12 راه طبیعی تقویت مژه و ابرو

12 راه طبیعی تقویت مژه و ابرو

فهرست عناوین

بلندی و پر‌پشتی مژه و ابروهای خوب تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد. استفاده مداوم از ابزار طراحی ابرو و ریمل خسته‌کننده است و علاوه بر این که همیشه امکان‌پذیر نیست، بدون عوارض نیز نیست. از این رو بهتر است با استفاده از مواد طبیعی به تقویت مژه‌ها و ابروها بپردازید تا زیبایی طبیعی داشته باشید و نیازی به کارهایی مثل ‌هاشور ابرو یا کاشت مژه پیدا نکنید. با تیم بزمینه در این مقاله همراه باشید.

1- روغن کرچک استفاده کنید.

روغن کرچک از فشردن دانه‌ی گیاه کرچک استخراج می‌شود. روغن کرچک خواص مختلفی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان میخچه، درمان حساسیت، درمان قارچ‌های پوستی و... دارد و از آن استفاده‌های زیادی می‌شود. یکی از موارد استفاده از روغن کرچک تقویت مژه و ابرو است. روغن کرچک قیمت پایینی دارد و به راحتی می‌توانید از آن به عنوان یک ریمل طبیعی استفاده کنید. روغن کرچک را هر شب پیش از خواب به ابروهای خود بزنید تا در گذر زمان رشد آن را مشاهده کنید.

2- از روغن زیتون استفاده کنید.

روغن زیتون از میوه درخت زیتون به دست می‌آید. این روغن یکی از معجزه‌آسا‌ترین روغن‌های گیاهی است که خواص درمانی و دارویی فراوانی دارد. روغن زیتون گرید‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به معمولی، بکر، فرا بکر، IOOC اشاره کرد که در میزان اسیدیته و شرایط تولید متفاوت می‌باشند. اسید اولئیک و ویتامین E موجود در روغن زیتون آن را برای رشد و پرپشتی ابرو و مژه به یک درمان فوق العاده تبدیل کرده است. در مدت یک هفته با استفاده مداوم از روغن زیتون و ماساژ به مدت 30 تا 60 ثانیه یک روز در میان برای ابرو و مژه‌های خود شاهد حجیم‌تر شدن موهای آن‌ها خواهید بود. توصیه می کنیم مقاله کدام روغن گیاهی برای کدام پوست مناسب است؟ را هم مطالعه کنید.

3- ژل آلوئه‌ورا را به کار بگیرید.

آلوئه ورا یک گیاه طبی است و برای بیماران دارای صرع، آسم، سوءهاضمه و... مفید است و کاربردهای متعددی برای پوست و مو دارد. ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود دارد برای مصارف بهداشتی آرایشی به کار گرفته می‌شود. در استفاده از آلوئه‌ورا نباید زیاده‌روی شود چرا که سبب ایجاد کمبود پتاسیم در بدن می‌شود. ژل آلوئه‌ورا را از روی برگ جدا کنید و بر روی ابروها بمالید و به مژه‌ها بزنید تا فولیکول‌های مو تقویت شود. پس از سی تا چهل ثانیه ابروها را با آب گرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

4- ویتامین E مصرف کنید.

ویتامین E از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که بیشتر در بافت دانه‌های روغنی موجود است. بدن انسان ظرفیت پذیرش مقدار زیادی از ویتامین E را دارد و مصرف زیاد آن اثرات مخرب چندانی ندارد و تنها ممکن است منجر به خستگی، تهوع و عوارض این‌چنینی شود. ویتامین E سبب بهبود رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی می‌گردد و این اثر در نهایت موجب رشد بهتر مو می‌گردد.

از محصولات فروشگاه بزمینه دیدن کنید.

5- ابروها را با وازلین ماساژ دهید.

وازلین یک ماده چندکاره است که می‌تواند ابروها را نیز تقویت کند. هر شب پیش از خواب ابروها را با مقداری وازلین ماساژ دهید و صبح پس از بیدار شدن با آب ولرم شستشو دهید. از‌ترکیب وازلین و روغن زیتون نیز می‌توانید ماسک ابرو درست کنید و پیش از خواب برای تقویت موهای ابرو به کار بگیرید. علاوه بر این استفاده از وازلین پیش از ریمل زدن مژه‌ها را نرم می‌کند و از شکستن آن جلوگیری می‌کند و باعث براق شدن آن‌ها می‌شود.

6- روغن بادام استفاده کنید.

روغن بادام روغنی مفید است که بر حسب تلخ و شیرین بودن آن کاربردهای متفاوتی دارد. روغن بادام شیرین برای تقویت پوست استفاده می‌شود در حالی که از روغن بادام تلخ می‌توان برای تقویت مژه و ابرو و موی سر استفاده کرد. از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن احتیاط کرد. این روغن خوراکی نیست و تنها برای استعمال خارجی استفاده می‌شود. مقدار کمی ‌از روغن بادام تلخ را روی تکه‌ای پنبه یا گوش‌پاک‌کن بریزید و آن را روی ابروها و مژه‌های خود بمالید و ماساژ دهید. برای انجام این کار به شکل ساده‌تر می‌توانید از برس ریملی که تمام شده و از قبل به صورت کامل شستید استفاده کنید و روغن بادام را به کمک آن روی ابروها و مژه‌های خود بمالید.

7- ابرو و مژه را با آب پیاز ماساژ دهید.

آب پیاز یکی از مواد همیشه در دسترس و مفید برای تقویت مژه و ابرو است. آب پیاز به علت دارا بودن عنصر گوگرد، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و باعث رشد تارهای مو می‌شود. کافی است مقداری از آب پیاز را با برس ریمیل که قبلا شسته شده یا یک پنبه یا حتی انگشت دست روی ابروها بزنید و 5 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت پس از آن که خشک شد ابروها را بشویید. از‌ترکیب آب پیاز و روغن‌های گفته شده در این مقاله نیز برای تقویت مژه و ابرو می‌توانید استفاده کنید.

8- روی ابرو و مژه زرده تخم مرغ بزنید.

یک پنجم زرده تخم مرغ حاوی پروتئین است که برای تقویت موهای ابرو و مژه مفید است. زرده تخم مرغ را با یک چنگال بزنید سپس آن را روی ابرو و مژه بمالید. حدود یک ربع بعد صورتتان را بشویید و خشک کنید. این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید تا اثر پروتئین تخم مرغ را بر رشد ابرو‌ها و مژه شاهد باشید.

9- سیر یک داروی طبیعی برای رشد ابرو است.

سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامینC، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی ‌روی و ویتامین‌های ب۱ ب۲ و ب۳ است. یک حبه سیر را بردارید فشار دهید و وقتی آب انداخت با آن ابرو‌ها را شانه کنید. سیر ممکن است باعث سوزش ابروی شما شود. مطمئن شوید که به سیر حساسیت ندارید. پس از این که ابروی شما خشک شد تکه‌های سیر را از ابرو با ناخن نکنید بلکه با آب ولرم بشویید. اگر دیر این کار را انجام دهید ممکن است این تاخیر سبب سوختن پوست شما شود. می‌توانید از سیر رنده شده نیز استفاده کنید.

10- از روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل نوعی چربی اشباع شده‌ است که از میوه نارگیل به دست می‌آید از این روغن در تهیه مواد آرایشی بهداشتی و غذاها استفاده می‌شود. به مدت یک تا سه ماه شب‌ها پیش از خواب مژه‌ها و ابروهای خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. این کار باعث تقویت مژه‌ها و ابروهایتان می‌شود.

11- دانه شمبلیله مصرف کنید.

این دانه‌ها به بازسازی فولیکول مو کمک می‌کنند. تخم شمبلیله حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین‌هایی است که رشد مو را تحریک می‌کنند. لسیتین موجود در آن باعث می‌شود موهایتان بدرخشد و همچنین رنگ طبیعی خود را حفظ کند. تخم شمبلیله را خیس کنید تا به خمیر تبدیل شود. سپس روی ابرو بمالید و 30 تا 45 دقیقه بر روی ابرو نگه دارید و پس از آن با آب گرم بشویید.

12- لیمو یک درمان طبیعی برای مژه و ابرو است.

از آن‌جا که لیمو غنی از ویتامین B، ویتامین C، اسید فولیک و سایر مواد مغذی حیاتی است، بیش از هر ماده دیگری باعث رشد سریع موهای ابرو و مژه شما می‌شود. اگر پوست حساسی دارید این روش را امتحان نکنید. روش استفاده از لیمو به این شکل است که باید بیست دقیقه اجازه دهید تا لیمو بر روی ابرو‌های شما بماند سپس آب گرم بشویید. تا پانزده روز این کار را انجام دهید. اما دقت کنید تا دو ساعت پس از استعمال لیمو بر روی مژه و ابروی خود در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت