راهنمای انتخاب دسته گل خواستگاری

راهنمای انتخاب دسته گل خواستگاری

فهرست عناوین

تا حالا با خودتان فکر کرده اید که اگر دسته گل خواستگاری شما بسیار ارزان و یا کوچک باشد، چه تاثیر منفی بر دیدگاه و طرز فکر اولیه خانواده عروس خواهید گذاشت؟ شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که اهمیت دسته گل خواستگاری را کم بدانید، اما مطمئن باشید این مساله هم روی نگاه اولیه خانواده عروس تاثیر گذاشته و هم برای همیشه در ذهن ها باقی می ماند. با ما همراه شوید تا در این مقاله نکات مهم انتخاب دسته گل مراسم خواستگاری را با شما به اشتراک بگذاریم. 

  انتخاب سبد گل خواستگاری به جای دسته گل 

احتمالا همه شما در گل فروشی های مختلف، سبدهای گل متنوعی دیده اید که در ان ها گل های زیبایی به خصوص گل رز قرمز چیده شده است. بسیاری از آقایان به جای خرید دسته گل این سبدهای زیبا را ترجیح می دهند، که انتخابی بسیار شیک و متفاوت است. از آن جا که بسیاری از دختر خانم ها معمولا دوست دارند دسته گل خواستگاری و عروسی خود را برای مدت طولانی یادگاری داشته باشند، یک سبد گل برای مدت بیشتری نگه داری خواهد شد.

  از چه گل هایی در دسته گل خواستگاری استفاده می شود؟ 

همان طور که در بالا نیز اشاره شد سعی کنید به اندازه توان مالی خود از خرید گل های ارزان قیمت و معمولی خودداری کنید. اگر سلیقه عروس خانم را می دانید بهتر است گل هایی را انتخاب کنید که دوست دارد. نیازی نیست اسامی گلها را حفظ باشید یا خودتان سلیقه به خرج دهید، حرفه ای تر این است که کار را به کاردان بسپارید و با خرید از گلفروشی های خوب، یک دسته گل شیک و با هارمونی داشته باشید.
اگر دوست دارید دست گل شما رنگارنگ باشد و جلوه زیادی داشته باشد، می توانید از گل های خوش رنگ مانند زنبق، آلسترومریا، پرنده بهشتی، مریم و غیره استفاده کنید.
به این نکته توجه داشته باشید که برخی از گل ها مانند گل گلایول در فرهنگ ایرانی ها معمولا برای مراسم ترحیم استفاده می شود. بنابراین تحت هیچ شرایطی از این گل ها برای مراسم خواستگاری استفاده نکنید.
اگر می خواهید دسته گل شما خاص و لاکچری باشد، می توانید از گل های خاصی مانند آنتوریم، رز، ارکیده، لیلیوم و غیره استفاده کنید.
همچنین بهتر است از گل هایی که چندان رسمی نیستند مانند گل لاله، زنبق، نرگس، آفتاب گردان و غیره استفاده نکنید.

  توجه به فصل برای انتخاب گل 

از دیگر نکاتی که می تواند در خرید دسته گل خواستگاری به شما کمک کند، انتخاب گل ها با توجه به فصل مراسم خواستگاری است. برای مثال در فصل پاییز می توانید از تم گل های زرد و نارنجی و در فصل بهار و تابستان از گل هایی با رنگ های شادتری استفاده کنید.
گل رز مینیاتوری، لیسیانتوس، کوکب بهترین انتخاب ها برای فصل بهار هستند.
در فصل تابستان می توانید از گل نرگس، گل صد تومانی و یا گل رز استفاده کنید.
گل آلسترومریا و زبان در قفا انتخاب های مناسبی برای فصل پاییز است.
در فصل زمستان نیز می توانید گل هایی مانند گل یاسمن و یا شیپوری را انتخاب کنید.

استفاده از گل های ریز در کنار گل های درشت 

یکی از ایده های بسیار زیبا و شیک برای تزئین دسته گل خواستگاری انتخاب گل هایی با اندازه های متفاوت است. شما می توانید در انتخاب گل ها، چند گل درشت را با تعداد بیشتری گل ریز انتخاب کرده و آن ها را در کنار یکدیگر تزئین کنید.

انتخاب گل های یک دست ممنوع! 

انتخاب گل های یک دست و یک جور بیشتر مناسب دسته گل عروس بوده و چندان برای خواستگاری مناسب نیست. برای این مراسم بهتر است حداقل یک یا دو گل مختلف در دسته گل شما وجود داشته باشد.

  گل طبیعی یا مصنوعی؟ 

بسیاری از افراد تصور می کنند اگر دسته گل خواستگاری را مصنوعی انتخاب کنند، این دسته گل می تواند برای همیشه به عنوان یادگاری باقی بماند! اما هیچ وقت این اشتباه را مرتکب نشوید! گل مراسم خواستگاری باید طبیعی باشد و خرید یک دست گل مصنوعی می تواند یک توهین حتی برای خانواده عروس به شمار رود!

گل های تازه را انتخاب کنید 

اجازه دهید یک واقعیت را به شما گوشزد کنم. اگر یک گل در خود گل فروشی کمی پلاسیده باشد، پژمردگی این گل در یک دسته یا سبد گل چند برابر خود را نمایش می دهد. بنابراین هنگام خرید و انتخاب دسته گل حتما به تازه بودن گل ها توجه کنید.

مناسب ترین رنگ برای گل های خواستگاری چیست؟ 

در صورتی که سلیقه عروس خانم و خانواده او را نمی دانید، در انتخاب رنگ گل ها می توانید دقت و وسواس بیشتری به خرج دهید. گل هایی مانند زرد و نارنجی ممکن است در میان همه افراد محبوب و پر طرفدار نباشد. اگر می خواهید با خیال راحت یک سبد و یا دسته گل انتخاب کنید، می توانید گل هایی را انتخاب کنید که رنگ آن ها یاسی، صورتی، سفید یا بنفش کم رنگ باشد.

گل ها را خودتان نچینید! 

شاید برایتان عجیب باشد اما افرادی هستند که به جای خرید دسته گل خواستگاری خودشان چند گل از باغچه کنده و آن را به خانواده عروس می دهند! دسته گل شما نشان دهنده میزان احترام شما به خانواده عروس، میزان خلوص و علاقه شما است. بنابراین به هیچ عنوان گل ها را خودتان نچینید! در برخی از شهرهای ایران گل سبز (با گلدان) برای مراسم خواستگاری می برند که چندان متداول نیست و بهتر است اگر از رسوم اصیل شهرتان نیست از این کار خودداری کنید.

  انتخاب گل خواستگاری با توجه به مقدار شناخت 

یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب دسته گل خواستگاری می توانید به آن توجه کنید، میزان آشنایی شما با خانواده عروس است. هرچه میزان شناخت و رفت و آمد شما با خانواده عروس بیشتر باشد، بهتر است دسته گل شیک تر و گران قیمت تری بخرید. معمولا گلهای سفارشی، زمان آماده سازی بیشتری دارند پس توجه داشته باشید که از چند روز قبل سفارش خرید گل را به گلفروشی اعلام کنید.

انتخاب رنگ سبد گل 

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بسیاری از افراد به جای دسته گل خواستگاری سبد گل می گیرند. این که جنس و رنگ سبد گل شما چه باشد، تا حد زیادی به سلیقه شما، گل فروش و گل هایی که انتخاب کرده اید، بستگی دارد. بهتر است سبد گلی را انتخاب کنید که با رنگ گل های داخل آن همخوانی و تناسب داشته باشد. همچنین هنگام انتخاب حتما از گل فروش نیز مشورت بگیرید. مطمئن باشید و تجربه و تخصص او به کار شما خواهد آمد.

مدل های مختلف دسته گل 

دسته گل های خواستگاری و عروسی معمولا دارای چند مدل محبوب و پرطرفدار هستند که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

دسته گل بازویی

دسته گل بازویی ترکیب و طراحی کلاسیک و قدیمی دارد. گل هایی که در این دسته گل قرار می گیرند، معمولا ساقه ای بلند دارند.  

دسته گل آبشاری

این دسته گل ها بسیار لاکچری و شیک هستند.معمولا در این دسته گل ها از یک نوع گل همراه با سبزه و روبان های آویزان استفاده می شود. در این مدل، گل ها به صورت آبشاری از بالا به پایین چیده می شوند. این مدل برای خواستگاری چندان کاربردی ندارد.

  دسته گل های گرد 

این دسته گل ها هم بیشتر مناسب مراسم عروسی هستند تا مراسم خواستگاری. طراحی این گل ها معمولا به راحتی و زیبایی انجام شده و در نوع خود ساده اما شیک است.

دسته گل کامپوزیت

یکی از ایده های شیک و متفاوت برای انتخاب دسته گل خواستگاری، دسته گل کامپوزیت (ترکیبی) است. در این مدل از صدها گل برگ جدا شده گل های رز یک گل بزرگ می سازند که ظاهری بسیار شیک و زیبا و دارد.
این مقالات را هم بخوانید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت