10 نکته که در هنگام انتخاب گروه موزیک و دی جی باید به آن توجه کنیم!

10 نکته که در هنگام انتخاب گروه موزیک و دی جی باید به آن توجه کنیم!

فهرست عناوین

مهیا کردن ابزار سرگرمی‌ در مهمانی‌ها و مراسم‌های گوناگون وظیفه میزبان است. رقص و شادی و پایکوبی یکی از سرگرمی‌هایی است که مورد استقبال همه به خصوص جوانان قرار می‌گیرد. اما این که در انتخاب گروه موزیک و دی‌جی چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهید مورد مهمی ‌است که در این مقاله ما در بزمینه به آن پرداخته‌ایم.

1-    گروه موزیک و دی‌جی باید با بودجه شما هم‌خوانی داشته باشد.

به دنبال گروه موزیکی باشید که در محدوده بودجه و توان مالی شما باشد. این که دو میلیون پول در دست داشته باشید و سر تست مراسم گروه موزیکی با هزینه 20 میلیون تومانی بروید، کار درستی نکرده‌اید! چرا که هم وقتتان تلف شده هم انتظار شما را از سایر گروه‌های موزیک در محدوده بودجه‌تان بالا می‌برد.

2-    گروه موزیک و دی‌جی باید وقت شناس باشد.

گروه موزیک باید پیش از سایر مهمانان در مراسم عروسی یا نامزدی یا تولد حضور پیدا کند. ابزار خود را در جای مناسب قرار دهد و سیستم صوتی را چک کند تا بتواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند و هنگام ورود مهمانان و عروس و داماد آمادگی پلی کردن موزیک را داشته باشد.

3-    گروه موزیک و دی‌جی باید خوش پوش باشد.

پوشش دی‌جی و گروه موزیک باید درخور مراسم شما باشد. اگر مراسم پیش روی شما مراسم عروسی است بهتر است گروه موزیک کت و شلوارهای یک‌دست بپوشند. در تولد کودکان لباسی که دی‌جی می‌پوشد باید لباسی شاد باشد تا با فضا هماهنگی داشته باشد.

4-    گروه موزیک و دی‌جی باید متناسب با نوع جشن آهنگ پلی کند.

بعضا در عروسی‌ها دیده می‌شود که عروس و داماد برای این که در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند از دی‌جی‌های مهمانی و تولد برای مراسم دعوت می‌کنند، اما متاسفانه عدم تخصص در برگزاری مراسم عروسی سبب می‌شود که مدیریت مراسم را به شکل درستی انجام ندهد و آهنگ‌ها مناسبی پلی نشود. همچنین اگر مراسم مورد نظر شما جشن تولد کودک است حتما باید دیجی مناسب این کار را به مراسم بیاورید تا بتواند متناسب با سن بچه‌ها سرگرمی‌های جالب ایجاد کند و بازی‌های مورد علاقه بچه‌ها را اجرا نماید. معمولا برای تولد بچه‌ها دی‌جی‌های خانم بهتر می‌توانند این کار را انجام دهند.

5-    گروه موزیک و دی‌جی باید مدیریت خوبی داشته باشد.

می توان گفت مدیریت زمان مراسم و برگزاری بخش‌های مختلف جشن بر عهده گروه موزیک و دی‌جی است. به وجد آوردن مهمان‌ها نیز کاری است که باید توسط گروه موزیک انجام شود. از این رو باید در انتخاب گروه موزیک به این نکته توجه داشته باشید که آیا گروه موزیک یا دی‌جی مد نظر شما توانایی کنترل مراسم را دارد یا خیر.

6-    گروه موزیک باید متناسب با بودجه شما منعطف باشد.

منظور از این مورد این است که در محدوده دستمزد گروه موزیک با کم و زیاد کردن سازها بتوانید هزینه را کم و زیاد کنید. گروه‌های موزیک حرفه ای چند پکیج در اختیار عروس و داماد قرار می‌دهند که برای مثال در بعضی از آن‌ها ساز پیانو وجود دارد در بعضی دیگر ویولون نیز به سازها اضافه می‌شود و....

7-    گروه موزیک و دی‌جی باید در اجرای آهنگ‌ها انعطاف داشته باشد.

بعضی از گروه‌های موزیک تعدادی آهنگ را تمرین می‌کنند و حتی اگر از روز قبل از آن‌ها بخواهید تعدادی آهنگ از میان آهنگ‌های منتخب شما اجرا کنند قبول نمی‌کنند. عروس و دامادها معمولا دوست دارند با آهنگی که خودشان دوست دارند برقصند یا یکی دو آهنگ که مورد نظر خودشان است پلی کنند. از این رو پیش از انتخاب نهایی اگر از آن دسته افراد هستید که برایتان مهم است آهنگ‌های منتخب شما در مراسم پخش شود با گروه موزیک توافق کنید.

8-    گروه موزیک و دی‌جی باید سلامت اخلاقی داشته باشد.

چشم چرانی دی‌جی و ایجاد مزاحمت برای مهمانان یا استفاده از نوشیدنی‌های غیر مجاز، ممکن است برای شما مشکل‌ساز شود. در هنگام ملاقات با دی‌جی حتما مطمئن شوید که شما با گروه موزیکی حرفه‌ای و با اخلاق طرف هستید تا هم خیال شما و هم مهمانان از این جهات راحت باشد و مهمانان شما احساس معذب بودن نداشته باشند.

9-    گروه موزیک و دی‌جی باید آهنگ‌های متنوعی پلی کند.

یکنواختی در پخش آهنگ‌ها سبب می‌شود حوصله مهمانان سر برود و مهمانی کسل‌کننده شود، اما اگر دی‌جی بتواند آهنگ‌های قدیمی ‌ایرانی، آهنگ‌های بیس‌دار، آهنگ‌های جدید و‌ ترند و ... را به موقع اجرا کند مهمانان از طیف های مختلف، از جشن لذت می برند.

10-    گروه موزیک و دی‌جی باید امکانات و سیستم صوتی خوبی داشته باشد.

سیستم صوتی دی‌جی باید جوابگوی سالن شما باشد. کیفیت داشته باشد و صدای گوش خراشی تولید نکند. در واقع علاوه بر داشتن سیستم صوتی باید به تنظیمات آن نیز آشنایی داشته باشند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت