لباس عروس های اوت کوتور الی صعب را بیشتر بشناسید.

لباس عروس های اوت کوتور  الی صعب را بیشتر بشناسید.

فهرست عناوین

الی صعب (ایلی صعب: Elie saab) یا الی ساب یکی از مشهورترین برندهای لباس عروس اوت کوتور در دنیا محسوب میشود. طراح و صاحب امتیاز این برند فاخر ایلی صعب نام دارد و شعبه اصلی آن در لبنان واقع شده است. همچنین شعبی در پاریس، لندن، نیویورک و دبی نیز از این برند در حال فعالیت هستند. در ادامه با ما همراه باشید و اطلاعات بیشتری درباره این برند بدست آورید.

الی صعب در سال 1964 در لبنان متولد شد. در سال 1981 برای تحصیل در رشته طراحی لباس به پاریس رفت، ولی مدتی بعد به بیروت بازگشت و برند خورد را با 15 کارمند راه اندازی نمود. ایده او برای خلق لباس های جدید تلفیق مد و استایل شرقی و غربی است و این شاخصه برند وی را خاص و محبوب ساخته است.
لباس های اوت کوتور الی صعب و مخصوصا در کالکشن لباس های عروس ایلی صعب لباس های بسیار فاخر با پارچه های مجلل و گران قیمت ارگانزا و ساتن دیده میشود که بسیاری از آنها سراسر سنگ دوزی و منجوق دوزی شده اند. جواهرات کریستالی، مروارید دوزی های بسیار سنگین و سوزن دوزی های فراوان از شاخصه های لباس عروس های برند ایلی صعب هستند.
 اوت کوتور لغتی فرانسوی به معنای «دوخت در سطح بالا» یا «فشن سطح بالا» است و به تولید پوشاک و لباس‌های سفارشی در صنعت طراحی مد گفته می شود. پوشاک اوت کوتور با استفاده از پارچه‌های مجلل و درجه یک که نمونه آنها را در هر جایی نمی توان یافت خلق و ایجاد می شوند و تمام مراحل دوخت آنها با دست انجام می شود، با دقت بسیار زیاد در جزئیات و دوزندگان مجرب و توانا. این کار بسیار وقت‌گیر است. لباسی که اوت کوتور است اغلب مختص یک مشتری و مطابق با اندازه‌های او دوخته می‌شود ، لباس‌های اوت کوتور به دلیل زمان طولانی دوخت و مهارتهای بسیار بالای سوزن دوزی و منجوق دوزی روی این لباسها برچسب قیمت ندارند و البته لباس های اوت کوتور برای افرادی دوخته می شوند که قیمت برای آنها اهمیتی ندارد.
معیارهای اوت کوتور در سال ۱۹۴۵ معرفی و در سال ۱۹۹۲ بروزرسانی شدند.
تنها مزون هایی می توانند خود را مزون اوت کوتور بنامند و از عبارت اوت کوتور در تبلیغات خود یا هر مورد دیگری استفاده کنند که تابع قوانین اتاق صنفی اوت کوتور باشند.
این قوانین عبارتند از:
*برای مشتریان خصوصی، با یک یا دو بار پرو کردن، پوشاک سفارشی طراحی نماید.
*کارگاهی در پاریس با حداقل 15 کارمند داشته باشد.
*حداقل ۲۰ کارمند فنی تمام ‌وقت در حداقل یک کارگاه (آتلیه) داشته باشد.
*در هر فصل مُد، که دو بار در سال در ماه های ژانویه و ژوئن برگزار می شود، یک کلکسیون از حداقل ۵۰ طراحی جدید و خلاقانه لباس شب و پوشاک روز برای عموم به نمایش بگذارد.
در سال 2002 در حالی که هلی بری Halle Berry بازیگر سرشناس آمریکایی با یکی از لباس های برند الی صعب روی فرش قرمز حاضر شد و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن آن سال را از آن خود کرد، شهرت الی صعب به اوج خود رسید به گونه ای که از آن به بعد بسیاری از سلبریتی های هالیوودی از برند وی در مراسم های مختلف استفاده می کردند. لباس هلی بری آنقدر در اسکار خبرساز شد و نظر تمام طراحان مد و منتقدین را به خود جلب کرد که هلی بری برای سال بعد نیز لباسی از برند ایلی صعب را برای فرش قرمز اسکار انتخاب نمود.
الی صعب در سال 1997 اولین نمایش مد خود را داشت و اولین طرح غیر ایتالیایی بود که عضو انجمن ایتالیایی Camera nazionalle della mode شد.
در حال حاضر برند ایلی صعب در 6 زمینه در حال فعالیت است.
* لباس های اوت کوتور که شامل لباس شب و لباس عروس های سفارشی و فاخر هستند.
* لباس های آماده پوشیدن که با طراحی های خاص و منحصر به فرد برای عموم مورد استفاده قرار میگیرند.
* لباس های عروس که تلفیقی از مد شرقی و غربی و بسیار چشم نواز هستند ولی مانند لباس های اوت کوتور مجلل و پر از سنگ دوزی و جواهرات نیستند.
* اکسسوری که شامل کیف های دستی و شانه ای، صندل، کفش و بوتهای پاشنه دار، گوشواره و جواهرات طراحی ایلی صعب هستند.
* عینک های رنگی و تیره
* عطر با برند ایلی صعب که تا به حال از 4 مورد آن رونمایی شده است.
نمونه ای از لباس عروس اوت کوتور برند ایلی صعب در مراسم ازدواج پسر و عروس خود او رونمایی شد که نمونه بی نظیری از لباس های عروس فاخر است. مراسم عروسی آنها در سه روز متوالی برگزار شد که لباس عروس و لباس بسیاری از مهمان ها از برند الی صعب بود.
برای دوخت لباس عروس، یک پروسه 450 ساعتی زمان صرف شده بود که 20 نفر به صورت هم زمان روی آن کار کرده بودند. این لباس که با دنباله ای 4/5 متری هر چشمی را به خود خیره میکرد سراسر سنگ دوزی شده بود. مجموعا صدهزار سنگ و منجوق بر روی این لباس کار شده بود. این لباس در روز اول مراسم و در کلیسا بر تن کریستیانا صعب خودنمایی می کرد.
در روز دوم مراسم پیراهن کوتور دیگری از ایلی صعب بر تن عروس دیده می شد که این پیراهن دکلته با 3/5 متر دنباله و صد و پنجاه هزار قطعه سنگ سواروسکی و هفتصد و پنجاه هزار منجوق طلایی تکمیل شده بود که در 700 ساعت تولید و طراحی شده بود.
در روز سوم، عروس خانواده صعب یکی از لباس های سرهمی ایلی صعب همراه با کمربند طلایی و یک شنل سنگ دوزی شده را برای مراسم انتخاب کرده بود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت