دسته گل عروس را چگونه انتخاب کنیم؟

دسته گل عروس را چگونه انتخاب کنیم؟

فهرست عناوین

یکی از مهم ترین نمادهای مراسم عروسی هم در فرهنگ ایرانی وهم در فرهنگ غربی دسته گل عروس است. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کافی مبذول شود. در ادامه چند نکته مهم در زمان انتخاب دسته گل را توضیح می دهیم.

هرگز بدون در نظر گرفتن مدل لباس عروس دسته گل خود را انتخاب نکنید!

با توجه به اینکه دسته گل بیشتر اوقات در دست عروس خانم خواهد بود می بایست با مدل لباس عروس همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر لباس عروس طرحی متراکم دارد و پف دار است حتما سعی کنید دسته گل کوچک و ساده ای را انتخاب کنید. زیرا دسته گل بزرگ در کنار لباس پف دار جلوه مناسبی ندارد. همچنین به همراه لباس عروس ساده و بلند، بهتر است از دسته گل های بلند و آویزان با طرح آبشاری استفاده کنید.

از انتخاب گل های غیرفصلی دوری کنید!

سعی کنید از گل های وارداتی و گل های غیرفصلی استفاده نکنید. زیرا اولا با دمای هوا سازگاری کافی ندارند و به علاوه به دلیل زمان طی شده در حمل و نقل، تر و تازه نیستند. انتخاب گل های فصل نه تنها به دلیل تناسب طبیعی با آب و هوا بلکه به دلیل اینکه تازه تر هستند همیشه ارجحیت دارند. برای مثال در فصل زمستان از گل های ارکید و نیلوفر، در فصل تابستان از گل رز، در فصل بهار گل نرگس و لاله و در فصل پاییز از گل زنبق استفاده کنید. (عروسی شما چه فصلی است؟ کلیک کنید)

از دسته گل شلوغ و متنوع دوری کنید!

به یاد داشته باشید که سادگی همیشه آراستگی است. در مجلات مدل اروپا نیز سالهاست که دسته گل های عروس حداکثر از دو نوع گل تشکیل می شود و استفاده از گل های متنوع دیگر منسوخ شده است. حتی در تزیین ماشین عروس هم معمولا از یک نوع گل استفاده می شود. بنابراین یک دسته گل رز سفید یا قرمز و یا یک دسته گل زنبق می تواند انتخاب خیلی خوبی باشد.

از چشم و هم چشمی در انتخاب دسته گل خودداری کنید!

با توجه به اینکه مراسم عروسی رویدادی کاملا شخصی است، سعی کنید از علائق و خاطراتتان الهام بگیرید. احساسی که شما به یک دسته گل رز سفید دارید به دلیل خاطرات کودکیتان شاید حتی برای خواهر شما هم یکسان نباشد. بنابراین کاملا راحت فکر کنید و از رویاهای خود الهام بگیرید.

از انتخاب گل های خیلی ظریف خودداری کنید.

بازهم به دلیل اینکه دسته گل ساعتها در دستان شما خواهد بود، حتما سعی کنید گل‌های مقاوم‌تری را انتخاب کنید تا در آخر مراسم با یک دسته گل پژمرده مواجه نشوید. برای انتخاب گل‌های مقاوم‌تر هر فصل حتما از گل فروش خود راهنمایی بخواهید.

این مقالات را حتما مطالعه کنید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت