بهترین ژست‌های عکاسی روز عروسی

بهترین ژست‌های عکاسی روز عروسی

فهرست عناوین

عکس و فیلم یکی از مهمترین بخشهای روز عروسی است که برای عروس و داماد بسیار ارزشمند است، زیرا با گذشت زمان، تنها خاطره‌ایست که از بهترین روز زندگی‌شان باقی میماند.
همانطور که انتخاب درست یک آتلیه عکاسی عروس بسیار مهم است، اجرای درست ژست‌هایی که برای عکاسی، عکاس پیشنهاد میدهد هم برای زیبا شدن عکسهای عروسی بسیار مهم است. هر چقدر بتوان در اجرای این ژست‌ها موفق بود عکس‌ها عاشقانه‌تر و طبیعی‌تر می‌شود.
مدل‌های زیادی برای عکس عروسی پیشنهاد می‌شود که هر کدام نشان دهنده عشق و علاقه عروس و داماد به یکدیگر است. به غیر از ژستهایی که عکاس خودش پیشنهاد می‌دهد، معمولا عکاسان سعی میکنند زمانی که عروس و داماد در حالتهای طبیعی خود به سر می‌برند، شکار لحظه ها کنند و طبیعی‌ترین حالت‌های عروس و داماد را به ثبت برسانند که نتیجه آن عکسهایی بسیار دلنشین تر و رمانتیک تر میشود. این ژست‌ها هر چقدر طبیعی‌تر باشند نشان دهنده عمق پاکی و خلوص عشق عروس و داماد است.

ژست‌های عکاسی عروس در فضای باز 

فضای باز جدای از زیباییش، دست عکاس را در خلاقیت بازتر میکند. معمولا عکاسی در طبیعت بسیار زیبا و رمانتیک می‌شود و ایده‌های بیشتری می‌توان در فضای باز اجرا کرد. در نتیجه بیشتر عروس و دامادها عکاسی در طبیعت و فضای باز را ترجیح می‌دهند. بیشتر لوکیشن‌‌های فضای باز در ویلاها یا باغ‌هایی است که خود آتلیه پیشنهاد می‌کند، بعضی از آتلیه ها هم لوکیشن‌های جنگلی شمال و یا کویر را پیشنهاد می دهند. 
یکی از ویژگی‌های عکسبرداری در فضای باز، آزادی عمل بیشتر برای تنوع و خلاقیت در عکاسی است. همچنین بازی با نور و رنگ‌های زیبای طبیعی، عکاس و عروس و داماد را در ثبت عکس‌های منحصر به فرد در روز جشن‌شان یاری می‌دهد. زیبایی عروس در دامن طبیعت و نگاه عاشقانه داماد به او، یکی از ژست‌های رمانتیک عکاسی در فضای باز است.
به تازگی عکاسی در کشورهای دیگر مانند کشور ترکیه یا ارمنستان نیز متداول شده است که بیشتر برای عکاسی فرمالیته، زوجها از آن استقبال می کنند.

عکاسی عروس در آتلیه عکاسی  

اگر بگوییم زیبایی عکاسی در آتلیه، کمتر از عکاسی در فضای باز است، کم لطفی کرده‌ایم. ژست‌های مخصوص آتلیه، زیباییهای خاص خود را دارد.
آتلیه‌های عکاسی هم با دکوراسیون‌های داخلی خاص و نورپردازی‌های حرفه‌ای و ویژه، تصاویر زیبایی به ثبت می‌رسانند که با مشاهده عکس ها نمی توانید لوکیشن آنها را تشخیص دهید. مزیت عکاسی در آتلیه این است که در فصل های سرد و بارانی روند عکاسی متوقف نمی شود. نورپردازی حرفه ای صورت میگیرد و عوامل خارجی و سروصدای محیطی مزاحم تمرکز عکاس و زوج نمی شود.

خشک و جدی بودن درعکاسی ممنوع

لبخند را درعکس‌هایتان فراموش نکنید، البته عکاس از شما لبخندهای طبیعی می‌خواهد تا وقتی در آینده به عکس‌های عروسی‌تان نگاه می‌کنید خوشحالی واقعی را در آن احساس کنید. جدی و خشک بودن در عکس‌های عروسی اصلا خوشایند نیست.
هر چه طبیعی لبخند بزنید و خوشحال باشید، به همان اندازه عکسها‌یتان جذاب‌تر خواهد شد.

عکس‌های نشسته یا ایستاده کدام بهتر است؟ 

هر دو ژست را امتحان کنید. این ژست‌ها بیشتر بستگی به لباس عروس و فضای عکاسی دارد. ترجیحا عکس‌های ایستاده زیباتر دیده می شود ولی اگر لباس‌تان سنگین و پفدار است نمای بیشتری در حالت نشسته دارد. سعی کنید از هر دو مدل در آلبوم عکس خود داشته باشید.

خلاقیت در یافتن ژست‌های نو 

خلاقیت در زیبایی عکس‌هایتان نقش بسزایی دارد. به دنبال ژست‌های تکراری نباشید. سعی کنید در عکس ها طبیعی جلوه دهید و به سخنی دیگر خودتان باشید. ژست مناسب و نورپردازی حرفه‌ای عکاس ترکیب بسیار زیبایی می شود. خود را به مدل‌های پیشنهادی عکاس محدود نکنید خودتان هم خلاقیت بخرج دهید.
حتی می‌توانید در سایت‌های مختلف جستجو کنید و ایده بگیرید. برای انتخاب ژست‌های عکاسی به قد خودتان و همسرتان توجه کنید. 

انواع مدلها و ژست‌های عکاسی روز عروسی 

۱- عکس با دسته گل: ژست‌های زیبایی برای عکاسی با دسته گل وجود دارد. به خصوص اگر دسته گل متناسب با لباس عروس و فصل عروسی‌تان باشد. یکی از این مدل‌ها عکاسی از پرتره خود دسته گل است و یا قرار دادن دسته گل بر روی زمین یا صندلی و ...و همچنین عکاسی از دسته گل عروس با ژستهای مختلف عروس و داماد.
۲- عکاسی از حلقه‌ها: یکی دیگر از ایده‌های زیبا که جایش در آلبوم عروسی‌تان خالی‌ست عکاسی از پرتره حلقه‌هاست و یا حلقه در دستانتان که جزو ایده‌های بسیار رمانتیک است.
۳- ژست با عکس‌های سیاه و سفید: بیشتر در عکس‌های عاشقانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
۴- عکاسی عروس در طبیعت: مانند عکاسی کنار ساحل دریا، پارک، باغ ، عکاسی در کویر یا دشت. عروس و داماد طبیعت را برای رنگی بودن محیط انتخاب می‌کنند به همین دلیل عکس سیاه و سفید کمتر پیشنهاد می‌شود. ولی اگر می‌خواهید عکس اسپرت در طبیعت داشته باشید سیاه و سفید انتخاب خوبیست.
۵- ژست‌های عکاسی عروس در آتلیه: در آتلیه عکاسی عروس به راحتی می توان از زمینه‌های مختلف استفاده کرد. کلا هر فیگوری که مایلید می‌توانید در آتلیه عکاسی اجرا کنید زیرا بسته به زاویه و فیگورتان، پس زمینه قابل تغییر است.
۶- عکاسی در عمارت و باغ: اگر می‌خواهید عکس‌هایتان با شکوه و مجلل باشد، در باغ و امارت عکسها خاص و زیبا می‌شوند، مخصوصا هنگام ورود عروس و داماد به داخل باغ عکس‌های باشکوهی می‌توان گرفت، همچنین عکس‌های رمانتیک هم در باغ بسیار زیبا خواهد شد.
۷- مدل عکس‌های تکی و دو نفره عروس و داماد: یکی از مدل‌های عکاسی عروسی که بسیار دیده می‌شود و مرسوم است، عکس تک نفره یا دو نفره از عروس و داماد است. ژست‌های تکی بین عروس و دامادها بسیار پرطرفدار است ، البته عکس‌های دو نفره جزو عکس‌های قابل توجه همه می‌باشد. این ژست‌ها برای عکس‌های رمانتیک یا عاشقانه، سیاه و سفید، اسپرت بسیار دلنشین زیباست.
۸- فیگورهای رمانتیک یا اسپرت در غروب و طلوع خورشید: یکی از سوژه‌های ایده آل برای عکاسی عروسی، غروب یا طلوع خورشید است. غروب و طلوع خورشید، فضای بسیار رمانتیکی ایجاد می‌کند و خالق رنگ‌های بسیار زیبایی در عکس عروسی می‌شود. که بهترین زمان برای عکاسی عاشقانه از عروس و داماد می‌باشد. البته عکاسی در برف و باران هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد. 
۹- عکاسی از اکسسوری عروسی: امروزه عکاسی از کفش، ساعت و یا حلقه بسیار رواج دارد و یا عکاسی از تمام تشریفات عروسی، پس می‌توانید این ایده را هم در نظر داشته باشید. 
۱۰- عکس‌های دسته جمعی : عکس‌های دسته جمعی معمولا دو دسته هستند یا با خانواده و یا با جمع دوستان. شما می‌توانید هر یک از اینها را مجزا کنید و با دوستان و فامیل جداگانه عکس بگیرید.
۱۱- ژست عکاسی ساقدوش‌ها با عروس و داماد: ساقدوش‌ها از لحظه ورود عروس و داماد در کنارشان هستند و همگی به یک رنگ لباس می‌پوشند که زیاد با عکس‌های دسته جمعی تفاوتی ندارد.
۱۲- عکس کیک و شام عروسی: اکثر افراد به دنبال ثبت دکوراسیون و تزئینات روز عروسی‌شان هستند و دوست دارند زیبایی‌های آن روز را تا ابد به همراه داشته باشند و اینکار بسیار مد شده است.
پس هم در یافتن یک تالار شیک و مناسب کوشش کنید و هم عکاسی و فیلمبرداری از کیک و میز شام را فراموش نکنید.
امید داریم این مقاله به شما در یافتن ایده‌هایی برای ژست‌های عکاسی عروسی کمک کرده باشد و گروه بزمینه سهمی در شادی‌های شما داشته باشد .

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت