7 توصیه کارشناسان آرایش عروس برای مراقبت از پوست در فصول سرد

7 توصیه کارشناسان آرایش عروس برای مراقبت از پوست در فصول سرد

فهرست عناوین

هوای سرد در فصل های پاییز و زمستان و هم چنین استفاده از وسایل گرمایشی در منازل و محل کار، می تواند موجب دهیدراته شدن یا خشکی پوست و از دست دادن رطوبت طبیعی پوست گردد، که این مساله موجب می شود پوست دچار قرمزی، اگزما، خارش،کشیدگی و یا پوسته پوسته شدن گردد و علاوه بر ظاهر نازیبا، موجبات آزردگی شما را به وجود آورد.
این مساله برای کسانی که مراسم عروسی آنها در فصول سرد برگزار می شود بیش از هر کس دیگری می تواند آزار دهنده باشد. از این رو کارشناسان مراقبت از پوست برای این افراد توصیه های ویژه ای را دارند که در این مقاله آنها را بررسی می نماییم.

 استفاده از بخور سرد و نوشیدن آب

به یاد داشته باشید به محض اینکه وسایل گرمایشی شروع به کار می کنند رطوبت محیط را جذب خود می کنند و از بین می برند و تقریبا هیچ تفاوتی بین وسایل گرمایشی از این لحاظ وجود ندارد. برخی افراد گمان می کنند وسایل گرمایشی مثل شوفاژ که بیس کاری آنها گرم کردن آب است، کمتر موجب خشکی هوا می شوند. اما باید بگوییم که این تفکری اشتباه است و شوفاژ و رادیاتور هم باعث خشکی پوست شما می شوند.پس در هر صورت در فصول پاییز و زمستان باید از دستگاه های مرطوب کننده هوا و بخور سرد استفاده کنید.
هم چنین یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در فصول پاییز و زمستان مرتکب می شوند فراموش کردن نوشیدن آب است. در این فصل ها به دلیل سرمای هوا و کاهش تعریق، کمتر احساس تشنگی می کنید و این مساله موجب می شود که نوشیدن آب را فراموش کنید. در حالی که برای سلامت دستگاه گوارش و هم چنین سلامتی وشادابی پوست دست ها و صورت خود باید روزانه حداقل 7 لیوان آب بنوشید.

کرم ضد آفتاب

بسیاری از افراد در استفاده از کرم ضد آفتاب در فصول پاییز و زمستان اهمال می کنند، اما خوب است بدانید که همانگونه که ضدآفتاب در تابستان واجب است، در فصل های سرد نیز بسیار ضروری است، البته با SPF پایین تر! به خصوص در روزهای برفی، ضد آفتاب را از نان شب واجب تر بدانید! زیرا رنگ سفید برف باعث انعکاس شدید نور خورشید می شود و در صورت عدم استفاده از ضد افتاب، پوست شما به شدت آسیب پذیر می شود.

پاک کننده های مناسب، لوسیون بدن و کرم های مرطوب کننده

محصولات مراقبت از پوست و مرطوب کننده را به صورت مرتب مورد استفاده قرار دهید. در فصول گرم باید از کرم های آبرسان سنگین تر و قوی تری استفاده کنید و همیشه یک لایه ضخیم از آنها را روی پوست خود داشته باشید.هرچه میزان رطوبت کرم های آبرسان کمتر باشد و چربی آنها بیشتر، دوام و ماندگاری آنها روی پوست شما طولانی تر خواهد بود.
پس از پوست بدن، صورت و دست ها به لب ها می رسیم، شادابی و خوش رنگی لب ها تاثیر زیادی در شادابی صورت شما دارد. لب ها به دلیل جنس پوستی که دارند مستعد ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن هستند و هم چنین محصولات آرایشی و رژهایی که به صورت روزانه روی لب ها استفاده می شود، روند خشک شدن لب ها را سرعت می بخشد. پس حتما از نرم کننده ها و ویتامینه های لب به خصوص در فصول سرد به صورت مرتب استفاده نمایید.

قرص امگا3

قرص امگا3 یا قرص هایی که در باور عموم به قرص های ماهی معروف هستند، یکی از موارد بسیار مناسب و مفید برای خشکی پوست صورت و دست ها هستند. این قرص ها به روند گردش خون نیز کمک بسیاری می کنند و باعث شادابی و حفظ رطوبت پوست شما می شوند. اما اگر دچار بیماری های خاصی هستید یا دچار غلظت خون بالایی هستید، قبل از مصرف این قرص ها حتما با پزشک مشورت نمایید.

ماسک های عسل و زوغن زیتون

ماسک های خانگی برای حفظ رطوبت پوست در فصول سرد بسیار مناسب و مفید هستند. مواد غذایی ارگانیک و طبیعی مانند عسل و روغن زیتون جزو موادی هستند که بسیار قابل دسترس هستند و از موارد بسیار مفید و جذاب برای تغذیه پوست به شمار می روند. تغذیه پوست موجب جلوگیری از دهیدراته شدن آن و شادابی و طراوت آن می گردد. علاوه بر ماسک عسل و روغن زیتون مواد ارگانیک دیگری مانند آلوئه ورا، آووکادو، روغن بادام تلخ و روغن نارگیل نیز برای حفظ رطوبت پوست بسیار مناسب می باشند.

شست و شوی پوست

در فصول سرد برای جلوگیری از سرماخوردگی و انتقال ویروس ها معمولا به صورت مرتب و پشت سر هم دست ها و صورت را می شوییم که این خود باعث خشکی مضاعف پوست می گردد. پس اولا اینکه برای شستن پوست خود از آب داغ بپرهیزید و حتما پس از هر بار شستن از کرم های مرطوب کننده و لوسیون های بدن استفاده نمایید.
علاوه بر این موارد استفاده از پاک کننده های قوی نیز روند خشکی پوست را تسریع می کنند و گاه موجب بروز اگزما و قرمزی در سطح پوست می گردند پس بهتر است در فصول سرد از پاک کننده های سبک تری استفاده کنید و به جای صابون یا شامپو بدن، از موادی به نام پن استفاده کنید که خاصیت قلیایی آنها بسیار کمتر از صابون ها و شامپوهاست و برای پوست های خشک بسیار مناسب می باشند.

سرما نخورید!

سرماخوردگی و آبریزش بینی در فصل های پاییز و زمستان موجب می شود که پوست بینی و اطراف بینی بسیار آسیب پذیر گردد و استفاده مکرر از دستمال های کاغذی این مساله را تشدید می نماید. اولا اینکه با استفاده مرتب از اسپری ها و محلول های نمکی ضدعفونی کننده در بینی و مجاری تنفسی و هم چنین مصرف مداوم ویتامین ث می توانید تا حدی از سرماخوردگی مصون بمانید و هم چنین در هنگام بروز بیماری، بهتر است از دستمال های پارچه ای استفاده کنید. زیرا دستمال های پارچه ای آسیب کمتری به پوست بینی شما وارد می نمایند.
سخن آخر:
اگر عروس پاییزی یا زمستانه هستید بیش از هر وقت دیگری از پوست خود مراقبت نمایید زیرا پوست خشک و دهیدراته به مرور زمان تیره و چروک می شود و همچنین لوازم آرایشی روی آن ظاهر خوب و طبیعی نخواهند داشت و میکاپ شما در روز عروسی نازیبا جلوه خواهد نمود. شما بعد از مراسم عروسی تا مدت ها درگیر مراسم هایی مانند پاتختی و پاگشا و آشنایی با اقوام و فامیل همسر خود هستید، پس پوست شاداب و زیبا بیش از هر وقت دیگری به دردتان می خورد!
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت