نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج

نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج

فهرست عناوین

اگر قبل از بستن پیوند زناشویی مایل به مراجعه به مشاور ازدواج هستید، توصیه می کنیم که قبل از اقدام به این کار، پارامتر های مهم در انتخاب مشاوره را در نظر بگیرید. در این مقاله این موارد را باهم بررسی می کنیم.

بودجه

جلسات مشاوره می‌توانند پرهزینه باشند و ممکن است شما قادر به تأمین بودجه آن نباشید. در این حالت می‌توانید در جستجوی منابع مشاوره‌ای با هزینه پایین نظیر کارگاه‌های مشاوره ازدواج که برخی از  نهادهای آموزشی یا فرهنگی برگزار می‌کنند، باشید.

 زمان

کلاس‌ها یا جلسات مشاوره بخش بزرگی از زمان‌بندی شما را به خود اختصاص خواهند داد، بنابراین چنانچه هردوی شما زمان زیادی سر کار هستید و تعطیلات آخر هفته‌تان هم با فعالیت‌های مختلف پر شده‌ است، حضور به‌موقع سر جلسات و در عین حال درگیر شدن در مباحث جلسات، برای شما یک چالش جدی خواهد بود. با این وجود، مطمئن باشید زمانی که برای این کار اختصاص می‌دهید ارزشش را خواهد داشت.

ترس از روآمدن مشکلات جدید

شروع فرایند مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند دلهره‌آور باشد، چرا که شما و یا فرد مقابلتان ممکن است از این نگران باشید که با زیر ذره بین قرار گرفتن رابطه‌تان، مشکلات و استرس‌های بیشتری پیش بیاید. درواقع هرچند در کوتاه مدت این امر می‌تواند دردناک باشد، اما در بلند مدت خیلی مفید خواهد بود.

احساس کم ارزش شدن

اینکه بفهمید مهارت ارتباطی شما ضعیف است یا اینکه طرف مقابل از علایق یا رفتار جنسی شما ناراضی است، اصلاً راحت نیست. حتی شنیدن موضوعی ساده مثل اینکه همسر آینده شما  بعداز آمدن از سر کار به خانه به زمانی آزاد برای خود نیاز دارد، ممکن است موجب رنجش شما شود. بنابراین لازم است که برای مواجهه با برخی حقایق سخت خود را آماده کرده باشید. این خیلی مهم است که چه شما و چه همسر آینده‌تان، غرور و خودخواهی خود را کنار بگذارید و به خود اجازه دهید که نسبت به انتقاد سازنده پذیرا باشید، با این آگاهی که در طی این فرایند، هرکدام از شما تبدیل به همسر بهتری خواهید شد.


به خاطر داشته باشیدکه هرچقدر هم که مشاوره پیش از ازدواج چالش‌برانگیز باشد، اما درنهایت از آن سود خواهید برد و درواقع این کار برای موفق بودن ازدواجتان لازم است.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت