اصول مراقبت از زیبایی دستها (ظاهر دستان شما نشانگر سن شما است)

اصول مراقبت از زیبایی دستها (ظاهر دستان شما نشانگر سن شما است)

فهرست عناوین

پوست دستان معمولا نسبت به پوست صورت مورد غفلت قرار میگیرند دست ها در طول روز چندین بار با مواد شوینده در تماس هستند بنابراین بیش از هر قسمت دیگری باید مرطوب نگه داشته شوند. بسیاری از افراد به صورت روزانه برای پوست صورت خود از کرم های ضد آفتاب استفاده میکنند اما از دستها غافل می شوند. در این مقاله به شما راز داشتن دستانی زیبا، نرم، صاف و سلامت را خواهیم گفت.
علاوه بر اینکه همیشه در هنگام شستشوی ظروف و ... از دستکش استفاده می کنید به موارد زیر هم دقت کنید.
اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که تا بحال هیچ مراقبتی از پوست دستان خود انجام نداده اید قدم اول را اینگونه شروع کنید.
تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری شکر است.
آنها را با هم مخلوط کنید و حداقل دو روز در هفته به مدت پنج الی ده دقیقه دستان خود را با آن ماساژ دهید. به همین راحتی سلولهای مرده روی پوست دست خود را برمیدارید و پوست دست خود را تقویت میکنید. مطمئن باشید بعد از یک بار استفاده ازین ماسک آثار آن را در دستان خود میبینید و مشتری دائمی آن میشوید.
 قدم دوم: برای دستها هم از ضدآفتاب استفاده کنید.
دستها در طول روز مدام در معرض نور افتاب قرار میگیرند که باعث بروز لکه های قهوه ای و بروز علائم پیری در دستها میگردد بنابراین توصیه میکنیم همانطور که به صورت مداوم برای پوست صورت خود از ضدآفتاب استفاده میکنید از دستهایتان هم غافل نشوید.
 قدم سوم: آب رسانی و دهیدراته کردن پوست دست
با توجه به اینکه در طول روز دستان ما مرتبا با آب و مواد شوینده در ارتباط هستند به راحتی رطوبت خود را از دست می دهند و این خشکی پوست دست باعث بروز چین و چروک می گردد. پس همیشه یک کرم مرطوب کننده و آبرسان خوب به همراه داشته باشید تا پس از هر بار شستشوی دستها آنها را با کرم آبرسان ماساژ دهید . مطمئن باشید بیش از یک دقیقه وقت شما را نمیگیرد!
قدم چهارم: پارافین مایع را دست کم نگیرید
این توصیه یک مدل دست برای کسانی است که پوست دست آنها چروک شده است .
"سوزان شل" طراح جواهرات و مدل دست در شهر نیویورک میگوید: "اگر دستتان ترک می‌خورد یا پوست آن خشک می‌شود، به‌خصوص در زمستان، تکنیک پارافین را حتماً امتحان کنید. این کار را مادرم به من یاد داد و من هم از انجام دادن آن نتیجه خوبی گرفتم. دست یا پایتان را درون پارافین ذوب‌شده فروببرید. زمان بدهید تا پارافین سفت شود سپس همان‌طور صبر کنید تا گرمای پارافین به درون دستان شما نفوذ کند. بعد از تقریباً 10 تا 15 دقیقه، وقتی‌که پارافین خنک شد، آن را از روی دستانتان بخراشید و ببینید که پوست آن چه قدر صاف و مرطوب شده است."
قدم پنجم: اسکرابهای لایه بردار 
برای روشن شدن پوست دستها و پاهای خود، روشن شدن تیرگی های روی قوزک پا و بند انگشتان دست میتوانید از اسکرابهای لایه بردار و روشن کننده که در داروخانه ها موجود هستند استفاده کنید.
قدم ششم: ماسکهای مخصوص
از ماسکهای مخصوص پوست دست که به صورت روزانه یا شبانه هستند استفاده کنید. این ماسکها را هم میتوانید از داروخانه ها تهیه کنید و هم در خانه به صورت طبیعی آن را درست کنید.
در ادامه چند روش بسیار ساده برای درست کردن ماسکهای طبیعی که مواد مورد نیاز برای آنها بسیار قابل دسترس هستند به شما آموزش میدهیم.
1. به مقداری آب لیمو ترش و مقداری عسل احتیاج دارید. آنها را به نسبت مساوی باهم مخلوط کنید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه روی پوست دستتان بماند. سپس دستها را شستشو دهید و پس از آن حتما از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. این ماسک تاثیر شگرفی بر طراوت پوست دست شما دارد.
2. خواص آلوئه ورا در مراقبت های پوستی بر هیچکسی پوشیده نیست. ژل الوئه ورا را روی دستهایتان بگذارید و 5 الی 10 دقیقه ماساژ دهید. الوئه ورا علاوه بر تغذیه پوست دست شما، رنگ آن را روشن مینماید.
3. دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک قاشق غذاخوری گلاب را باهم مخلوط کنید و پوست دستان خود را با این مخلوط به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید این ماسک 15 دقیقه روی پوست دست شما باقی بماند. پس از شستشو از طراوت و احساس خوب در دستان خود لذت ببرید.
و آخرین نکته ای که برای سلامت پوست دستها میتوانیم در نظر بگیریم اطمینان از سلامتی کبد است . یکی از بیماری هایی که کبد به آن دچار میشود " کبد چرب " است که ظاهر شدن لکه های قهوه ای و ظاهر شدن رنگدانه های تیره در سطح پوست دست جزو علائم اولیه آن می باشد. برای درمان کبد چرب میتوانید به کبد چرب دشمن زیبایی شما مراجعه کنید ولی به صورت خلاصه استفاده مداوم از سبزیجات و میوه ها در رژیم غذایی، مصرف ماهی و روغن ماهی، مصرف امگا3 و ورزش مداوم میتواند به داشتن کبدی سالم کمک کند.
به عنوان سخن آخر، به زیبایی خود نه برای چشمها که به شما خیره شده اند بلکه برای حفظ روحیه و طراوت خود اهمیت دهید. دستهای شما از جمله قسمتهایی از بدنتان هستند که پیش از آنکه در نگاه اطرافیان بنشینند در نظر خودتان جلوه میکنند پس مراقب آنها باشید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت