مدل های مناسب برای لباس مادرزن و مادرشوهر در عروسی!

مدل های مناسب برای لباس مادرزن و مادرشوهر در عروسی!

فهرست عناوین

اگر بگوییم که در یک مراسم عروسی بعد از مدل لباس عروس خانم مهمترین مدل لباس، مربوط به مادر عروس و مادر داماد می باشد بیراه نگفته ایم و هم چنین به جرات می توان گفت که مراسم عروسی فرزندان مهم ترین اتفاق زندگی بعد از مراسم ازدواج خود افراد است. تمام احساسات پارادوکس وار شادی، هیجان و ذوق در کنار غم و احساس تنهایی و حتی شاید حس پیر شدن به یکباره به سراغ پدر و مادرها می آید. مادرها همیشه در مورد لباسی که قرار است در مراسم عروسی فرزندان خود بر تن کنند با وسواس بسیار برخورد می کنند و دوست دارند لباسی را انتخاب کنند که در عین زیبایی و برازندگی، سنگین و باوقار و متناسب با سن و سال آنها باشد.
در ادامه این مقاله با بزمینه همراه باشید تا فاکتورهای مهم برای انتخاب لباس مادر عروس و مادر داماد و انواع مدل های مناسب برای آن را بررسی نماییم.

لباس متناسب با سن و سال خود انتخاب نمایید.

گرچه سن و سال صرفا یک عدد است و جوانی هر کسی به روحیه و طراوت افکار او بر می گردد اما به هر حال در مراسم عروس، پدرها و مادرها بزرگترعروس و داماد و حامیان زندگی آنها محسوب می شوند و این بزرگتری باید خود را در لباس انتخاب شده نیز نشان بدهد. به همین دلیل لباس هایی که قد آنها بالاتر از زانو است و دامن های خیلی کوتاه و پفی به هیچ وجه توصیه نمی شوند.
همچنین لباس مادر عروس و مادر داماد بهتر است خیلی باز نباشد و قسمت گردن و آستین ها پوشیده تر انتخاب شود، به عنوان مثال یقه های دکلته یا بلوزهای نیم تنه انتخاب خوب و زیبایی برای مادر عروس و مادر داماد محسوب نمی شوند به یاد داشته باشید که این موضوع نباید سبب شود که از مدل های دلخواه خود خیلی دور شوید. لباسی متناسب با سلیقه و عرف انتخاب نمایید.

راحتی لباس مادر عروس و مادر داماد بسیار مهم است.

شب عروسی برای مادر عروس و مادر داماد یک شب پر هیجان، پر استرس و پر تحرک است. آنها دائما باید به استقبال میهمان ها بروند، به آنها خوش آمد بگویند و حواسشان به پذیرایی و میز و صندلی ها باشد. به سراغ میهمان ها بروند وبا آنها خوش و بش کنند. همراه با عروس و داماد برقصند. در هنگام سرو شام به تک تک میهمان ها سر بزنند و از نبود هیچ کم و کسری اطمینان حاصل کنند و بسیاری کارهای دیگر که همگی نیازمند تحرک بالا هستند پس لباس مادر عروس و مادر داماد باید در درجه اول راحت باشد.
اگر لباس بیش از حد تنگ انتخاب شود یا دامن لباس طوری باشد که قدرت حرکت را از آنها بگیرد در حین کارهای ریز و درشت مراسم عروسی و استرس های ناشی از برگزاری هرچه بهتر و آبرومندانه تر جشن، مادرها کلافه و عصبی می شوند. هم چنین برای افرادی که عادت به پوشیدن گن ندارند، گن های خیلی تنگ و ساعت شنی نیز توصیه نمی شوند. این موارد باعث می شود که مادران در شب عروسی فرزندانشان ناراحت و عصبی به نظر برسند.

مادرزن ها و مادرشوهرها رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید!

در انتخاب رنگ هیچ محدودیتی وجود ندارد. حتی رنگ های شاد مانند نارنجی یا قرمز هم می توانند رنگ های خوبی برای مادرها باشند. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که رنگ ها سن و سال نمی شناسند بلکه رنگ ها در ارتباط مستقیم با روحیات شما هستند. پس آزادانه هر رنگی که دوست دارید را برای مراسم ازدواج فرزند خود بپوشید. تنها نکته ای که شاید لازم باشد تا مادرها در انتخاب رنگ به آن توجه کنند، تاثیری است که رنگ ها روی ظاهر افراد دارند. مثلا با پوست سبزه و گرم، رنگ های روشن و سرد انتخاب مناسبی نیستند و بهترین رنگ برای این افراد، رنگ های گرم و شاد است اما برای افراد سفیدپوست که از چاق تر دیده شدن نمی هراسند، رنگ های روشن و سرد مانند آبی روشن، کرمی و لیمویی بهترین رنگ ها هستند.
به طور کلی بهتر است در هیچ مراسم عروسی ای رنگ سفید نپوشید و اجازه دهید رنگ سفید مختص عروس باشد اما اگر عروسی دخترتان است و تمایل زیادی برای پوشیدن رنگ سفید دارید می توانید لباسی سفید رنگ یا شیری رنگ انتخاب کنید اما در مراسم عروسی پسرتان این کار را انجام ندهید! زیرا ممکن است باعث بروز ناراحتی یا احساسات بد در عروستان گردید.

سایزبندی لباس ایرادات اندام شما را پوشش نمی دهد!

یکی از مسائل مهم در انتخاب لباس مادرها سایزبندی لباس ها است. گاهی مادران برای اینکه در مراسم ازدواج فرزندان خود برازنده تر و زیباتر به نظر برسند با تصور اینکه لباس های تنگ تر یا گاهی گشاد تر از حد معمول آنها را لاغرتر و زیباتر نشان می دهد لباسی با سایز نامناسب انتخاب می کنند. به گزارش کارشناسان بزمینه این یک تفکر نادرست است. در انتخاب لباس همیشه باید حتما به سایز اندام خود توجه داشته باشید و لباس را در سایز مناسب خود انتخاب کنید. اما اگر در قسمت هایی از بدن دچار اضافه وزن هستید یا تمایل دارید که ایرادات اندام خود را با لباس بپوشانید مدل های متنوعی برای شما پیشنهاد می شوند. به عنوان مثال تونیک های حریر که روی باسن را می پوشانند همراه با دامن های تنگ پوشش های مناسبی برای بزرگی پایین تنه، شکم و باسن می باشند. پیراهن های شنل دار و آستین های گیپور نیز برای پوشش دادن بازوهای بزرگ و بالاتنه چاق بسیار مناسب می باشند. اگر سینه های بزرگ و بالاتنه توپری دارید بهتر است یقه های فرنچ و ایستاده یا برش های حلزونی را انتخاب نکنید زیرا این یقه ها باعث می شوند تا در این نواحی چاق تر به نظر برسید.

مدل های مناسب برای لباس مادر عروس و مادر داماد

در قسمت سایزبندی اشاره نمودیم که به هیچ عنوان با خیال اینکه اگر لباس گشادتری بپوشید لاغرتر به نظر می رسید، سایز نامناسبی را انتخاب نکنید. تنها مساله ای که روی فرم اندام شما تاثیرگذار است، مدل لباس می باشد. به طوری که مدل لباس ارتباط مستقیمی با نوع اندام و اضافه وزن یا کمبود وزن شما دارد. معمولا برای لباس مادرها مدل هایی مانند دامن ها و پیراهن های میدی، کت ودامن ها و پیراهن های کارشده و سنگ دوزی شده، سارافون های گیپور و ماکسی های بلند یا دنباله دار با پارچه های کرپ و خرجکارهای گیپور و سنگ و دانتل جزو بهترین انتخاب ها هستند.
سخن آخر:
فرزندان ثمره زندگی های چند ده ساله پدر و مادرها هستند و ازدواج آنها یکی از نقاط عطف زندگی والدین محسوب می شود. برنامه ریزی های مربوط به این مراسم پر هیاهو و پر تکاپو و وظایفی که برای پدر و مادرها مشخص می شود هیچ یک نباید مانع از لذت بردن آنها از این مراسم خاطره انگیز باشد. مادرها نباید در جریان انتخاب لباس عروس زیبا برای دختر خود از لباس خود غافل شوند یا در همان حین که برای عروس خود هدیه می خرند و خریدهای عروسی پسر خود را تزئین و آماده می کنند باید به لباس مناسب یک مادر داماد هم فکر کنند و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشند.
این مقالات را نیز بخوانید

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت