10 ایده برای برگزاری مراسم نامزدی و جدیدترین مدل های تزئینات نامزدی

10 ایده برای برگزاری مراسم نامزدی و جدیدترین مدل های تزئینات نامزدی

فهرست عناوین

مراسم نامزدی یکی از مهم ترین مراسم هایی است که در طول عمرتان برگزار می کنید زیرا نقطه آغازی برای ورود شما به یک خانواده دیگر و فامیل و اقوام همسرتان می باشد. قبل از مراسم نامزدی تمام اقوام همسر شما از شما در ذهن خود یک علامت سوال بزرگ ساخته اند و پاسخ به این علامت سوال بزرگ در مراسم نامزدی برای آنها میسر می شود. پس نوع رفتار و نوع برخورد شما، نوع تعامل شما با همسر، پدر، مادر و خواهر و برادر او، مدل لباس نامزدی، خریدهای نامزدی، تزئینات نامزدی و تک تک قسمت های مراسم نامزدی همگی در برطرف شدن این علامت سوال بسیار موثر هستند. برای انتخاب لباس نامزدی مقاله مراسم نامزدی چیست و برای آن چه لباسی را باید انتخاب کنیم؟ را مطالعه نمایید. با بزمینه در ادامه این مقاله همراه باشید تا ایده هایی برای برگزاری هرچه زیباتر مراسم نامزدی را معرفی نماییم.

تزئینات نامزدی با بادکنک آرایی و گل آرایی

تزئینات میز نامزدی از آنجا حائز اهمیت می شود که علاوه بر حس خوب شما نسبت به مراسم نامزدی و هم چنین عکس های یادگاری زیبا و به یادماندنی در تفکر اولیه خانواده داماد نسبت به شما نیز بسیار تاثیرگذار است. نوع سلیقه، وضعیت مالی و هنرمندی شما برای فامیل جدیدی که عضو آن شده اید در نگاه اول از روی تزئینات میز نامزدی شما مشخص می شود.
یکی از بهترین و مدرن ترین روش های تزئینات نامزدی بادکنک آرایی و گل آرایی است به طوری که در بسیاری از جدیدترین مدل های دکوراسیون نامزدی صرفا از انواع بادکنک از جمله بادکنک های کروم، لاتکس براق، بادکنک های شب تاب یا ال ای دی، فویلی و بادکنک های ORBZ و بادکنک های پاستلی و نئون استفاده می شود.
گل ارایی نیز به نوبه خود از اصلی ترین مدل های تزئین میز نامزدی است که برای نامزدی هایی که در فصل بهار و تابستان برگزار می شوند از بهترین و به صرفه ترین انتخاب ها هستند البته به شرطی که از گل های فصلی استفاده نمایید.
آرک های فلزی و پی وی سی از جمله متریال هایی به شمار می روند که این روزها به سرعت در حال رواج در طراحی های دکوراسیون عروسی و نامزدی هستند. آرک هایی به صورت گرد، مربعی یا در مدل های فانتزی مثل قلب که برای تزئین آنها از گل آرایی استفاده شده است در زیبایی تزئینات نامزدی شما نقش بسزایی دارند.
توجه داشته باشید که برای دکوراسیون بهتر است به سنت ها هم پایبند باشید. قرار دادن قرآن به عنوان نماد مذهب و ایمان، ظرف گندم یا برنج بعنوان نماد برکت و عسل برای شیرینی و به عنوان نماد مبارکی و میمنت این پیوند روی میز نامزدی جزو سنت ها است.

جاحلقه ای را نادیده نگیرید!

برای زیباتر شدن مراسم نامزدی خود به تک تک قسمت های کوچک و بزرگ و جزئیات ریز هم توجه کنید. روکش های صندلی عروس و داماد، تزئینات چاقوی برش کیک و ظرف هایی که برای چیدن شیرینی ها و میوه ها استفاده می کنید مهم هستند، علاوه بر همه اینها جا حلقه ای از مهم ترین جزئیات مراسم نامزدی است. معمولا نگاه میهمان ها در جستجوی حلقه های شماست هم چنین حلقه ها و جاحلقه ای ها در بسیاری از عکس های شما هم مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه چند نمونه جا حلقه ای زیبا را مشاهده می نمایید.

جعبه های سورپرایز یا شانسی های جذاب

هیچ تعریف مشخص و ثابتی برای مراسم نامزدی وجود ندارد و برنامه های مراسم  نامزدی با توجه به نوع آشنایی شما با همسرتان و اینکه از اقوام یکدیگر هستید یا خیر ؟ و نوع فرهنگ و عقاید مذهبی غالب در خانواده و اقوام شما و همسرتان و حتی میانگین سنی میهمان های شما می تواند تغییر کند. البته معمولا چون مراسم نامزدی اولین دیدار شما با اقوام آقای داماد است بهتر است از ایده های نامتعارف و خیلی متفاوت، تابوشکنی ها، لباس های خاص و نمادین و رقص های تند و خاص پرهیز کنید و سعی کنید همه چیز در کمال وقار و با روش های روتین برگزار شود اما اگر مراسم نامزدی شما جزو میهمانی های صمیمانه و خانوادگی است یکی از راه های جذاب تر کردن مراسم نامزدی تهیه شانسی های جذاب است که می توانید مثلا حلقه ها را در آن ها قرار دهید و همراه با همسرتان یکی یکی آن ها را باز کنید تا بالاخره بسته ای که حلقه ها درون آن قرار گرفته است را بیابید.
برای درست کردن شانسی ها انتخاب های متنوعی وجود دارد. بادکنک ها که برای بازکردن آنها باید آنها را ترکاند یا جعبه های کادوی کوچک و بزرگ که برای باز کردن آنها باید روبان آنها را باز نمود که یک ایده جالب برای آنها این است که جعبه های خالی را پر از بادکنک های هلیومی کنید تا به محض باز کردن آنها بادکنک ها بالا روند و صحنه های به یادماندنی و زیبایی را رقم بزنند.
و اما یکی دیگر از ایده های سورپرایزی استفاده از قلب ها یا مکعب هایی است که که با مقوا و کاغذهای طلایی و رنگی ساخته شده و از سقف آویزان می شوند و باید با چاقو یا چکش آنها را شکافت. داخل بسته های سورپرایز پوچ پر از کاغذ های رنگی می شوند و به محض باز شدن آنها کاغذها به زیبایی فرومی ریزند و این کار را آنقدر ادامه می دهید که به حلقه ها یا هر چیز دیگری که به عنوان هدف جستجو  مشخص شده است، برسید. ساخت این شانسی ها بسیار راحت است و می توانید برای ساختن آنها خودتان دست به کار شوید.

گیفت برای میهمان ها

دادن هدیه همیشه برای افراد حس خوب و مثبتی را ایجاد می کند. یکی از راه های احترام گذاشتن به میهمان ها و جذاب تر نمودن مراسم نامزدی تهیه گیفت برای میهمان هاست. گیفت ها می توانند دست ساز باشند یا به صورت آماده تهیه شوند. گیفت ها انواع متفاوتی دارند، گیفت های خوراکی، عطری، رمانتیک و ... می توانند با توجه به سلیقه عروس و داماد و تم مراسم نامزدی انتخاب شوند. برای مشاهده نمونه های زیبای گیفت به فروشگاه بزمینه مراجعه نمایید.

دسر پارتی!

طعم شیرینی و دسر برای اکثر افراد خوشایند و دوست داشتنی است. البته دلایلی مانند رژیم لاغری یا بیماری هایی مانند دیابت بعضی از افراد را از شیرینی ها و دسرها دور نگه می دارد اما یکی از ایده های برگزاری مراسم نامزدی که می تواند میهمانان شما را هیجان زده کند دسر پارتی است! تدارک دیدن انواع شیرینی های خشک و تر، انواع دسرهای میوه ای، ژله ای، کاراملی، شکلاتی، نسکافه ای و شیک های شکلاتی، نارگیلی، بستنی ها، کندی بارها، برج های ماکارون، توت فرنگی های شکلاتی و آبشار شکلات می تواند شیرینی، هیجان و شادی جشن نامزدی شما را به آسمان برساند!

یادبود نویسی میهمان ها

تابلوهای یادبود از جمله ایده های جدیدی هستند که این روزها در بسیاری از مراسم های عروسی شاهد آن هستیم. این تابلوها دارای قطعات کوچکی هستند که میهمان ها می توانند جمله ای را به عنوان یادگاری روی آن بنویسند و سپس در تابلو قرار دهند. از روش های دیگر یادبودنویسی، پازل های چند تکه از عکس عروس و داماد و هم چنین کره های جغرافیایی کاغذی می باشد. این کره ها نماد پایداری عشق شما هستند. همیشه و همه جا در نقطه نقطه این دنیا با هم هستیم!

اختصاص قسمتی از جشن نامزدی به کودکان

خرابکاری های کودکانه، دستکاری دکوراسیون توسط بچه ها و حضور اتفاقی و نابجای آنها در عکس ها و صحنه های رقص و بریدن کیک همیشه یکی از مشکلات مراسم عروسی و نامزدی بوده است. شما می توانید با اختصاص دادن قسمتی از مراسم به کودکان و تدارک دیدن خوراکی های خوشمزه، وسایل بازی یا استخرهای توپ کوچک با هزینه ناچیزی این دردسرها را مدیریت کنید و علاوه بر اینکه هنر مدیریت، وقار و سلیقه خود را به دیگران نشان می دهید، احترام خود را نسبت به میهمان ها و مخصوصا خانواده هایی که بچه دارند نشان دهید، هم چنین با این کار خاطره خوب و زیبایی از جشن نامزدی خود برای بچه ها باقی می گذارید.

نامزدی را به جشن عشاق تبدیل نمایید.

یکی از ایده های زیبا و بسیار رویایی برای نامزدی این است که تمامی المان های مراسم نامزدی را به یک فرم انتخاب نمایید مثلا می توانید قلب یا گل سرخ را انتخاب کنید. تزئینات، بادکنک ها، شیرینی ها، دسرها، کیک، گیفت میهمان ها و حتی نوع نورپردازی ها را به شکل قلب یا گل سرخ انتخاب نمایید.

تزئین خریدهای نامزدی با جملات عاشقانه و اشعار زیبا

خریدهای نامزدی مثل کیف و کفش، جواهرات یا پارچه ها و لباس های مجلسی و لوازم آرایش علاوه بر اینکه در گوشه ای از میز نامزدی شما به نمایش گذاشته می شوند و در معرض دید میهمان ها قرار می گیرند سوژه عکس های مراسم نامزدی شما نیز قرار می گیرند پس به دنبال راه شیک و جذابی برای تزئین آنها باشید. یکی از ایده های تزئین خریدهای نامزدی می تواند نوشتن جملات عاشقانه و شعرهای زیبا روی آنها یا کاغذهای استیکر رنگی باشد.

گالری عکس درست کنید!

عکس های پشت سر هم شما از کودکی تا اکنون می تواند برای همسر شما و خانواده اش جالب باشد و هم چنین تمام خاطرات پدر و مادرتان را در ذهنشان بیدار نماید و احساس شور و شعف آنها که بخاطر دیدن مراسم ازدواج فرزندشان است را دو چندان نماید. پس عکس های کودکی، نوجوانی وجوانی خود و همسرتان را تهیه کنید و آن ها را در سایز های متفاوت چاپ کنید و در استندهای با شکل های متنوع قرار دهید یا می توانید از ریسه های طنابی استفاده کنید و عکس ها را با گیره از ریسه ها آویزان کنید و در قسمتی از مراسم به نمایش بگذارید.
سخن اخر:
هر مراسمی که مربوط به ازدواج شما است مختص شما و همسرتان است و این مراسم ها در طول زندگی شما از معدود مراسم هایی است که شما نگین درخشان آن هستید. پس تا می توانید برای آن فکر کنید و برنامه ریزی نمایید. همیشه برای زیباتر شدن جشن ها لازم نیست هزینه های سرسام آور صرف کنید بلکه با ایده هایی خاص و به یاد ماندنی می توانید لحظات خاطره انگیزی را برای خود و میهمان ها رقم بزنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت