مدل آرایش خواستگاری تا عروسی (به همراه 10 مدل قبل و بعد آرایش)

مدل آرایش خواستگاری تا عروسی (به همراه 10 مدل قبل و بعد آرایش)

فهرست عناوین

مراسم عروسی در ایران دارای آداب و رسوم مختلف و البته شیرینی است که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. مراسم بله برون، خواستگاری، عقد و عروسی از جمله مراسم هایی است که زوج های جوان قبل از شروع زندگی مشترک خود برگزار کرده و شادی خود را با عزیزانشان تقسیم می کنند. یک چالش مهم برای عروس خانم ها و دختران جوان انتخاب لباس و مدل میکاپ مناسب برای هر کدام از جشن های بالا است. اگر شما نیز این دغدغه را دارید و مراسم عقد، عروسی یا خواستگاریتان نزدیک است، خواندن این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

آرایش مناسب خواستگاری

خواستگاری اولین جلسه رسمی یا نیمه رسمی است که خانواده ها با یکدیگر دیدار می کنند. از این رو این که چگونه در این مراسم دیده شوید، بسیار مهم است. نکته اصلی در ارایش مناسب خواستگاری سادگی است. بهتر است شما در روز خواستگاری خود حالت دخترانه چهره خود را حفظ کرده و یک میکاپ دخترانه و زیبا داشته باشید. نکات زیر در انتخاب سبک آرایش روز خواستگاری به شما کمک خواهد کرد.
• اگر مژه های شما کوتاه است، به جای استفاده از ریمل های سنگین و یا مژه مصنوعی که حالت چشم شما را غیر طبیعی می کند، چند روز قبل از آن اکستنشن مژه انجام دهید. بهتر است از مدل های والیوم استفاده نکنید. یک اکستنشن مژه ساده و کلاسیک فرم چشم های شما را زیباتر خواهد کرد.
• به جای خط چشم های پهن، یک خط چشم نازک بکشید و یا فقط گوشه چشمانتان را با مداد چشم کشیده تر کنید.
• حتما از یک کرم پودر خوب برای ایجاد پوستی یک دست و صاف استفاده کنید. کرمی که بر روی پوست شما نماسد و حالت آن را صاف و زیبا کند، مهم ترین فاکتور در آرایش شما خواهد بود.
• کانتورینگ را یاد بگیرید. استفاده از روش های کانتورینگ صورت به شما کمک می کند که صورت خود را فرم داده و ایرادهای احتمالی آن را بپوشانید. می توانید بینی خود را کوچک تر کرده و یا گونه هایتان را برجسته تر کنید.
• سراغ رنگ موهای روشن نروید. اگر عادت به رنگ زدن موهایتان دارید، پیشنهاد ما به شما ان است که رنگ های روشن و یا دکلره موهایتان را به مراسم های بعدی موکول کنید. یک رنگ قهوه ای یا شکلاتی یا حتی مشکی می تواند ظاهر دخترانه و زیبای شما را بیشتر حفظ کند.
• با توجه به رنگ پوستتان می توانید از رنگ هایی مانند صورتی، گلبهی و یا نود(کرم مات) برای میکاپ خود استفاده کنید.

آرایش مناسب بله برون

اگر در مراسم خواستگاری اولیه زوج جوان و خانواده هایشان به تفاهم با یکدیگر برسند، مراسم بعدی مراسم بله برون خواهد بود. مراسم بله برون نیز اولین مراسمی است که شما اقوام درجه یک همسر آینده خود را خواهید دید. از این رو باید با دقت و وسواس بیشتری لباس و آرایش خود را انتخاب کنید. نکات زیر به شما کمک می کند که بتوانید یک استایل و میکاپ مناسبی برای روز بله برون خود داشته باشید.
 حتما از کانسیلر استفاده کنید. اگر زیر چشم های شما گود و تیره رنگ است، کرم پودر به تنهایی نمی تواند آن را صاف و یا پر کند. گودی زیر چشم تاثیر زیادی بر روی حالت چهره شما خواهد داشت. از این رو حتما با استفاده از یک کانسیلر، گودی و تیرگی زیر چشم هایتان را برطرف کنید.
 استفاده از هایلایتر را فراموش نکنید. هایلایتر شاید برای مراسم خواستگاری زیاده روی باشد اما برای مراسم بله برون یک انتخاب عالی خواهد بود. می توانید هایلایتر را روی نوک بینی، چانه و یا بالای گونه های خود بزنید. البته در استفاده از آن زیاده روی نکنید، زیرا حالت طبیعی چهره را به هم خواهد زد.
 آرایش چشم شما یک اولویت اساسی است، اما به هیچ وجه سراغ آرایش های سنگینی مانند مدل اسموکی و یا خلیجی نروید. سایه های خیلی پر رنگ و کشیده را از انتخاب های خود حذف کنید و یک آرایش چشم با استفاده از سایه های قهوه ای، هلویی یا بژ انجام دهید. می توانید با استفاده از سایه مشکی کمی گوشه چشم خود را کشیده تر کنید.
 هماهنگی رنگ آرایش سایه، رژ گونه و رژ لب بسیار مهم است. حتما توجه داشته باشید که رنگ های انتخابی شما در یک تم رنگ باشند.
 در انتخاب رنگ رژ لب دقت کافی به خرج دهید. رنگ هایی تیره و جیغ مانند قرمز آلبالویی، جگری و یا قهوه ای تیره حتی اگر به شما بیاید، چندان مناسب مراسم به برون نیست! از رنگ های صورتی، هلویی، آجری، و رنگ های نود استفاده کنید.
 بهتر است یک شینیون ساده برای موهای خود انتخاب کرده و یا آن ها را براشینگ کنید. شینیون های شلوغ چندان برای این مراسم توصیه نمی شود.

آرایش مناسب مراسم عقد

بعد از مراسم بله برون نوبت به جشن شیرین عقد می رسد. ممکن است شما بخواهید مراسم خود را به صورت ساده و در محضر برگزار کرده و یا تالار رزرو کنید. در هر کدام از حالت ها انتخاب لباس، آرایش و شینیون کمی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. نکات زیر در هر دو مورد بالا به شما کمک می کند، مانند یک پرنسس در مراسم عقد خود بدرخشید.
 دست شما برای آرایش چشم تا حد زیادی باز است. می توانید بر روی میکاپ چشم هایتان مانور بیشتری بدهید. ترکیب سایه های چند رنگ در یک طیف رنگی و یا استفاده از سایه های تیره و روشن می تواند یک انتخاب زیبا برای شما باشد.
 استفاده از رژ گونه در بالای هایلایتر بسیار اهمیت دارد. بعد از آن که با استفاده از هایلایتر گونه های خود را برجسته تر کردید، حتما در قسمت بالای آن از یک رژ گونه خوش رنگ و مناسب با رنگ میکاپ خود استفاده کنید.
 اگر رژهای پر رنگ و یا براق را دوست دارید، می توانید در آرایش میکاپ خود از آن ها استفاده کنید. رژهای پر رنگ معمولا با یک آرایش چشم ساده تر استفاده می شوند. رژ های براق نیز در کنار یک سایه شاین می تواند بسیار زیبا و خاص باشد.
 از همه محصولات آرایشی جهت زیرسازی پوست، رفع ایرادهای صورت و زاویه سازی استفاده کنید. برای مثال قبل از شروع آرایش از یک کرم مرطوب کننده خوب و پرایمر استفاده کنید. یک کرم پودر با کیفیت بزنید. با استفاده از یک کانسیلر کرمی، گودی زیر چشم خود را بپوشانید. از هایلایتر برای تاکید بر روی قسمت های خاصی از صورتتان استفاده کنید.
 اگر دوست دارید با میکاپ خود تغییر زیادی کنید، مراسم عقد زمان مناسب آن نخواهد بود! تغییرات را برای مراسم عروسی خودتان گذاشته و یک آرایش متوسط و لایت را انتخاب کنید.
 اگر ابروهای نازکی دارید، حتما با روش های طبیعی آن را پر کنید. کشیدن مداد و قاب دادن به ابرو، چهره را از حالت طبیعی خود خارج می کند.
 اگر لباس انتخابی شما رنگی به جز کرم و سفید دارد، ست کردن رنگ آرایش با رنگ لباس نیز می تواند شما را ملوس تر و زیباتر کند.

آرایش مناسب عروسی

دست شما در روز عروسی برای هر انتخابی باز است. با وجود آن که این روزها اغلب عروس ها یک میکاپ اروپایی و لایت را انتخاب می کنند، شما می توانید یک میکاپ شلوغ یا غلیظ را نیز انتخاب کنید. به طور کلی عروس می تواند میکاپ خود را از میان انواع زیر انتخاب کند.

سبک آرایش لایت و اروپایی

این روزها سبک آرایش اروپایی بسیار زیاد در میان عروس های جوان ترند شده است. این سبک میکاپ بسیار طبیعی است و شما با وجود آن که تغییر زیادی خواهید کرد، آرایشتان چندان مشخص نخواهد بود. در این سبک ارایش معمولا از کرم پودرهای مات، سایه های خنثی و مات و رنگ های صورتی و هلویی استفاده می شود.

سبک آرایش کلاسیک

این سبک یکی دیگر از مدل های میکاپ عروس است که هیچ وقت قدیمی نخواهد شد. در این مدل تمرکز بیشتری بر روی چشم ها خواهد شد و معمولا با استفاده از سایه های تیره و مشکی، چشم به سمت بالا کشیده می شود. از رژهای پر رنگی مانند قرمز و زرشکی نیز در این سبک میکاپ استفاده می شود.

سبک میکاپ شرقی

به این مدل میکاپ، میکاپ ژاپنی نیز گفته می شود. این سبک آرایش چهره شما را شاداب تر و جوان تر نشان می دهد، چرا که در آن از رنگ های روشن و شاد استفاده می شود. استفاده از شاین و رژلب های براق نیز در این سبک آرایش رایج است.

سبک خلیجی یا عربی

این سبک نیز یکی از سبک های قدیمی است که هنوز نیز طرفداران خاص خود را دارد. این سبک آرایش چهره شما را بسیار تغییر خواهد داد. معمولا در آرایش عربی چشم ها بسیار غلیظ آرایش شده و از رنگ های تیره و گرم استفاده می شود. این سبک آرایش بیشتر مناسب موهایی با رنگ تیره است و برای موهای روشن چندان انتخاب مناسبی نخواهد بود.
در ادامه 10 میکاپ قبل و بعد را با هم می بینیم تا با توجه به فرم صورت خود مدل میکاپ را انتخاب کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : آرایش میکاپ
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت