چگونه کارت عروسی‌مان را خودمان درست کنیم؟

چگونه کارت عروسی‌مان را خودمان درست کنیم؟

فهرست عناوین

درست کردن کارت عروسی در منزل نه تنها به صرفه جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند بلکه کارت عروسی شما را از نمونه‌های بازاری خاص می‌کند و در آخر نتیجه ای که ایجاد می‌شود کار با ارزشی است که با دستان خودتان خلق کرده‌اید. در این مقاله بزمینه به آموزش ساخت کارت عروسی به چند روش ساده پرداخته است.

روش اول ساخت کارت عروسی

اگر به کارت‌های ساده علاقمند هستید و دوست دارید یک کارت شکیل را برای مهمانان خود در اختیارشان قرار دهید پیشنهاد می‌شود به شکل زیر عمل کنید.
برای ساخت این کارت ابتدا مقواهایی که دور تا دور آن حاشیه‌های زیبا دارد و به شکل آماده در بازار وجود دارند یا خود شما طراحی و چاپ کرده اید تهیه کنید. کارت عروسی نباید زیاد بزرگ یا زیاد کوچک باشد. بنابراین استانداردی را برای این مورد در نظر بگیرید. متن کارت عروسی را روی کاغذ دلخواه چاپ کنید و در اندازه مناسب برش بزنید و روی مقوا بچسبانید. اندازه کاغذی که متن کارت بر روی آن چاپ شده است باید از مقوا کوچک‌تر باشد تا حاشیه‌های مقوا دیده شود.
 سپس یک کاغذ گیپور از لوازم قنادی فروشی تهیه کنید یا پارچه دانتل، گیپور، قلاب بافی ظریف یا هر پارچه طرح دار دیگری را برش بزنید، تا کنید و در کناره‌های کارت قرار دهید. به وسیله یک ربان یا نخ کنفی پارچه‌ها را از دو طرف به هم وصل کنید تا مهمان‌ها برای خواندن متن کارت گره را باز کنند.

روش دوم ساخت کارت عروسی

اگر کارت عروسی‌های ساده را دوست ندارید و دلتان می‌خواهد بر روی کارت عروسی شما علامتی به نشانه عروس و داماد وجود داشته باشد ما این کارت عروسی را به شما پیشنهاد می‌دهید.
کاغذهای طرح دار سفید رنگ یا پارچه طرح دار سفید رنگ به شکل زیر تهیه کرده و به گونه ای تا کنید تا به شکل مخروط درآید.
 لبه‌های تا خورده را با چسب بچسبانید تا تکان نخورد. بالای مخروط را برش بزنید تا نتیجه کار به شکل دامن شود. یکی دیگر از کاغذ یا پارچه‌های دایره ای را به شکل نیم دایره تا بزنید و از شعاع آن به نسبت یک چهارم برش بزنید تا به یک مخروط برسید. سپس نوک تیز مخروط کوچک را به داخل سر برش زده مخروط اول که به شکل دامن درآمده بچسبانید. به این صورت بالا تنه دامن نیز به آن چسبیده و تکمیل می‌شود.
یقه این نیم تنه را می‌توانید به شکل دکلته برش بزنید. می‌توانید با پولک، ربان، مروارید یا هر وسیله تزئینی دیگر این لباس را تزئین کنید.
در پایان این لباس عروس‌های زیبا را می‌توانید بر روی کارت ساده عروسی خود که متن دعوت خود را روی آن چاپ کردید بچسبانید تا به یک کارت زیبا برسید.

روش سوم ساخت کارت عروسی

مقوای مستطیل شکلی را تا بزنید تا موقع تا خوردن به یک مربع تبدیل شود. متن کارت عروسی خود را روی یک کاغذ در قالب مربعی کوچک‌تر از مساحت کارد مربع شکل چاپ کنید و آن را داخل یکی از طرفین مقوای تا خورده بچسبانید.
نام عروس و داماد را به لاتین یا فارسی بر روی کاغذی مربعی شکل چاپ کرده و آن را روی یک مقوای طلایی مربعی با ابعاد بزرگ‌تر بچسبانید. نحوه قرارگیری کاغذ نام‌ها بر روی مقوای طلایی رنگ باید به گونه ای باشد که از هر طرف یک میلیمتر رنگ طلایی دیده شود.
در ادامه یک پارچه دانتل سفید رنگ را به شکل مستطیل ببرید و در پایین بخش بیرونی کارت بچسبانید. سپس مقوای حاوی نام عروس و داماد را رو بخش بالایی بیرون کارت به گونه ای که قسمتی از آن روی دانتل قرار گیرد بچسبانید.
در ادامه با یک ربان با رنگ هماهنگ با مقوای کارت دور کارت را گرفته و روی آن گره بزنید. در آخر از آن جا پشت کارت نیاز به تمیز کاری دارد یک مقوای هم رنگ با کارت را به شکل مربعی برش زده و محکم به قسمت پشتی کارت بچسبانید.

روش چهارم ساخت کارت عروسی

اگر از آن دسته عروس و دامادها هستید که دوست دارید کارت و متن عروسی شما متعلق به خودتان باشد می‌توانید با استفاده از این روش کارت منحصر به فرد درست کنید.
برای ساخت چنین کارتی می‌توانید از تصاویر خودتان استفاده نمایید. اگر فرمالیته دارید عکسی با لباس عروس در کارت عروسی می‌تواند مهمان‌های شما را شگفت زده کند. استفاده از عکس‌های اسپرت نیز جذابیت خاص خود را دارد. برای این کار بنا به سلیقه خود می‌توانید عکس خود را روی کاغذ رنگی به صورت مات و کم رنگ در پس زمینه متن کارت عروسی چاپ کنید.

روش پنجم ساخت کارت عروسی

اگر به طومارهای قدیمی‌علاقمند هستید و دوست دارید شکل و شمایل کارت مراسم شما به این طومارها شباهت داشته باشد در ادامه کارتی این چنینی پیشنهاد داده شده است.
درست کردن این کارت تقریبا کار ساده ای است. کافی است متن کارت عروسی خود را در کاغذی مستطیلی چاپ کرده روی یک مقوا که سایز اصلی کارت عروسی شما را تعیین می‌کند بچسبانید. نکات حائز اهمیت این است که کاغذ باید از مقوا کوچک‌تر باشد و مقوا نرم و قابل لوله شدن باشد. پس از آن که از خشک شدن چسب خیالتان راحت شد کارتی که درست کردید را لوله کتنید و در همان حالت به دور آن کنف پیچیده و گره بزنید. کارت ساده و در عین حال زیبای عروسی شما آماده است.
این ایده ها را هم ببینید:در آخر توصیه می کنیم اگر وقت و توان تهیه کارتهای عروسی را ندارید، برای صرفه جویی در زمان و هزینه به صورت آنلاین کارت دعوت عروسی خود از سایت بزمینه سفارش دهید. توصیه می کنیم برای انتخاب متن کارت دعوت مقاله "در متن کارت عروسی چه بنویسیم؟" را بخوانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت