وام ازدواج دانشجویی، تسهیلات، شرایط و شیوه ثبت نام

وام ازدواج دانشجویی، تسهیلات، شرایط و شیوه ثبت نام

فهرست عناوین

تامین هزینه های لازم برای تشکیل زندگی یکی از مهم ترین دغدغه های زوج های جوان است. این دغدغه برای عروس و دامادهای دانشجو می تواند بیشتر نیز باشد. از این رو علاوه بر وام ازدواجی که از طرف دولت به زوج های جوان داده می شود، وام ازدواج دانشجویی نیز به صورت جداگانه به زوج های جوان داده می شود تا برای تشکیل زندگی به آن ها کمک کند. اما مقدار وام دانشجویی چقدر است؟ شرایط ثبت نام آن چگونه است؟ با ما همراه شوید تا به تمامی این سوال ها پاسخ دهیم.

مقدار وام ازدواج دانشجویی چقدر است؟

در سال 1400 مقدار وام ازدواج دانشجویی نسبت به سال های قبل با رشد قابل توجهی روبه رو شد به طوری که مبلغ این وام به مقدار 30 میلیون تومان کمک خرید کالای ایرانی افزایش پیدا کرد.
طبق گزارش تجارت نیوز، امسال در بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی در مشهد، 300 زوج دانشجو حضور داشتند که این تعداد با توجه به شیوع ویروس کرونا قابل توجه است. در این جشنواره ازدواج دانشجویی، مقرر شد به تمامی دانشجویان شرکت کننده در دوره تسهیلات 30 میلیون تومانی داده شود. اما این وام تنها مختص این دانشجویان نبوده و تمامی دانشجویانی که در این جشنواره نیز شرکت نکرده اند، می توانند با ثبت نام در سامانه از این وام ازدواج دانشجویی بهره مند شوند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج دانشجویی چقدر است؟

قبل از آن که وارد سامانه ثبت نام شوید، بهتر است بدانید چه مدارکی نیاز داشته و از قبل آن ها را آماده کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج دانشجویی شامل سه مرحله مختلف است.
هنگام ثبت نام در سامانه باید مدارک زیر را اسکن کرده و در وارد سامانه کنید:
• کارت ملی
• فرم تکمیل شده درخواست وام ازدواج دانشجویی
• سند ازدواج
• تعهد نامه ضامن ها
• زمانی که به بانک مراجعه می کنید، باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:
• شناسنامه زوجین
• کارت ملی زوجین
• گواهی اشتغال به تحصیل
• کارت دانشجویی
• سند ازدواج
• فتوکپی قبض تلفن محل سکونت
• پر کردن فرم باز کردن حساب اگر در بانک مورد نظر حسابی ندارید
• واریز مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب
• چک ضمانت
• سفته جهت ضمانت
ضامن شما نیز زمان رفتن به بانک باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشد:
• شناسنامه
• کارت ملی
• آخرین فیش حقوقی مهر شده
• نامه کسر از حقوق مهر شده

بازپرداخت وام ازدواج دانشجویی چقدر است؟

همانند وام ازدواج، وام ازدواج دانشجویی نیز با حداقل سود بانکی و با بیشترین دوره بازپرداخت به دانشجویان پرداخت می شود. سود بانکی وام ازدواج دانشجویی 4 درصد و بازپرداخت آن 18 ماهه است.

شرایط عمومی و خصوصی برای دریافت وام دانشجویی چیست؟

برای آن که مشمول دریافت وام ازدواج دانشجویی بوده و بتوانید آن را دریافت کنید، باید شرایط عمومی و خصوصی زیر را داشته باشید.
شرایط عمومی:
 اعتقاد به دین اسلام
 در زمان دریافت وام ازدواج حقوق به گیر نباشد.
 داشتن صلاحیت اخلاقی
 عدم استفاده از کمک برای بورس تحصیلی
 ارائه ضامن
شرایط اختصاصی
 مشروط نبودن دانشجو در ترم جاری
 امکان دریافت وام ازدواج برای دانشجویان ترم آخر به شرطی که تعداد واحدهای لازم را برداشته باشند.
 امکان دریافت وام ازدواج دانشجویی برای دانشجویان ورودی بدون شرط معدل
 برداشتن تعداد واحدهای لازم
 نداشتن بدهی به صندوق یا سابقه بد حسابی
دانشجویان چه دانشگاه هایی می توانند از وام ازدواج بهره مند شوند؟
برای بهره مندی از وام ازدواج دانشجویی فرقی نمی کند که شما دانشجوی دانشگاه سراسری، روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی، پردیس و یا حتی مجازی باشید. در هر حالت شما می توانید از تسهیلات وام ازدواج دانشجویی بهره مند شوید.

مراحل ثبت نام وام ازدواج دانشجویی چگونه است؟

1. برای ثبت نام وام ازدواج دانشجویی ابتدا وارد سایت صندوق رفاه دانشجویان به آدرس swf.ir شده و به بخش پورتال دانشجویی بروید.
2. در صفحه باز شده شماره ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید.
3. در مرحله بعدی یک فرم ثبت نام به شما نمایش داده می شود که شما باید اطلاعات شخصی خود را با دقت و راست گویی پر کرده و گزینه ذخیره را کلیک کنید.
4. مجددا وارد بخش پورتال دانشجویی شده و ورود به پورتال را بزنید.
5. در صفحه باز شده گزینه درخواست وام را انتخاب کنید.
6. نوع وام درخواستی را مشخص کرده و اطلاعات مورد نیاز را پر کنید.
7. در پایان گزینه اینجانب قوانین مربوط به پرداخت و بازپرداخت وام صندوق رفاه دانشجویی را خوانده و می پذیرم را انتخاب کنید.
8. در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، به شما یک پیامک ارسال شده که نشان دهنده آن است ثبت نام شما به درستی انجام شده است.
9. بعد از ثبت نام در سامانه شما باید مدارک اعلام شده در بخش بالا را به بانک برده و درخواست خود را در بانک نیز ثبت کنید.

ضوابط مهم در پرداخت وام ازدواج دانشجویی

در بخش های بالا با مراحل و مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام وام دانشجویی آشنا شدیم. در این بخش ضوابط مهم دیگری که احتمالا برای شما مبهم است را بازگو خواهیم کرد.
 امکان استفاده از وام ازدواج دانشجویی تنها یک بار است. بنابراین اگر ازدواج دوم شما است و قبلا از این وام استفاده کرده اید، برای بار دوم مشمول آن نخواهید بود.
 وام ازدواج دانشجویی حداقل یک ماه بعد از ثبت نام تا 15 ماه بعد از آن به دانشجویان پرداخت خواهد شد.
 در صورتی که هر دو زوج دانشجو باشند به هر کدام از آن ها 30 میلیون تومان یعنی در مجموع 60 میلیون تومان هزینه داده می شود.
 زمانی که هر دو عروس و داماد دانشجو هستند، ابتدا 50 درصد وام به یکی از زوجین داده شده و در صورتی که بازپرداخت آن بیش از 15 روز تاخیر نداشته باشد، 4 ماه بعد 50 درصد مابقی به نفر دوم پرداخت می شود.
تسهیلات دیگر برای دانشجویانی که قصد ازدواج دارند
علاوه بر وام ازدواج دانشجویی، دانشگاه ها نیز تسهیلات ویژه دیگری برای دانشجویان در نظر گرفته اند.

دانشگاه پیام نور

در صورتی که دانشجوی دانشگاه پیام نور هستید بعد از ازدواج می توانید از وام شهریه دانشگاه استفاده کرده تا نگرانی بابت هزینه ترم جاری خود نداشته باشید.

دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی برای تمامی دانشجوهای کاردانی و کارشناسی خود که اقدام به ازدواج می کنند، آن ها را به طور کامل معاف از پرداخت هزینه ترم جاری می کند. به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا 50 درصد تخفیف می دهد. در صورتی که هر دو زوج دانشجو باشند، این تخفیف شامل هر دو خواهد شد. اگر دانشجو در ترم آخر تحصیلی خود باشد، تخفیفی خارج از 75 درصد کل شهریه دریافتی برای او لحاظ خواهد شد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت