جشن پاتختی، شادی بخش یا کسل کننده؟!

جشن پاتختی، شادی بخش یا کسل کننده؟!

فهرست عناوین

جدیدا عروس خانمها برای برگزاری جشن پاتختی مقاومت می کنن و خیلی تمایل به گرفتن پاتختی ندارن.

 در گذشته پاتختی جشنی جدایی ناپذیر از عروسی بود، بطوریکه در پایان عروسی خانمهای حاضر در جشن می پرسیدن که پاتختی کجاست و چه ساعتیه.

اما امروزه می پرسن که پاتختی دارین یا نه، که معمولا با جواب منفی مواجه میشن و کادو رو همون موقع به مادر عروس یا مادر داماد میدن.

البته اگرم جواب مثبت باشه و پاتختی برگزار بشه با شکل و شمایلی مدرن میشه اون رو به پا کرد که در ذهنها بمونه و با خاطره ای خوش همراه باشه.

 پاتختی رو چطوری برگزار کنیم؟

پاتختی یک مهمانی ساده 2-3 ساعته است که معمولا بنا به فصل عروسی بین ساعات 16:00 تا 19:00 بعداز ظهر برگزار می‌شود.

این مراسم نیاز به دعوت رسمی ندارد و همه خانمهای فامیل و دوست که می خواهند چشم روشنی و هدیه برای عروس ببرند فردای عروسی به این مراسم می روند.

وسایل پذیرایی جشن پاتختی توسط خانواده عروس انجام می شود و معمولا آنها به عنوان میزبان از مهمانان پذیرایی می کنند. در این مراسم از مهمانان با شیرینی، میوه، کیک و انواع نوشیدنی پذیرایی می شود.

خرید هدیه توسط مهمانان جز اصلی مراسم پاتختی است.

البته در حال حاضر سعی می شود پول و سکه را جایگزین هدایایی مانند پتو یا ساعت دیواری کنند تا عروس و داماد بر اساس سلیقه خودشان خرید کنند، که این مورد یکی از تفاوت های برگزاری این رسم در گذشته و حال است.

جالب است بدانید که مراسم Bridal shower که در کانادا، آمریکا و چندین کشور دیگر برگزار می‌شود تقریبا مشابه جشن پاتختی بوده و قبل از مراسم عروسی برپا می‌شود.

 لباس عروس در پاتختی چی باشد؟

یکی از خوبیهای مراسم پاتختی این است که برای لباس عروس در این روز قاعده و قانون خاصی وجود ندارد، اما همین موضوع هم برای خود دردسرهایی دارد که باعث سردرگمی عروس می شود.

اما اگر مشخص باشد که جشن پاتختی در حد یک میهمانی عصرانه باشد و تمام میهمانها خانم باشند عروس می تواند پیراهنی کوتاه با از جنس کتان گلدار و یا حریر با رنگهای روشن بپوشد ولی اگر جشن مفصل است که از بعد از ظهر شروع شود و تا شب ادامه پیدا کند بهتر است به سراغ لباس شب یا مجلسی تر برود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت