گل آرایی، هر جا که فکرش را بکنید ! (18 موقعیت از خواستگاری تا عروسی که با گل آرایی خاطره انگیزتر می شوند.)

گل آرایی، هر جا که فکرش را بکنید ! (18 موقعیت از خواستگاری تا عروسی که با گل آرایی خاطره انگیزتر می شوند.)

فهرست عناوین

گل ها از زیباترین عناصر طبیعت هستند و هر جا که باشند زیبایی را با خود به ارمغان می آورند. از زمانهای قدیم نقش گل در زیباسازی مکانهای زندگی، زیباسازی جشن ها و برای ابراز علاقه و احترام به اشخاص بر کسی پوشیده نبوده است اما امروزه گل و گل آرایی جایگاه ویژه تری در برگزاری مراسم و جشن ها پیدا کرده است. هنر گل آرایی بسیار پیشرفته تر و قدرتمندتر از پیش رو به جلو حرکت میکند و هر روز ایده های جذابتر، زیباتر و هنرمندانه تری را به دوستداران گل آرایی ارائه میدهد. تیم بزمینه در این مقوله دوست داشتنی نیز همراه با شماست. توصیه می کنیم مقاله بهترین گل فروشی‌های تهران را هم بخوانید.

اصول گل آرایی

گل آرایی هنر بسیار گسترده ای است و آموزش آن در چند خط و چند جلسه نمی گنجد اما مهمترین اصل در آن آشنایی با زیبایی شناسی، هارمونی رنگها و البته ذوق هنری خود شخص می باشد.
در گل آرایی، گل ها، برگ ها، شاخه و دیگر عناصر تزیینی را طور ی در کنار هم قرار می دهیم که نمای زیبا و جذابی را برای بیننده ایجاد کند و تناسب بین گل ها و برگ ها حفظ شود.
برای حفظ تناسب میان گل ها باید به سه نکته توجه کنیم .1- مرکزیت 2-بافت گل ها 3- فرم گل ها و برگ ها
مرکزیت یعنی اینکه توجه داشته باشیم که زیباترین و بزرگترین گل ها در معرض دید و قسمت مرکزی کار ما قرار بگیرند. همچنین برای اینکه گل ها و برگ ها در کنار هم چشم نواز باشند، باید بافت آنها شبیه به هم باشد. یعنی اگر از گلی با بافت ظریف مثل ارکیده استفاده میکنیم باید دقت داشته باشیم که برگ های ظریف و نازک را در کنار آن قرار دهیم و بلعکس. فرم گل ها به دو دسته خطی و گرد تقسیم میشود. گل های خطی مثل گلایل و مریم و گل های گرد مثل رز، میخک، داوودی و ... که در هنگام استفاده از آنها در کنار هم باید به تناسب میان آنها توجه نمود.
کمتر کسی است که عاشق گل ها نباشد و مخصوصا خانم ها با این زیباهای رنگارنگ رابطه بسیار خوبی دارند. مراسم هایی مثل خواستگاری و جشن هایی مثل نامزدی، عقد و عروسی همیشه با گل ها عجین بوده اند و شما با استفاده از گل آرایی در این موقعیتها زیبا، جذاب، رمانتیک و با سلیقه ظاهر می شوید.

در این 17 موقعیت امکان ندارد گل و گل آرایی را نادیده بگیرید.

1- گل آرایی سبد میوه و سینی چای در جلسه خواستگاری

در جلسه خواستگاری کوچکترین حرکات و تزئینات هم از چشمها پنهان نمی ماند پس از گل آرایی غافل نشوید! پیشنهاد میکنیم به خانواده دختر چگونه یک مراسم اصولی و شیک را برگزار کنند؟ نیز مراجعه کنید.

2- حلقه گل سر در مراسم عقد رسمی و محضر

در مراسم هایی مثل عقد رسمی و محضر عکس هایی که باقی می مانند حرف اول را می زنند. از گل آرایی برای زیباتر شدن هر چه بیشتر مراسم و بالطبع عکسهای آن استفاده نمایید. توصیه می کنیم مقاله دو روش برای ساخت تاج گل عروس با گل‌های طبیعی یا مصنوعی را بخوانید.
3- دستبند،گوشواره یا گردنبند عروس در مراسم عقد رسمی و محضر
ست کردن همیشه کار جذابی بوده و هست و این هارمونی رنگ ها باعث می شود همه چیز بهتر از آن چیزی که هستند ظاهر شوند. عروس خانم ها میتوانید با استفاده از هنر گل آرایی دستبند گلی برای خودتان درست کنید و آن را با گل روی یقه کت آقای داماد ست کنید. با تازگی گردنبند یا گوشواره گل هم مد شده است که برای دوستداران گل بسیار جالب است. چه چیزی بهتر از این؟

4- ست کردن دسته گل عروس با گل یقه کت داماد

اگر دستبند گل، گوشواره یا گردنبندی از جنس گل را نمی پسندید یقینا دسته گل را دوست دارید. دسته گل خود را نیز میتوانید با گل روی یقه آقای داماد ست کنید. در این زمینه راهنمای انتخاب دسته گل عروس را بخوانید.

5- دسته گلهای ساقدوشهای عروس

اگر در مراسم خود از دوستان و آشنایانتان به عنوان ساقدوش دعوت می کنید، تهیه لباس و دسته گل آنها با میزبان است. البته در مورد لباس شاید بتوان از ساقدوشها تقاضا کرد که خودشان آن را تقبل کنند ولی دسته گلهای هماهنگ و یکدست را باید عروس و داماد سفارش دهند تا عکسهای زیبا و جالبی در کنار ساقدوشها داشته باشند.

6- تزئین سفره عقد و سبد نان و پنیر عروس

در بعضی از خانواده ها رسم است که خانواده عروس سبدی پر از نان و پنیر و سبزی را بر سر سفره عقد قرار میدهند یا در هنگام رفتن عروس به منزل مشترک با همسرش این سبد را به نشانه ورود خیر و برکت و رزق و روزی حلال به دست عروس می دهند. برای تزئین سبد نان و پنیر باز هم گل ها به میدان می آیند!

7- خرید قبل از عقد و عروسی

قبل از مراسم عقد و عروسی معمولا عروس و داماد به خرید می روند . اقلام خریداری شده در کنار سفره عقد یا در کنار جهیزیه قرار داده میشود پس بهتر است که این لوازم با گل ها تزئین شوند تا زیباتر به نظر برسند.

8-  میز نامزدی یا بله برون

تزئینات در میز نامزدی یا بله برون حرف اول را میزنند. هیچکس استفاده از گل ها در این زمینه را فراموش نمی کند. هدایای بله برون مطمئنا در کنار تزئینات با گلهای تازه بسیار زیباتر خواهند بود. توصیه می کنیم مقاله تزئینات جشن نامزدی و بله برون را بخوانید.
9- محل قرار گرفتن حلقه ها
جزئیات در مراسم هایی مثل عقد و عروسی بیش از مراسم های دیگر به چشم می آیند. حلقه عروس و داماد جزو مهم ترین قسمت های این مراسم است. معمولا همه استودیوهای فیلمبرداری و عکاسی یک عکس یا قسمتی از فیلم مراسم را به حلقه ها اختصاص می دهند پس گل آرایی جا حلقه ای را فراموش نکنید.

10- حنا برای مراسم حنابندان
حنابندان یکی از رسوم قدیمی کشورهایی مانند ایران، هند و ترکیه است که یک شب پیش از جشن عروسی برگزار می شود و آداب خاص خود را دارد مهمترین قسمت مراسم حنابندان گذاشتن حنا روی دست عروس و داماد است که تزئین ظرف حنا یکی از چالش های این جشن به شمار میرود. با دیزاینی شبیه به گل ها و استفاده از گل آرایی ظرف حنا را بسیار زیباتر کنید.

11- عکسهای آتلیه و باغ

مراسم های مربوط به ازدواج جزو خاطره انگیزترین بخش زندگی هر شخصی است. عروس و دامادها برای برگزاری این مراسم ها زحمت زیادی می کشند و هزینه های زیادی را صرف میکنند به همین دلیل تمایل دارند با گرفتن عکس و فیلم های زیبا و بستن قرارداد با استودیوهای عکاسی و فیلمبرداری این خاطرات به یاد ماندنی را هرچه زیباتر ثبت کنند. استفاده از گل آرایی و دیزاین های همراه با گل ها در عکس ها و فیلم های آتلیه یکی از ایده های اصلی در کار استودیوها است.

12- ماشین عروس

ماشین عروس از زمانهای بسیار قدیم تا حالا با گل تزئین می شده و گل آرایی حالا حالاها قصد خالی کردن میدان را ندارد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه تزئینات ماشین عروس مقاله بهترین راه تزئین ماشین عروس را بخوانید.

13- کیک عروسی

کیک عروسی هم جزو المانهای بسیار مهم در مراسم عروسی است که هیچگاه نباید از آن غافل شوید. برای تزئین کیک ایده های بسیار زیادی وجود دارد اما کسانیکه عاشق گل ها هستند در اینجا هم میتوانند از گل آرایی کمک بگیرند. پیشنهاد میکنیم  مقاله راهنمای کامل خرید کیک عروسی را هم بخوانید.

14- مسیر ورودی عروس و داماد در تالار و باغ تالار

معمولا یکی از قسمتهایی که عروس و دامادها برای انتخاب تالارها و باغ تالارها به آن دقت میکنند مسیر ورود عروس و داماد به مراسم است که بسیاری از مدیران تالارها، گل آرایی را به آنها پیشنهاد میدهند که میتواند بسیار شیک و لاکچری باشد.

15- جایگاه عروس و داماد و میز میهمان ها در تالار و باغ تالار

اهمیت جایگاه عروس و داماد برای باشکوه بودن مراسم و زیباتر شدن عکس ها و فیلم ها بر هیچکس پوشیده نیست. خاطره ای که میهمانان شما از عروسی شما همیشه به یاد می آورند تصویر شما در قاب جایگاه عروس و داماد و میز پذیرایی از میهمانها است. گل آرایی می تواند این تصویر را بسیار زیباتر کند.

16- گیفت عروسی

یکی از ایده های جالب توجه برای گیفت عروسی میتواند استفاده از گل ها باشد. برای خواندن ایده های جالب برای گیفت های عروسی مقاله همه چیز درباره گیفت عروسی (با سلیقه ها این جذابهای کم هزینه را جدی بگیرید!) را بخوانید.

17- جهیزیه

یکی از مشغولیت های فکری خانواده ها برای مراسم عروسی تزئین جهیزیه و زیباتر دیده شدن آن است. تزئین جهیزیه نشان سلیقه و خوش ذوقی عروس و داماد است. گل آرایی یکی از راهکارهای تزئین جهیزیه برای زیبایی و طراوت بیشتر منزل جدید تازه عروس و داماد است.

18- میوه های مراسم یلدا

شب یلدا برای عروس و دامادهای نو شبی خاص است. خاص تر از یلداهای دیگر. مراسم هدیه بردن و هدیه گرفتن شب یلدا را با حضور گل ها جذابتر و زیباتر کنید. برای خواندن مطالبی بیشتر در این زمینه میتوانید به مقاله همه هزینه ها از یک لحظه بعد از خواستگاری تا دقیقه آخر جشن عروسی مراجعه کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت