چگونه خودمان جای حلقه بسازیم؟

چگونه خودمان جای حلقه بسازیم؟

فهرست عناوین

حلقه‌هایی که سر سفره عقد دست یکدیگر ‌می‌کنید برای هر دوی شما بسیار ارزشمند است. این ارزش مادی و معنوی را ‌می‌توانید به جای قرارگیری حلقه‌ها نیز منتقل کنید و یک جاحلقه ای زیبا درست کنید و حلقه‌های ازدواجتان را داخل آن‌ها قرار دهید. بزمینه در این مقاله به آموزش ساخت چند جاحلقه ای زیبا پرداخته که از آن‌ها هم سر سفره عقد و هم برای ساخت کلیپ آماده شدن عروسی ‌می‌توانید استفاده کنید.

1- تراریوم کوچک

استفاده از زیبایی‌های طبیعت در کنار حلقه ازدواج ‌می‌تواند یک ایده جذاب باشد. به جای استفاده از جاحلقه‌ای‌هایی که مثل جعبه ساده هستند ‌می‌توانید حلقه‌های خود را داخل ‌تراریوم‌های کوچک قرار دهید و هنگا‌می‌که قصد دارید حلقه‌ها را در دست هم بیندازید آن‌ها را از داخل ‌تراریوم خارج کنید. اگر حوصله داشته باشید خود این ‌تراریوم‌ها را نیز ‌می‌توانید خودتان در منزل با وسایل ساده مانند بطری‌های کوچک یا ظروف شیشه ای کوچک درست کنید.

2- صدف

جعبه‌های بازاری به شکل صدف به وفور وجود دارند که ‌می‌توانید آن‌ها را به عنوان جای حلقه استفاده کنید اما چه چیزی زیباتر از صدف طبیعی که خودتان از دریا گرفته‌اید؟ با کمی‌دیزاین و استفاده از خلاقیت خود ‌می‌توانید از صدف بزرگی که در دست دارید یک جعبه بسیار زیبا و با ارزش درست کنید. برای این که صدف را از رنگ خام خود بیرون آورید ‌می‌توانید از لاک‌های رنگی یا رنگ اکریلیک استفاده نمایید.

3- جعبه گل

یک جعبه پر از گل‌های رز که نماد عشق هستند را در نظر بگیرید که حلقه‌های شما در بین آن‌ها قرار گرفته است. کافی است از یک سیم مفتول استفاده کنید و حلقه‌ها را داخل آن قرار دهید. اگر این جعبه شیشه‌ای یا به شکل قلب باشد نتیجه بهتری خواهید داشت.

4- گل سورپرایز

برای این که منظور از گل سورپرایز را بهتر متوجه شوید به عکس‌های زیر مراجعه کنید. یک جعبه مستطیلی تخت که در وسط آن گل رزی از جنس مقوا یا پارچه پنهان شده است. یک گل رز با پارچه یا مقوا درست کنید و به گونه ای در وسط جعبه قرار دهید که وقتی در جعبه باز ‌می‌شود گل رز نمایان شود. حلقه‌ها را در وسط گل رز مخفی کنید تا باز شدن گل حلقه‌ها نیز خودشان را نشان دهند.

5- جاحلقه ای با ظرف گوش ‌پاک‌کن

یک ظرف پلاستیکی کوچک مانند ظرف گوش ‌پاک‌کن بردارید و با ارتفاع 5 سانت برش بزنید. سپس آن را با پارچه ساتن پوشش دهید. روی درب ظرف شکل قلب بکشید و داخل آن را خالی کنید. درب ظرف را نیز با پارچه ساتن بپوشانید و داخل قلب را خالی کنید. درب ظرف گوش پاک‌کن را با مروارید تزئین کنید. یک بالشتک گرد درست کنید و داخل جعبه قرار دهید. داخل آن را برش بزنید تا حلقه‌ها اخل آن قرار بگیرد. استفاده از پارچه‌های گیپور نیز یک گزینه برای استفاده در تزئینات این جاحلقه‌ای است.

6- بالشتک تزئین شده

با پارچه‌ای ساتن یک بالشتک درست کنید. این بالشتک ‌می‌تواند با پنبه پر شده باشد. روی بالشتک را با گل‌های مختلف تزئین کنید. به گل‌ها ربان وصل کنید و ربان را داخل حلقه‌ها گره بزنید. این بالشتک را ‌می‌توانید به تنهایی به عنوان جاحلقه‌ای استفاده کنید یا آن را داخل جعبه خاصی مانند جعبه‌های چوبی قرار دهید.

7- جعبه موزیکال

یکی از ایده‌هایی که ‌می‌توانید برای جاحلقه‌ای استفاده کنید این است که یک جاحلقه ای کوچک درست کنید (جعبه ساده یا بالشتک) سپس آن را داخل یک جعبه موزیکال جاسازی کنید. اگر فضا به گونه‌ای باشد که بتوانید هنگام برداشته و انداختن حلقه آهنگ جعبه را به صدا درآورید فضای زیبایی به وجود خواهد آمد.

8- توپ گل

توپ‌های گل را هم خودتان ‌می‌توانید در منزل درست کنید هم به صورت آماده در بازار موجود هستند. کافی است یک اسفنج یا یونولیت توپی شکل داشته باشید و گل‌های مصنوعی را با سوزن ته‌گرد به آن وصل کنید. یک ربان به توپ گل متصل کنید و حلقه‌ها را به وسیله آن به توپ گل وصل نمایید.

9- جعبه با چمن مصنوعی

یک جعبه شیشه‌ای مکعب شکل بردارید و کف آن را با چمن مصنوعی بپوشانید. روی این چمن مصنوعی را چند شکوفه مصنوعی یا یک گل رز قرار دهید. ‌می‌توانید به جای گل از قلب‌های چوبی استفاده کنید و حلقه‌ها را با ربان‌های باریک به آن‌ها متصل کنید. حروف اول اسم‌های خودتان را روی قلب‌ها بنویسید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت