10 نکته طلایی که در عروسی های پاییزی و زمستانه باید رعایت کنید!

10 نکته طلایی که در عروسی های پاییزی و زمستانه باید رعایت کنید!

فهرست عناوین

به گزارش بزمینه اکثر افراد برگزاری جشن عروسی در فصل بهار و تابستان را به فصول سرد ترجیح می دهند، اما عروسی در فصل پاییز و زمستان هم خالی از لطف نیست. لوکیشن های متفاوت و خاص، لباس ها و خوراکی های مختص این فصول یا حتی مناسبت هایی که در این فصول قرار می گیرند و هزینه های کمتر تالارها و باغ تالارها در فصل های پاییز و زمستان، همگی می توانند زوج های جوان را به فکر یک عروسی زمستانه بیندازند اما برای برگزاری جشن عروسی در فصل های سرد باید نکاتی را از قبل بدانیم و برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند و غافلگیری های ناراحت کننده، آنها را رعایت کنیم. با بزمینه همراه باشید تا هر آنچه را که درباره جشن های عروسی زمستانه باید بدانید، به شما بگوییم!

روپوش گرم برای عروس و داماد

اگر برای برگزاری مراسم عروسی خود فصل های پاییز و زمستان را در نظر گرفته اید حتما روپوش یا شنل گرم برای خودتان را فراموش نکنید. معمولا شنل هایی که مزون ها به همراه لباس عروس به شما می دهند از جنس ساتن هستند و برای گرم شدن دردی از شما دوا نمی کنند! پس می توانید از میان شنل های خز، کت های چرمی سفید، کت های دانتل دوزی شده گرم، روپوش گرم و مناسبی برای خودتان انتخاب کنید. برای آقای داماد هم پالتوهای همرنگ با کت و شلوار می تواند انتخاب مناسبی باشد.

دستکش، چتر و ساپورت آسیبی به استایل شما نمی زنند!

برای یک عروسی زمستانه می توانید مانند یک ملکه برفی در جشن عروسی خود بدرخشید. دستکش های بلند سفید که با توجه به سلیقه شما سنگ دوزی یا مروارید دوزی شده اند انتخاب های خوبی برای یک استایل زمستانه هستند. در فصل های سرد هر لحظه ممکن است گرفتار برف یا باران شوید، چتر های سفید و زیبا هم می توانند جزئی از استایل شما باشند مخصوصا زمانی که مشغول عکاسی هستید. نکته ای که به عنوان یک حرف درگوشی از بزمینه می توانید بشنوید این است که برای عروسی های زمستانه از ساپورت های تو کرکی و گرم به رنگ پوست استفاده کنید تا از  درد کلیه ناگهانی، کمر درد و پادردهای شدید بر اثر سرما در حین جشن عروسی خود مصون بمانید. سلامتی، لبخند شادی و انرژی بالای شما در جشن عروسی از همه چیز مهم تر است پس این تدارکات را قبل از مراسم در نظر بگیرید و تا انتهای جشن بدون احساس ناراحتی و درد، پر انرژی و شاد باقی بمانید. فقط پوشیدن ساپورت های گرم را به عکاس و فیلمبردار خود اطلاع دهید تا در هنگام فیلمبرداری به آن توجه داشته باشد.

مدل لباس عروس تان را زمستانه انتخاب کنید!

بهتر است که در فصل های سرد از لباس عروس های آستین دار و پوشیده استفاده کنید. یقه های ایستاده، پشت گردنی و یقه هفت انتخاب های مناسبی برای شما هستند. تا حد امکان از لباس های دکلته یا پشت باز با یقه های دلبری و قایقی خودداری کنید اما این نکته نباید باعث شود که احساس کنید در مراسم عروسی و انتخاب لباس دچار محدودیت هستید. شما آزاد هستید هر نوع لباسی که دوست دارید و برای اندام شما مناسب است بپوشید و حتی اگر انتخاب شما در میان لباس های دکلته بود باز هم همه چیز به شما و سلیقه تان بستگی دارد. استایل های محجبه نیز در صورتی که جزو سلیقه شما هستند انتخاب های به جا و مناسبی برای فصل زمستان به شمار می روند.
علاوه بر موارد گفته شده بهتر است برای لباس یا تور خود دنباله در نظر نگیرید و از تور های سرانگشتی یا والتز استفاده کنید چون اگر لباس یا تور شما دنباله دار باشد در صورت بارندگی برای شما دردسر ایجاد می شود و با گلی و کثیف شدن آنها روز خوب شما خراب می شود.

اخبار هواشناسی را دنبال کنید!

از چند روز قبل از مراسم عروسی بهتر است پیش بینی های هوا و اخبار هواشناسی را دنبال کنید تا در روز جشن غافلگیر نشوید. تمهیدات لازم برای بارندگی یا هوای خیلی سرد را در نظر بگیرید. ممکن است مجبور شوید چیدمان باغ را برای میهمان ها کمی تغییر دهید یا سفره عقد را به جای باغ، داخل تالار پهن کنید.

کفش اضافه به همراه داشته باشید!

قطعا دوست ندارید در روز عروسی کفش های زیبای شما که با وسواس زیاد انتخاب شده اند گلی و کثیف شوند. پس بهتر است یک جفت کفش اضافه به همراه داشته باشید و برای عکاسی در آتلیه و باغ از کفش های اصلی استفاده کنید و برای مراسم کفش های دیگری بپوشید که هم تمیز باشند هم راحتتر!

حواستان به ساعت باشد!

در فصل های پاییز و زمستان روزها کوتاه هستند و هوا زود تاریک می شود .پس در نورپردازی مراسم عروسی خود و هماهنگی زمان شروع عکاسی و ساعت ورود عروس و داماد به جشن با استودیوی عکاسی دقت کافی را داشته باشید.

ساقدوش ها را فراموش نکنید!

ساقدوش های شما در روز جشن عروسی شما به اندازه شما هیجان زده نیستند و آدرنالین ترشح نمی کنند! پس خیلی زودتر و بیشتر از شما سردشان می شود پس اگر دوست دارید خاطره خوبی از جشن عروسی شما برای دوستانتان باقی بماند و چهره آنها در عکس ها عبوس نباشد و با روی گشاده لبخند بزنند روپوش های هم رنگ، مناسب و گرمی برای آنها در نظر بگیرید و در حین عکاسی نوشیدنی های گرم برای آنها سرو کنید.

آرایش ضد آب برای شما ضروری است!

حتما به میکاپ آرتیست خود سفارش کنید تا از لوازم آرایشی ضد آب استفاده کند تا در صورت بارندگی، آب از آب تکان نخورد. تصور کنید چهره شما بدون آرایش ضد آب زیر باران چطور می شود؟ غیر قابل باور است! علاوه بر اینها بهتر است در فصل سرما از آرایش های پر رنگ تر با رنگ های گرم استفاده کنید تا چهره ای جذاب تر  داشته باشید.

وسایل گرمایشی را کنترل کنید!

میهمانان شما یکی از اجزای اصلی مراسم عروسی شما هستند پس به راحتی و احساس خوب آنها هم توجه کافی را داشته باشید. وسایل گرماشی تالار را از قبل کنترل کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کنند و دمای معمول تالار را بررسی کنید تا میهمانان سردشان نشود یا حتی گاهی ممکن است بر اثر ازدیاد جمعیت و وسایل گرمایشی پر قدرت دمای سالن بیش از اندازه بالا برود که باید حواستان به این موارد باشد تا همه چیز خوب پیش برود.
اگر عروسی شما قرار است در فضای باز برگزار شود باید حساسیت خود نسبت به وسایل گرمایشی را دو چندان کنید تا میهمان ها راحت باشند و فضای عروسی شما گرم و پرشور باقی بماند.

از گل های فصلی و مقاوم استفاده کنید!

برای گل آرایی مکان برگزاری مراسم و برای انتخاب دسته گل خود، از گل های فصلی و مقاوم نسبت به تغییرات هوا استفاده کنید تا دسته گل شما در میانه مراسم پژمرده به نظر نرسد. برای انتخاب دسته گل خود این مقاله را بخوانید چگونه دسته گل عروسی منحصر به فرد انتخاب کنیم ؟
سخن آخر:
هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد. رنگ های سبز و شاداب تابستان یا حال و هوای بلوری و آرامش بخش زمستان همه و همه می توانند باعث زیبایی باشند. مراسم عروسی شما روز شماست! دستتان در انتخاب باز است و وقت برای فکر کردن درباره آن زیاد!
برگزاری مراسم عروسی در هر فصلی مزیت ها و معایبی دارد. تابستان هم شاید به اندازه زمستان برای شما محدودیت ایجاد کند پس برای برگزاری هر چه زیباتر مراسم عروسی خود و احساس خوب و خوشایند خود نسبت به این بهترین روز زندگی تان، به همه جوانب آن فکر کنید و علاوه بر اهمیت دادن به تاریخ و مناسبت های خاص بقیه موارد را نیز در نظر داشته باشید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

پارمیس | 1398 مرداد 14


سلام
مرسی از نکاتی که یادآوری کردید. من عروسیم تو زمستون قراره باشه. واقعا منو به فکر فرو بردین!

ندا | 1398 مرداد 14


با سلام. شما با این مقاله منو به دوران عروسی خودم بردین. من برای ساقدوشا لباس گرم در نظر نگرفته بودم. بیچاره ها میلرزیدن تو سرمای دی ماه. یکسره مجبور بودن کاپشن بپوشن باز واسه عکس گرفتن درش بیارن

ساناز | 1398 مرداد 14


مطلب جالبی بود و از خیلی جاهاش استفاده کردم ولی اینکه نوشتین اخبار هواشناسی رو دنبال کنین بنظرم بی فایده اس. برنامه ریزی عروسی رو آدم از 4-5 ماه قبل مراسم شروع میکنه . اخبار هواشناسی رو از دو هفته قبلشم هی رصد بکنی دردی ازت دوا نمیکنه نمیتونی که تاریخ مراسمو جابجا کنی