همه نکاتی که درباره اکستنشن مو باید بدانید!

همه نکاتی که درباره اکستنشن مو باید بدانید!

فهرست عناوین

اکستنشن مو به معنای افزایش حجم و افزایش طول موها امروزه بسیار فراگیر شده است. از دهه های گذشته استفاده از کلاه گیس برای داشتن موهایی بلند یا حجیم برای بعضی افراد متداول بوده است هم چنین شینیون کارها برای زیباتر شدن نتیجه کار خود از موهای اضافه در لابلای موهای افراد مخصوصا عروس ها استفاده می کردند اما امروزه این روند اضافه کردن مو شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است به طوری که در بین طیف وسیع تری از خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن موهای بلند، پرپشت، سالم و براق همواره آرزوی هر زنی است که این روزها با باب شدن روش های اکستنشن مو به آرزویی دست یافتنی، ساده و سریع تبدیل شده است.
در ادامه این مقاله با بزمینه همراه باشید تا با روش های اکستنشن مو، مزایا و معایب آنها بیشتر آشنا شویم.
متریال مورد استفاده در اکستنشن مو در دو نوع موی طبیعی و موی مصنوعی دسته بندی می گردد که موی طبیعی علیرغم قیمت بالاتر مورد استقبال عده بیشتری از افراد قرار می گیرد چون دوام و حالت طبیعی بیشتری نسبت به موی مصنوعی دارد و هم چنین مانند موی طبیعی خود فرد قابلیت دکلره شدن یا هایلایت شدن را دارد و می توان به راحتی به کمک دستگاه های حالت دهنده مو، آنها را به فرم های مختلف در آورد.
اکستنشن موی طبیعی با توجه به سرعت رشد موی خود فرد بین 3 تا 6 ماه دوام دارد ولی باید هر 45-60 روز یک بار توسط متخصصین اکستنشن مو ترمیم شود.
اکستنشن موی مصنوعی از لحاظ قیمتی بسیار باصرفه تر است ولی فرم طبیعی مو را ندارد هم چنین قابلیت رنگساژ، دکلره یا هایلایت نیز با کیفیت بالا برای آنها وجود ندارد. وزن اکستنشن موی مصنوعی به دلیل جنس پلاستیکی یا پلیمری که دارد نسبت به موی طبیعی بیشتر است به همین دلیل احتمال آسیب دیدگی در موهای طبیعی خود فرد بیشتر می شود از این رو طول اکستنشن های موی مصنوعی را کمتر از 30 سانتی متر در نظر می گیرند چون طول بیش از 30 سانتی متر وزن موهای اضافه شده را برای پوست سر غیر قابل تحمل می کند.
برای نصب اکستنشن مو دو روش وجود دارد به نام اکستنشن سرد و اکستنشن گرم.
در اکستنشن سرد از ابزاری مانند رینگ، کلیپس و دوخت استفاده می شود که در ادامه به شرح هر یک از آنها می پردازیم.

اتصال اکستنشن با رینگ

قدیمی ترین روش اتصال اکستنشن روش رینگ است به این صورت که دسته ای از موهای اکستنشن را داخل یک رینگ فلزی قرار می دهند سپس دسته دیگری از موهای طبیعی خود فرد را به دورن رینگ می کشند و توسط انبر مخصوص رینگ را فشار داده و محکم می کنند. به این ترتیب موهای اکستنشن به موهای طبیعی اضافه می شوند.

اتصال اکستنشن با کلیپس

در اتصال با کلیپس شاخه های موی اکستنشن در ابتدا به یک کلیپس متصل شده اند که به راحتی می توان این کلیپس ها را در لابلای موهای اصلی نصب نمود. مزیت اتصال کلیپسی سریع و آسان بودن آن است که حتی می توان به صورت روزانه موها را اکستنشن نمود و برای شستشو دوباره آنها را از روی سر باز نمود.

اتصال اکستنشن با دوخت مو

در روش دوخت مو، موهای اکستنشن به وسیله نخ و سوزن که بهتر است برای آن از نخ های نامرئی و ماهیگیری استفاده کنیم به موهای اصلی دوخته می شوند.

اتصال اکستنشن لاینی

اتصال لاینی اکستنشن کم ضررترین روش برای اکستنشن موهاست که در این روش قسمت کمی از موهای طبیعی خود فرد درگیر می شوند و فشار تحمل وزن موهای اکستنشن روی قسمت کمی از موها وارد می شود. در این روش موهای اکستنشن به صورت لاینی بهم متصل می شوند و یک ریسه از مو به وسیله نخ به موهای اصلی خود فرد متصل می شوند. با رشد موها و فاصله گرفتن ریسه مو از سر، در هنگام ترمیم این لاین از موها به راحتی باز شده و دوباره به قسمت دیگری از موهای اصلی اتصال می یابند.
تا اینجای مقاله در مورد روش های اتصال سرد صحبت کردیم اما روش دیگر برای اتصال اکستنشن به موها روش گرم است که که به دو صورت اتصال با چسب کراتین و اتصال لیزری انجام می پذیرد.

اتصال اکستنشن با چسب کراتین حرارتی

چسب کراتین یکی از روش های نصب اکستنشن مو است که برای موهای جلوی سر و موهای نازک و کم پشت بسیار مناسب است چون با استفاده از چسب کراتین محل اتصال اکستنشن و موی های خود فرد به سختی قابل تشخیص است. در این روش، موهای اکستنشن به کمک یک ماده چسبناک خاص به موهای اصلی خود فرد متصل شده و با یک دستگاه حرارتی مخصوص چسب ها گرم و ذوب می شوند تا اکستنشن به موها متصل گردد.

اتصال اکستنشن لیزری

در اتصال لیزری نیز موهای اکستنشن با یک ماده خاص به موهای اصلی وصل می شوند اما این بار با دستگاه لیزری گرم شده و محکم می شوند. مزیت دستگاه لیزری به دستگاه های حرارتی معمولی این است که حرارت آنها قابل کنترل است و آسیب به مراتب کمتری به موهای اصلی وارد می شود.

نکاتی که در هنگام اکستنشن مو باید به آنها توجه کنید

* قبل از انجام اکستنشن، موها را با دقت و حوصله بشویید تا هر گونه چربی از روی آنها زدوده شود.
* پس از اتصال موهای اکستنشن بهتر است تا 5 روز موهای خود را نشویید.
* در صورت خارش پوست سر در روزهای اولیه پس از اکستنشن، از اسپری های مرطوب کننده مو استفاده نمایید.
* در هنگام شستشوی موهای اکستنشن شده پوست سر را چنگ نزنید و به آرامی موهای آغشته به شامپو را ماساژ دهید. چنگ زدن موها و پوست سر باعث می شود موهای اکستنشن از جای خود تکان بخورند یا شل شده و کنده شوند.
* از شامپوهای بدون سولفات و پارابن استفاده کنید تا موهای اکستنشن به مرور زمان حالت درخشان خود را از دست ندهند.
* پس از هر بار استحمام، موها را به آرامی خشک کنید و هیچگاه با موی مرطوب و نمدار به رختخواب نروید.
*از دستگاه های حالت دهنده مو و سشوار زیاد استفاده نکنید چون باعث می شوند اکستنشن ها شل شوند یا حالت و فرم زیبای خود را از دست بدهند.
* برای اتصال اکستنشن مخصوصا در روش های گرم به شخص متخصص مراجعه کنید
*در هنگام انتخاب اکستنشن به رنگ آنها توجه داشته باشید. هرچه رنگ موهای اکستنشن به رنگ موهای اصلی شما نزدیک تر باشد نمای طبیعی تر و جذاب تری به موهای شما خواهند بخشید.
* از ترمیم اکستنشن مو در فواصل زمانی مرتب و حداکثر 2 ماهه غافل نشوید در غیر این صورت با رشد موهای اصلی مرز بین موهای اصلی و اکستنشن قابل تشخیص می شود.
* برای شانه زدن موهای اکستنشن از شانه های دندانه بزرگ و درشت یا چوبی استفاده کنید. برس به هیچ عنوان وسیله مناسبی برای شانه زدن موهای اکستنشن شده نیست.
* برای جلوگیری از گره خوردن موهای اکستنشن به طور مرتب براشینگ انجام دهید.
سخن آخر:
توجه داشته باشید که هر چیزی قیمتی دارد و زیباتر شدن نیازمند دادن هزینه و صرف کردن زمان و حوصله است. اکستنشن موها با وجود زیبایی و جذابیت بسیار، روشی پر دردسر است و پس از اتصال اکستنشن، موهای شما نیاز به مراقبت های اصولی و روتین دارد که در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی از موهای اکستنشن شده اولا اینکه به ظاهر مورد نظر خود برای موها نخواهید رسید دوما موهای اصلی شما نیز دچار آسیب های جبران ناپذیری می شوند که پس از برداشتن موهای اکستنشن نمایان می شوند.
توصیه می کنیم این مقاله را هم بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

گلناز | 1398 مرداد 23


اطلاعات خوبی بود ممنون. میشه لطفا یه سالن خوب برای کار اکستنشن رو هم معرفی کنید؟