راهنمای انتخاب منو تشریفات عروسی

راهنمای انتخاب منو تشریفات عروسی

فهرست عناوین

اگر شما نیز عبارت (آموزش تشریفات عروسی و مجالس) را جست و جو کرده باشید و کامنت های افراد در زیر مقالات مختلف را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که تصور بسیاری از افراد از منو تشریفات عروسی و مجالس تنها انتخاب انواع غذاها و منوهای پذیرایی از مهمانان است. شما نیز به عنوان عروس و دامادی که قصد دارید برای برگزاری مراسم عقد و عروسی خود یک انتخاب عالی داشته باشید، باید بدانید انتخاب منو تشریفات چیزی فراتر از انتخاب منو پذیرایی است و گزینه های مختلفی را شامل می شود. از این رو باید قبل از آن که به سالن یا باغ تالار مراجعه کنید، از قبل امکانات مورد نظر و منو خود را انتخاب کنید تا عقد قرارداد و مدیریت بودجه برای شما ساده تر باشد. با ما همراه شوید تا در این مطلب با راهنمای انتخاب منو تشریفات عروسی بیشتر آشنا شویم.

منو تشریفات عروسی چیست؟

هر خدماتی که در روز عقد یا عروسی توسط تیم تشریفات به شما ارائه می‌شود، شامل منو تشریفات خواهد بود. برای مثال به تنوع غذا و منو پذیرایی، دیجی، آتش بازی، گل آرایی، نورپردازی و هر خدمات دیگری که به هرچه بهتر شدن مراسم شما کمک کند، منو تشریفات عروسی می‌گویند.
منوها معمولا در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند، برای مثال منوی پایه تشریفات برای غذا و پذیرایی شاید مواردی مانند انواع دسر، کیک چند طبقه، فینگر فود و موارد دیگر را شامل نشود. اما به طور دقیق تر و جزئی تر این منو شامل چه چیزهایی می شود؟ با دانستن این مساله می توانید بهتر منو خود در روز مراسم عقد و عروسی را انتخاب کنید.

موارد مختلف در منو تشریفات

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، منو تشریفات شامل موارد مختلفی است که می‌توانید آن‌ها را در مراسم عروسی خود انتخاب کنید. انواع موارد این منو شامل گزینه‌های زیر است.

پیش غذا

اگر بخواهید یک پذیرایی مفصل و همه چیز تمام داشته باشید، می توانید در منو تشریفات خود پیش غذا را انتخاب کنید. پیش غذا می تواند ایرانی یا خارجی باشد. از جمله پیش غذاهای ایرانی می توان به کشک و بادمجان، حمص یا کتلت اشاره کرد. البته برخی زوج های جوان که قصد دارند همه چیز در مراسم آن ها به صورت اروپایی برگزار شود، پیش غذا را نیز از فست فودها انتخاب می کنند.

منو غذای اصلی

منو غذای اصلی شناخته شده ترین منو در منو تشریفات مجالس است. اغلب زوج های جوان ترجیح می دهند که حداقل دو نوع غذای اصلی در منو پذیرایی خود انتخاب کنند. کوبیده، جوجه، فسنجان، ماهی، زرشک پلو با مرغ از جمله غذاهای پرطرفدار در منو غذای اصلی تشریفات است.

دسر

دسرها نیز جز جدا نشدنی منو تشریفات عروسی هستند. دسرها نیز منو مختلف و متنوعی دارند که می توانید تعدادی از آن ها یا همه آن ها را انتخاب کنید. دسرها به صورت بوفه یا به صورت دستی به مهمانان ارائه می شود. ژله، کیک بستنی، کیک معمولی، تیرامیسو و کارامل از دسرهای پرطرفدار در منو تشریفات عروسی است که می توانید برای پذیرایی از مهمانان انتخاب کنید.

نوشیدنی

در منو تشریفات و پذیرایی روز عروسی خود می توانید نوشیدنی های مختلف نیز سفارش دهید. نوشیدنی های غیر الکلی مانند نوشابه، نکتار، آب میوه طبیعی، موهیتو و کوکتل ها از جمله نوشیدنی هایی هستند که می توانید در منو تشریفات خود انتخاب کنید. نوشیدنی ها هم جز پذیرایی اولیه همزمان با شیرینی به مهمانان ارائه شده و هم هنگام سرو غذا.

فینگر فود

این روزها بازار پذیرایی از مهمانان با فینگر فود بسیار داغ است. فینگر فودها مدل های مختلفی داشته و تقرییا همه افراد از خوردن این خوراکی های کوچک و خوشمزه لذت می برند. فینگر فودهای سرد و گرم، فیله یا میگو سوخاری، اسپرینگ رول یا گوشت کبابی از جمله فینگرفودهای پرطرفدار در منو تشریفات عروسی هستند.

میوه و شیرینی

میوه و شیرینی کلاسیک ترین آیتم پذیرایی در مراسم عقد و عروسی است که از سال ها پیش تا کنون جز لیست تشریفات بوده است. معمولا شیرینی خشک، تارت ها و شیرینی های تر و کم خامه برای پذیرایی از مهمانان انتخاب می شود. همچنین با توجه به فصل و زمان عروسی نیز می توانید انواع مختلف میوه همراه با میوه آرایی را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب کنید.

کیک

بریدن کیک عروسی یکی از کارهای جذابی است که زوج های جوان انجام دادن آن را دوست دارند. اگر قصد دارید در روز عروسی کیک را بین همه مهمانان پخش کنید، باید در منو تشریفات خود یک کیک بزرگ و معمولا چند طبقه سفارش دهید. گاهی اوقات نیز کیک تنها جنبه فرمالیته داشته و می توانید یک کیک کوچک اما زیبا سفارش دهید.

دیزاین باغ و تالار

با وجود آن که باغ ها و تالارهای عروسی خود به اندازه کافی زیبا هستند، این روزها دیزاینرهای حرفه ای تزئین سالن در روز عروسی را بر عهده گرفته و با آیتم های مختلف مانند بادکنک آرایی، گل آرایی یا مشعل آرایی زیبایی منحصر به فردی به سالن عروسی خواهند داد. هر کدام از این انواع دیزاین هزینه خاص خود را دارد.

مهمانداری

به طور کلی در مراسم عقد و عروسی به ازای هر 8 نفر مهمان یک مهماندار باید برای پذیرایی وجود داشته باشد. هرچه سطح کیفی خدمت رسانی برای شما مهم باشد، می توانید از مسئولین تالار پذیرایی بخواهید مثلا به ازای هر 5 نفر مهمان یا هر 3 نفر مهمان یک مهماندار برای شما در روز مراسم در نظر گرفته شود. مهمانداران باید آموزش دیده و خوش برخورد باشند و بهتر است همگی لباس متحدالشکل به تن داشته باشند.

ظروف و تجهیزات

در کنار کیفیت پذیرایی و منو متنوع، نوع ظروفی که غذا در آن ها سرو می شود نیز بسیار مهم است. در منو تشریفات عروسی می توانید مواردی مانند نوع ظروف، صندلی ها، میزها، تجهیزات دیگر مانند آبسردکن را انتخاب یا حذف کنید.

خدمات ویژه

مراسم عقد و عروسی شما بدون خدمات ویژه یک چیز اساسی کم دارد! خدمات ویژه در مراسم عقد و عروسی شامل مواردی مانند آتش بازی، بمب دود، تعداد دفعات یخ خشک، نمایش کمدی و موارد دیگر است که مراسم شما را زیباتر و حرفه ای تر خواهد کرد. خدمات ویژه تاثیر قابل توجهی بر کاهش یا افزایش قیمت منو تشریفات عروسی خواهد گذاشت.

نورپردازی و استیج

استفاده از نورپردازی حرفه ای به مراسم شما شور و حال بسیاری خواهد داد. نورپردازی و استفاده از جلوه های بصری این روزها در شکل ها و انواع مختلفی اجرا می شود که انتخاب سطح آن از ساده تا حرفه ای در منو تشریفات عروسی قرار می گیرد.

دیجی، گروه موسیقی و رقص

هیچ چیز مانند یک موسیقی شاد نمی تواند هیجان را به مراسم عقد و عروسی شما هدیه کند. همچنین بسیاری از زوج های جوان دوست دارند در روز عروسی خود از اجرای موسیقی زنده یا گروه رقص استفاده کنند. بهتر است از قبل با همسر خود راجع به این موارد صحبت کنید هنگام انتخاب منو تشریفات عروسی دقیقا بدانید چه چیزی می خواهید.

معرفی تشریفات تاپ آفوربیا (تیموری)

مجموعه تخصصی تشریفات آفوربیا (تیموری)، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ در زمینه گل آرایی و دیزاین عروسی آغاز کرد و با گسترش دادن کار در بخش تشریفات عروسی نیز به فعالیت خود ادامه داد . برگزاری عروسی های لوکس به همراه طراحی و گل آرایی و میوه آرایی، برپایی سفره عقد شیک و همچنین اجرای مراسم عقد به یادماندنی و جشن تولد و نامزدی نیز از جمله فعالیتهای این گروه تشریفات در تهران است.
تیم حرفه‌ای تشریفات آفوربیا دارای 5 سطح منوی تشریفات است که با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید از بین آنها منوی دلخواهتان را انتخاب کنید. منوهای دایموند، گلد پلاس، گلد، سیلور پلاس و سیلور دارای آیتمهای متنوع با بهترین کیفیت و قیمت مناسب برای تمامی جشن های شما می باشند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت