اصول انتخاب گوشواره مناسب

اصول انتخاب گوشواره مناسب

فهرست عناوین

یکی از اقلامی که در لیست خرید عقد و عروسی قرار دارد سرویس طلا و جواهر است که گوشواره یکی از اجزای اصلی آن به شمار می رود پس یکی از مواردی که باید در خرید سرویس طلا به آن دقت بسیار داشته باشید مدل گوشواره سرویس مورد نظر است زیرا هر نوع گوشواره ای برای هر صورتی مناسب نیست و انتخاب گوشواره اصولی دارد که باید به آنها توجه نمایید.
گوشواره ها انواع مختلفی دارند. گوشواره های میخی و مگنتی، گوشواره های حلقه ای، گوشواره های آویز و گوشواره های منگوله ای و فانتزی که هر یک از این مدل ها برای یک نوع خاص از چهره ها و استایل ها مناسب می باشد. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا اصول انتخاب درست یک گوشواره با توجه به فرم صورت و استایل کلی مو و لباس را بررسی نماییم.
در مقاله شینیون مناسب با فرم صورت اشاره کردیم که صورت ها و چهره ها انواع مختلفی دارند که بر اساس شکل هندسی در دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. صورت های مستطیلی، بیضی، مثلثی یا قلبی و گرد اصلی ترین شاخه های طبقه بندی فرم های صورت هستند که در ادامه به بررسی گوشواره های متناسب با آن ها می پردازیم.

گوشواره های متناسب با صورت های گرد

صورت های گرد طول و عرض یکسانی دارند و زاویه و استخوان درشتی در صورت خود ندارند. گونه ها در این صورت ها برجسته هستند و بیش از چانه به چشم می آیند. گوشواره ای برای صورت های گرد مناسب است که از گردی و حجم صورت بکاهد و باعث کشیده تر و لاغرتر به نظر آمدن صورت شود. گوشواره های آویز و باریک و بلند بهترین انتخاب ها برای صورت های دایره ای و گرد هستند. اگر جزو افرادی هستید که صورت گردی دارید به هیچ وجه به سراغ گوشواره های مگنتی و میخی و گوشواره های حلقه ای بزرگ نروید. گوشواره های آویز را مد نظر داشته باشید و هم چنین مدل آن را طوری انتخاب کنید که در قسمت های ابتدایی , میانی ، قسمت های حجیم و بزرگ و نگین ها و سنگ های بزرگ نداشته باشد.

گوشواره های متناسب با صورت های مثلثی و قلبی

صورت های مثلثی صورت هایی هستند که از لحاظ عمودی متقارن نیستند و یا در قسمت بالایی یا در قسمت پایینی حجیم تر هستند. اگر پیشانی طویل تر و حجیم تر باشد استخوان چانه ظریف تر و نوک تیزتر است و بلعکس اگر استخوان های شقیقه ها و پیشانی ظریف باشند، چانه بزرگ تر و گوشتی است. برای اینگونه صورت ها باید توجه داشت که به کمک گوشواره قسمت های صورت را متقارن تر نشان دهیم. اگر پیشانی طویل و حجیمی دارید سعی کنید گوشواره های آویز و درشت یا حلقه ای را انتخاب کنید و اگر بلعکس قسمت پایینی صورت شما پهن تر است سعی کنید گوشواره های میخی، مگنتی و چسبیده به لاله گوش را انتخاب کنید و بعنوان یک نکته کلی باید گوشواره را طوری انتخاب نماییم که نگاه ها را از قسمت های نامتقارن دور نگه داریم.

گوشواره های متناسب با صورت های مستطیلی

صورت های مستطیلی صورت های استخوان داری هستند که در قسمت فک و چانه دارای زوایایی هستند که اگر گوشواره و مدل موی مناسبی را برای آنها انتخاب نکنیم، این استخوان ها باعث زمخت به نظر رسیدن چهره می شوند. برای صورت های مستطیلی، گوشواره های میخی و ظریف و کوچک جزو بهترین و مناسب ترین انتخاب ها هستند.

گوشواره های متناسب با صورت های بیضی

به جرات می توان گفت صاحبان صورت های بیضی شکل جزو خوش شانس ترین آدم ها هستند. صورت های بیضی به علت تقارن و تناسبی که در همه قسمت ها دارند با انواع مدل های گوشواره ارتباط خوبی برقرار می کنند و زیبا به نظر می رسند و این گونه افراد بیش از آنکه به فرم صورت خود توجه کنند باید به استایل لباس پوشیدن و موقعیت زمانی و مکانی خود برای انتخاب گوشواره و سایر اکسسوری ها توجه داشته باشند.

مدل مو و مدل گوشواره

برای تناسب میان مدل شینیون مو و مدل گوشواره ای که انتخاب می کنید باید به برقراری تعادل در ناحیه گوش ها تا گردن دقت داشته باشید. اگر مدل موهای شما باز است و موهای شما در اطراف گردن تان پراکنده هستند بهتر است از گوشواره ای استفاده کنید که در لابلای موهای شما پنهان نشود و قدرت خودنمایی از بین موها را نیز داشته باشد پس گوشواره های بزرگ و آویز انتخاب بهتری هستند. از طرفی اگر در بین موهای خود از گیره مو یا تاج های بزرگ استفاده کرده اید بهتر است گوشواره خود را ظریف تر انتخاب کنید تا زیبایی موها و تاج تحت الشعاع بزرگی و جلوه گری گوشواره ها قرار نگیرند و اما اگر مدل شینیون موهای شما بسته و رو به بالا است به طوری که لاله گوش شما به وضوح دیده می شود در انتخاب گوشواره مختار هستید و بسته به سلیقه و نوع گردنبند خود می توانید از گوشواره های باریک و بلند یا میخی و چسبیده به گوش استفاده نمایید.
در نهایت اگر بخواهیم مطالب گفته شده را در یک تصویر به صورت خلاصه بیان کنیم به تصویر زیر خواهیم رسید:
به عنوان نکته آخر باید توجه داشته باشید که هر گوشواره ای برای هر استایلی مناسب نیست. به عنوان مثال گوشواره های فانتزی و رنگی و منگوله دار برای استایل های بوهو، وینتیج و کژوال بسیار مناسب هستند اما در استایل های کلاسیک و لاکچری و رمانتیک گوشواره های ظریف و نگین دار انتخاب بهتری به شمار می روند.
پیشنهاد بزمینه برای شما انجام تست های استایل شناسی به ویژه تست انتخاب حلقه می باشد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت