نکاتی که برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل باید بدانید

نکاتی که برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل باید بدانید

فهرست عناوین

این روزها بسیاری از زوج های جوان ترجیح می دهند عکس و فیلم کلیپ فرمالیته خود را در لوکیشن های خاص مانند کویر و جنگل تهیه کنند. عکاسی در این لوکیشن ها باعث می شود یک فرمالیته خاص و متفاوت داشته باشید. برای آن که بتوانید یک عکاسی فرمالیته عالی داشته باشید، لازم است نکات مهمی را رعایت کرده و بدانید. بنابراین اگر قصد اجرای فرمالیته در جنگل یا کویر را دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

لباس فرمالیته برای عکاسی در کویر و جنگل

یکی از مهم ترین نکاتی که بر کیفیت فرمالیته شما تاثیرگذار خواهد بود، انتخاب لباس است. بدون شک لباس فرمالیته خود را باید براساس لوکیشن مورد نظرتان انتخاب کنید. اگر قصد اجرای فرمالیته در کویر را دارید، پیراهن‌های بلند با رنگ‌های تیره و خنثی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. چرا که موج دنباله‌های لباس در وزش باد تصویر زیبایی را ایجاد خواهد کرد. مردان نیز می‌توانند از پیراهن‌های تیره با شلوار کتان استفاده کنند. برای انتخاب لباس در فرمالیته جنگل دست شما کمی بازتر است و می‌توانید لباس‌های فانتزی و کوتاه و رنگ‌های روشن را نیز امتحان کنید. البته در فرمالیته جنگل پیراهن‌های بلند و رنگ روشن نیز زیبایی خاص خود را دارد.

آرایش فرمالیته در کویر و جنگل

انتخاب آرایش فرمالیته چه در جنگل و چه در کویر تا حد بسیار زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. البته همانطور که می دانید این روزها آرایش های لایت و ملایم عروس مد شده و خبری از آرایش های غلیظ و خلیجی نیست. بنابراین بهتر است شما نیز با توجه به رنگ پوست و تمی که برای لباس های خود انتخاب کرده اید، از یک آرایش لایت و زیبا استفاده کنید. در کنار آرایش لایت، آرایش اسموکی نیز هنوز طرفداران خود را دارد. در این سبک آرایش معمولا تمرکز اصلی بر روی چشم ها بوده و از سایه های تیره و مشکی برای آرایش چشم استفاده می شود. این سبک آرایش نیز در هر دو فرمالیته می تواند زیبا و مورد پسند بسیاری از افراد باشد.

مدل مو در فرمالیته

انتخاب مدل مو نیز برای فرمالیته جنگل و کویر به سلیقه شما، نوع میکاپ و نوع لباستان بستگی دارد. اگر در فرمالیته جنگل تم فانتزی را انتخاب کرده اید، می توانید از مدل موهای باز یا کوتاه هم استفاده کنید. در فرمالیته کویر چون لباس شما کمی حالت رسمی و کلاسیک دارد، بهتر است موهای خود را جمع کنید. نکته مهم آن که برای فرمالیته چه در جنگل و چه در کویر مدل های ساده را انتخاب کنید.

انتخاب کفش برای فرمالیته جنگل و کویر

انتخاب مهم دیگر در فرمالیته جنگل و کویر، انتخاب کفش مناسب است. هنگام فرمالیته شما باید کفش راحتی پوشیده باشید تا بتوانید به راحتی راه بروید یا بدوید و سناریوهای مختلف مربوط به کلیپ فرمالیته را اجرا کنید. بنابراین نکته مهم در انتخاب کفش، راحتی آن است. اگر شما کویر را برای فرمالیته انتخاب کرده اید، مدل های کلاسیک کفش مانند بوت های مشکی بلند یا صندل های تخت تا حداکثر سه سانت برای شما مناسب خواهد بود. در فرمالیته جنگل با توجه به موقعیت مکانی می توانید کفش های مختلفی را امتحان کنید. کفش اسپرت سفید در کنار یک لباس فانتزی کوتاه ظاهری جذاب و متفاوت به شما در کلیپ فرمالیته خواهد داد. در فرمالیته شمال نیز بهتر است سراغ کفش های پاشنه بلندتر از سه سانتی متر نروید.

دسته گل فرمالیته کویر و جنگل

مورد دیگری که در فرمالیته باید به آن توجه کنید، دسته گل است. شما در طول کلیپ فرمالیته خود بارها و بارها دسته گل را در دست خواهید گرفت. از این رو انتخاب یک دسته گل زیبا و مناسب بسیار مهم است. در انتخاب دسته گل نیز مانند دیگر انتخاب ها باید به تم لباس و آرایش نیز توجه کرد. در فرمالیته کویر بهتر است سراغ یک دسته گل ساده با تم رنگ های خنثی و رنگ هایی با پس زمینه رنگ شتری بروید. همخوانی این رنگ با رنگ شن های کویر زیبایی خاصی به دسته گل خواهد داد. دسته گل جنگل می تواند انتخاب های شادتر و متنوع تری نسبت به دسته گل فرمالیته کویر داشته باشد.

زمان مناسب برای برگزاری فرمالیته جنگل و کویر

برای برگزاری فرمالیته جنگل و کویر باید زمان مناسب را انتخاب کنید. اگر انتخاب شما فرمالیته کویر است، به هیچ وجه ماه های تیر تا اواسط شهریور را انتخاب کنید. در این زمان هوا بسیار گرم است و حضور طولانی مدت شما زیر نور آفتاب می تواند شما را بیمار کند. همچنین در اثر گرمای هوا عرق خواهید کرد که می تواند میکاپ یا لباس شما را خراب کند. اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت بهترین زمان برای اجرای فرمالیته در کویر است. برای انتخاب زمان مناسب در فرمالیته شمال، دست شما باز است. اگر سرسبزی و طراوت برایتان مهم است، فصل بهار بهترین گزینه برای شما است. جنگل همچنین در ایام پاییز نیز رنگی جادویی و بسیار خاص به خود می‌ گیرد. بنابراین اگر به دنبال یک فرمالیته متفاوت هستید، پاییز نیز یک زمان عالی برای فرمالیته جنگل خواهد بود.

آهنگ مناسب کلیپ فرمالیته جنگل و کویر

انتخاب آهنگ را حتما با سلیقه خودتان و البته مشورت گروه عکاسی انجام دهید. آهنگ کلیپ فرمالیته معمولا باید حس رمانتیک و عاشقانه ای داشته باشد، از این رو دست شما برای انتخاب تا حد زیادی باز است. از آن جا که انتخاب آهنگ نیز باید متناسب با حس و حال فضا و موقعیت انجام شود، در انتخاب آن دقت و وسواس کافی به خرج دهید.

اکسسوری های فرمالیته کویر و جنگل

انتخاب اکسسوری در هر فرمالیته بیش از هر چیز به سبک لباس های شما بستگی دارد. برای مثال اگر سبک لباس شما کلاسیک و بلند است اکسسوری شما با زمانی که انتخاب شما لباس کوتاه و فانتزی است متفاوت خواهد بود. در تور کویر و جنگل هر دو می‌توانید از مدل‌های مختلف کلاه استفاده کنید تا هم پوستتان خراب نشده هم زیبایی استایل خود را چند برابر کنید. استفاده از عینک آفتابی ست، دستکش، زیورآلات فانتزی مناسب با لباس و دیگر اکسسوری ها نیز می تواند استایلی خاص و شیک به شما بدهد.

انتخاب ژست عکاسی فرمالیته جنگل و کویر

انتخاب ژست بیش از هر چیز به تجربه و مهارت عکاس بستگی دارد، چرا که عروس و داماد تجربه زیادی در انتخاب ژست های حرفه ای ندارند. در هر دو فرمالیته به خصوص در فرمالیته کویر یکی از بهترین ژست های عکاسی فرمالیته، عکاسی هنگام طلوع و غروب خورشید است. غروب و طلوع خورشید در هر دو فرمالیته منظره ای زیبا و خیره کننده به عکس های شما خواهد داد.

انتخاب سبک در ژست عکاسی فرمالیته

برای فرمالیته چه در جنگل و چه در کویر شما باید یک سبک خاص و اصلی برای کلیپ و عکس های خود انتخاب کنید. سبک های رئال، سبک کلاسیک، دراماتیک، لاکچری، آرتیستی و سبک وینتیج از جمله سبک های پرطرفدار زوج های جوان است که می توانید هرکدام از آن ها را برای فرمالیته در کویر یا جنگل انتخاب کنید.

انتخاب چند مدل لباس ست

یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند عکاسی و فیلم برداری فرمالیته شما چه در جنگل و چه در کویر را جذاب کند آن است که تنها به یک مدل لباس قانع نشوید! شما می توانید با هماهنگی عکاس خود چندین لباس ست و همرنگ با همسرتان را انتخاب کرده و یک فرمالیته متنوع و جذاب داشته باشید. بهتر است یک دست لباس اصلی مانند پیراهن برای عروس و کت و شلوار یا لباس رسمی دیگر برای داماد انتخاب کرده و در کنار این لباس ها از تم های فانتزی و اسپرت نیز کمک بگیرید.

بهترین لوکیشن ها برای فرمالیته جنگل و کویر

با توجه به تنوع آب و هوایی و جغرافیایی در کشور زیبایمان شما انتخاب های مختلفی برای اجرای فرمالیته کویر و جنگل خواهید داشت. اگر انتخاب شما فرمالیته کویر است، کویر متین آباد اصفهان، کویر زردگاه طبس، کور خور و بیابانک اصفهان، کویر کاراکال یزد بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. در صورتی که می خواهید فرمالیته خود را در جنگل اجرا کنید، جنگل های شمالی، ماسال، فیلبند و قلعه رودخانه زیباترین انتخاب ها برای شما خواهد بود.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت