارای پارچه های متنوع بوده و معمولا طرحی ساده دارند. رنگ این پارچه ها معمولا از رنگ های مشکی، کرم و نود انتخاب می شود و در عین زیبایی، استایلی خاص و متفاوت به شما خواهد داد.

پیراهن با آستین های خاص

توجه به آستین یکی از مواردی است که این روزها در دنیای طراحی لباس جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. یک لباس می تواند تنها به خاطر مدل آستین هایش خاص و متفاوت دیده شود. آستین های پفکی، آستین های بلند و کلوش، آستین های چند تکه و غیره می تواند مدل لباس شما را زیبا و خاص کند.

پیراهن هایی با گیپور

یکی دیگر از لباس های پرطرفدار که انتخاب آن هیچ محدودیت سنی نیز ندارد، پیراهن هایی با بالا تنه گیپور است. این پیراهن ها معمولا دامنی حریر و یا ساتن داشته و از قسمت کمر حالت کلوش و گشاد پیدا می کنند. البته اگر به پارچه گیپور علاقه دارید، می توانید یک پیراهن ساده و کامل با پارچه گیپور انتخاب کنید. این لباس نیز در عین سادگی زیبایی خاص خود را دارد.

پیراهن های میدی

خانم هایی که قد بلند و اندامی متوسط تا کمی پر دارند، می توانند با انتخاب یک پیراهن میدی ساده همراه با پارچه ای جذاب و خاص، در مراسم عروسی زیباتر از همیشه بدرخشند. پیراهن های میدی را می توانید با هر سن و سالی بپوشید.

نکاتی که شما را شیک پوش تر می کند

طراحان و متخصصان در دنیای مد و فشن همواره اصولی را برای زیباتر شدن و شیک پوش تر شدن پیشنهاد می کنند که توجه به آن ها می تواند شما را نکته سنج تر در انتخاب لباس کند.
• اگر می خواهید قد بلندتر و لاغر اندام تر دیده شوید، سراغ پارچه هایی با طرح های شلوغ نروید. لباس با طرح های ساده یا طرح های راه راه عمودی برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.
• در انتخاب کفش دقت و وسواس کافی به خرج دهید. کفش ها علاوه بر زیبایی و تناسب با لباسی که انتخاب کرده اید، باید به اندازه کافی راحت باشند. به سختی راه رفتن در مراسم عروسی حتی در کنار زیباترین لباس، حالتی نامناسب و نه چندان جالب به شما خواهد داد.
• در انتخاب زیورالات دقت کنید. یک اصل اساسی در انتخاب زیورآلات تضاد آن با لباس انتخابی است. به این معنا که اگر لباس شما ساده است، می توانید از اکسسوری های شلوغ و پر زرق و برق استفاده کنید. همچنین اگر لباس شما مدل یا پارچه ای شلوغ دارد، یک اکسسوری ساده می تواند شما را شیک پوش تر کند.
• لباس با پارچه گلدار برای مراسم عروسی در فصل زمستان گزینه مناسبی به شمار نمی رود.
• حتما یک کیف مجلسی شیک برای مراسم های جشن و عروسی خریداری کنید. به همراه داشتن کیف های معمولی و بزرگی که شما در روزهای دیگر می پوشید، یک نقطه ضعف بزرگ در استایل شما در روز عروسی به شمار خواهد رفت!
• اگر می خواهید در مراسم عروسی حجاب داشته باشید، استفاده از کلاه های مجلسی و یا توربان می تواند انتخاب بهتری نسبت به شال باشد. اما اگر قصد استفاده از شال را دارید، حتما شالی سبک انتخاب کنید که رنگ آن با لباس شما ست شده باشد.
• بهتر است لباس مجلسی با رنگ سفید را جز گزینه های آخر خود قرار دهید. اجازه دهید رنگ سفید تنها مخصوص عروس بماند. اگر رنگ های روشن دوست دارید، رنگ های کالباسی، صورتی و گلبهی می توانند انتخاب بهتری برای شما باشند.
در ادامه چند مدل متنوع پیراهن برای عروسی می بینیم.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت