برای فرمالیته چه لباسی بپوشیم و آن را از کجا بخریم؟

برای فرمالیته چه لباسی بپوشیم و آن را از کجا بخریم؟

فهرست عناوین

روز عروسی روزی بسیار پرجنب و جوش و پرهیاهو برای عروس و داماد است و قاعدتا خستگی جسمی در آن بیداد می کند. عروس خانم از صبح خیلی زود باید به سالن زیبایی مراجعه کرده و ساعت ها روی صندلی میکاپ و شینیون بنشیند، تا آخر شب لباس عروس سنگینی را بر تن کند و کفش های پاشنه بلندی که گاه بسیار آزاردهنده هستند را تحمل نماید. عکاسی و فیلمبرداری و ژست های متفاوت هم که جای خودش را دارد. اقای داماد هم که از صبح زود پس از رساندن عروس خانم به آرایشگاه باید کارهای مربوط به گل ارایی ماشین عروس را پیگیری کند، خودش به آرایشگاه مراجعه نماید و برای رویایی ترین شب زندگی خود آماده شود و در عین حال حواسش به تک تک برنامه های مربوط به جشن اعم از آماده شدن کیک و دسته گل عروس و به موقع رسیدن به باغ تالار و مکان برگزاری مراسم باشد.
همین خستگی ها و تعدد کارها در روز عروسی باعث شد تا مراسمی به اسم فرمالیته جای خود را در برنامه ریزی عروسی باز کند.
فرمالیته معمولا چند هفته قبل از مراسم عروسی برگزار می شود و عروس و داماد با اسودگی خاطر و به دور از هیاهوی روز عروسی با تیم عکاسی و فیلمبرداری خود به مکان مورد نظر مراجعه می کنند و عکس ها و کلیپ های زیبا و خاطره انگیزی را ثبت می نمایند که معمولا این کلیپ ها و عکس ها در روز عروسی برای میهمانان اکران می شوند. اما اینکه در روز فرمالیته چه لباسی بپوشیم و چه میکاپی داشته باشیم یکی از دغدغه های عروس و دامادهاست که در این مقاله به صورت مفصل به توضیح آن پرداخته ایم.

مدل لباس و میکاپ فرمالیته یا پیشکار عروس

برای عکاسی فرمالیته بهترین لباسی که می توانید انتخاب کنید، لباسی ساده و بدون سنگ دوزی و نگین دوزی با پارچه های حریر و ابریشم یا ارگانزا و کرپ های ریزبافت می باشد. زیرا با توجه به اینکه عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته در طبیعت و معمولا مناطق سبز یا ساحلی انجام می شود، پوشیدن لباس های ساده و راحت به زیبایی عکس ها می افزاید و باعث می شود تا احساسات عاشقانه و رمانتیک در عکس ها و تصاویر به راحتی جریان پیدا کنند.
لباس های لاکچری با مدل های سنگین، احساس بکر بودن طبیعت را از بین می برد و از دلچسبی عکس های فرمالیته می کاهد.
مدل مو و مدل میکاپ در عکاسی فرمالیته نیز بهتر است ساده و لایت باشد. توصیه می شود موها باز باشند و شینیون های بسته و رسمی، پیشنهاد نمی شود. براشینگ مو یا موج دار کردن موها بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. رنگ موها در فرمالیته یک موضوع سلیقه ای است ولی پیشنهاد بزمینه برای شما این است که رنگ موها را به نحوی انتخاب کنید که استایل شما کاملا با استایل شب عروسی متفاوت باشد، به عنوان مثال اگر قرار است در روز عروسی موهای شما تیره و مشکی باشد برای فرمالیته رنگ و لایت های روشن را انتخاب کنید تا عکس ها کاملا متفاوت و متنوع باشند.

چک لیست وسایل مورد نیاز در فرمالیته 

لوازم مورد نیاز عروس و داماد در روز فرمالیته معمولا توسط عکاس و فیلمبردار مشخص می شوند و با توجه به سناریوی کلیپ ها و استایل عکاسی این وسایل را انتخاب کنید اما در ادامه لیست وسایلی که حتما در روز فرمالیته باید به همراه داشته باشید آورده شده است.
1. رژ لب، ریمل، رژگونه و کرم پودر یا پنکیک برای تجدید آرایش در صورت نیاز.
2. اکسسوری ها و زیورآلات یا سرویس طلا یا نیم ست که باید متناسب با لباس و استایل عکس ها انتخاب شوند.
4. بادکنک های هلیومی که برای رنگ آنها باید با عکاس خود در استودیو عکاسی مشورت نمایید.
5. شاخه های گندم طلایی
6.تاج گل
7. مچ بند گل
9. دود رنگی که البته باید اصول استفاده از آن را به خوبی بیاموزید و در هنگام استفاده از آن بسیار احتیاط کنید چون ممکن است این دودهای رنگی در دست شما منفجر شوند و لباس تان را رنگی و میکاپ تان را خراب نماید.
10. دسته گل متناسب با استایل لباس. یکی از متداول ترین سبک های استایل برای فرمالیته سبک روستیک می باشد که دسته گل های وحشی برای این استایل بهترین انتخاب محسوب می شوند.
11. لباس اسپرت ست. اگر در برنامه های فرمالیته خود عکاسی اسپرت هم دارید باید لباس های اسپرتی مانند تی شرت و شلوار جین برای خود و همسر به همراه داشته باشید که بهتر است از لحاظ رنگی و مدل با هم ست باشند تا عکس های زیباتری از این روز خاطره انگیز باقی بماند.

لباس فرمالیته را از کجا بخریم ؟

برخی از مزون های لباس عروس، ژورنالی جداگانه برای لباس فرمالیته دارند که با مراجعه به آنها می توانید از بین مدل های ارائه شده یکی را انتخاب کنید. مزون های عروس خیابان جمهوری و پاساژ شانز الیزه از جمله مزون هایی هستند که علاوه بر تنوع، مدل هایی با قیمت های بسیار مناسب را به شما ارائه می دهند.
به گزارش بزمینه قیمت لباس های فرمالیته در این فروشگاه ها و مزون ها، از یک و نیم میلیون شروع می شود و قیمت های بالاتر تا هفت میلیون تومان هم در بین کارهای ژورنالی دیده می شود. اکثر مزون های خیابان جمهوری و چهارراه امیراکرم لباس آماده و دوخته شده ندارند و اگر قصد خرید لباس فرمالیته از آنها را دارید باید زمان مورد نیاز خود را در نظر داشته باشید و برای سفارش دوخت به آنها مراجعه کنید. البته معمولا در زمان های کوتاه و ظرف مدت یک هفته نیز می توانند لباس را به شما تحویل دهند.
یکی از مزون های بسیار حرفه ای و مدرن در چهارراه امیراکرم مزون دیبا است که برخلاف سایر فروشگاه های این منطقه در رگال های خود لباس های آماده و دوخته شده دارد که می توانید با اسودگی خاطر و بدون درگیری های مربوط به سفارش و دوخت، این لباس ها را برای فرمالیته خود بپوشید و حتی می توانید برای کاهش هزینه ها لباس فرمالیته را نخرید و آن را اجاره نمایید.
از خیابان جمهوری که بگذریم و به مناطق بالاتر تهران سر بزنیم مزون های خیابان اندرزگو، میرداماد و شریعتی نیز مدل های بسیار متنوع و شیکی را برای لباس فرمالیته به شما ارائه می دهند که البته قیمت این لباس ها بالاتر از لباس های خیابان جمهوری است. مزون کویین لند و مزون فابرا در منطقه سعادت آباد نیز از جمله مزون های بسیار شیک و لاکچری هستند که مدل های بسیار زیبایی را برای لباس فرمالیته ارائه می دهند. 

سخن آخر:

شاید فرمالیته در ابتدا کاری عبث و هزینه بر به نظر برسد، اما شاید اگر مزیت های وجود عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته را در برنامه ریزی عروسی خود بدانید حاضر باشید حتی با صرفه جویی اقتصادی در سایر قسمت های برنامه ریزی عروسی، فرمالیته را قبل از مراسم عروسی خود داشته باشید.
جلوگیری از خستگی های جسمی و روحی روز عروسی ، کاهش استرس های روز عروسی و آرامش بیشتر، عکس های رمانتیک در زیباترین لوکیشن هایی که شاید هیچوقت فرصت یک عکاسی حرفه ای در آنجا را نداشته باشید و هم چنین تمرین برای آمادگی بیشتر برای روز عروسی از جمله مزیت های داشتن فرمالیته است. این مقاله را بخوانید: 9 دلیل برای اینکه فرمالیته را حذف نکنید!
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت