16 اشتباه رایج در دکوراسیون منزل

16 اشتباه رایج در دکوراسیون منزل

فهرست عناوین

همه ما دوست داریم خانه ای مرتب، زیبا و شیک داشته باشیم. برای داشتن چنین منزلی الزاما نیازی به خرید وسایل گران قیمت و مارک ندارید، استفاده از تکنیک های ساده دکوراسیون داخلی این امکان را برای شما فراهم می آورد که بتوانید چیدمان ایده آل خود را داشته باشید. متاسفانه در بسیاری از منازل شاهد اشتباهات رایج دکوراسیون منزل بوده ایم که هارمونی و زیبایی آن را تا حد زیادی از بین برده است. در این مقاله 16 اشتباه رایج دکوراسیون منزل را با شما به اشتراک می گذاریم تا بتوانید چیدمانی شیک و زیبا داشته باشید. 

اشتباهات رایج دکوراسیون منزل 

ممکن است منزل شما پر از وسایل گران قیمت باشد، اما احساس خوبی در آن نداشته باشید. ممکن است به طور منظم و دقیق هر وسیله ای را در جای مورد نظرتان قرار داده باشید، اما همین نظم بیش از اندازه ظاهری ناخوشایند به منزلتان بدهد. برای اینکه شما هم دچار این احساس های منفی در خانه تان نشوید، این موارد را انجام ندهید.

نصب تابلو در ارتفاع بالا 

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان منزل، نصب تابلو در ارتفاع هایی است که افراد برای تماشای آن ها باید سر خود را بیش از اندازه معمول بلند کنند. این مساله نه تنها باعث ایجاد حس عدم راحتی در منزل می شود، بلکه زیبایی و هارمونی چیدمان را به هم خواهد زد. حتما مقاله 16 نکته درباره استفاده از تابلوها در دکوراسیون را هم بخوانید.

قرار دادن تلویزیون کنار یا مقابل پنجره 

از دیگر اشتباهاتی که بسیاری از افراد در دکوراسیون منزل خود انجام می دهند، قرار دادن تلویزیون در مقابل یا کنار پنجره است. این مساله نه تنها ظاهر چندان زیبایی به منزل نمی دهد، بلکه انعکاس نور در تلویزیون باعث می شود در طولانی مدت چشمان شما آسیب جدی ببیند. در نظر داشته باشید مناسب ترین مکان برای تلویزیون روی دیوار است. فاصله بین مبل ها و تلویزیون نیز متناسب با سایز صفحه نمایش است. برای نصب تلویزیون روی دیوار نکات ارگونومی را رعایت کنید تا هنگام تماشا، گردن درد نگیرید.

  چیدن مبل ها کنار دیوار 

چیدن مبل ها کنار دیوار اشتباه رایج دکوراسیون منزل است که همه ما در خانه خود یا اطرافیانمان دیده ایم. انجام این کار ظاهری خشک به منزلتان می دهد و فضای صمیمی آن را تا حد زیادی از بین می برد. به جای چیدن مستطیلی مبل ها، آن ها را به صورت گرد کنار هم قرار دهید. این چیدمان منزل شما را زیباتر کرده و به آن ظاهری فانتزی و شیک می دهد.

استفاده از مبل های تیره در خانه هایی با سقف کوتاه 

اگر سقف خانه شما کوتاه است، استفاده از مبل های تیره رنگ باعث می شود منزل شما کوچک تر و کوتاه تر دیده شود. در این موارد می توانید فضای داخلی منزل خود را با مبل هایی رنگ روشن پر کنید تا منزلتان زیباتر و بزرگ تر دیده شود.

استفاده از قالی کوچک یا خیلی بزرگ

استفاده از قالی کوچک در پذیرایی و هال اشتباه رایج دکوراسیون منزل است که ظاهر لوکس و لاکچری منزل شما را از بین می برد. بهتر است فرشی را انتخاب کنید که کل مبل یا حداقل پایه های جلویی مبل روی آن قرار بگیرد. این کار ظاهری مرتب و زیبا به چیدمان شما می دهد. در ضمن به هیچ عنوان فرش بزرگتر از سایز اتاق انتخاب نکنید. افتادن فرشها روی هم یا بلند شدن لبه فرش کنار دیوار بسیار نازیبا است.

  نصب لوسترها در ارتفاع زیاد 

همانند تابلوها، لوسترها را هم نباید در ارتفاع بالا نصب کنید. لوسترها باید در ارتفاعی نصب شوند که هم روشنایی اتاق را به اندازه کافی و استاندارد برساند و هم به عنوان یک وسیله تزئینی با دیگر وسایل منزل هماهنگی داشته باشد.

نصب پرده های کوتاه در اتاق نشیمن 

پرده کوتاه مخصوص اتاق خواب است و استفاده از آن در اتاق پذیرایی باعث می شود دیوار اتاق شما کوتاه تر دیده شود. برای اتاق پذیرایی پرده هایی را انتخاب کنید که تا کف زمین برساند و ظاهری لوکس و زیبا به منزلتان بدهد.

استفاده زیاد از کوسن 

کوسن ها می توانند زیبایی مبل و یا راحتی آن را دو چندان کنند در صورتی که به اندازه و در سایز مناسب مورد استفاده قرار گیرند. استفاده بیش از اندازه از کوسن می تواند زیبایی مبلمان را گرفته و راحتی نشستن روی آن را هم از بین ببرد.
استفاده از کوسن های کوچک هم اشتباه رایج دکوراسیون منزل است که بسیاری از خانم ها به آن علاقه مند هستند. کوسن کوچک برای مبلمان تا اندازه ی زیادی آن ها را شلخته و نا مرتب نشان خواهد داد.

  تک رنگ کردن دکوراسیون 

درست است که یکی از اصول مهم در دکوراسیون و چیدمان هر فضایی، ست کردن وسایل و رنگ ها با یکدیگر است، اما افراط در انجام آن هم زیبایی محیط را تا حد زیادی از بین می برد. اگر تمام وسایل منزل شما از فرش، مبل تا پرده یک رنگ باشد، منزل شما بسیار خسته کننده خواهد شد. کافی است عکس های مختلفی از چیدمان های داخلی خانه ها ببینید، تا متوجه شوید چه رنگ هایی را می توانید به زیبایی با یکدیگر ست کنید. مقاله قوانین مربوط به استفاده از رنگ ها در دکوراسیون را نیز بخوانید.

استفاده بیش از حد از گل و گلدان 

اگر شما نیز گل ها را دوست دارید و می خواهید گل ها عنصر اصلی دکوراسیون خانه شما باشند، توجه کنید که در استفاده از آن ها افراط نکنید. اگر خانه شما آپارتمانی و کوچک است، می توانید چند قفسه را برای قرار دادن گل و گلدان در نظر بگیرید. قرار دادن گل ها در هر گوشه از یک آپارتمان کوچک، فضای مفید آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

رها کردن سیم ها 

استفاده از وسایل دیجیتال مختلف باعث می شود که در هر خانه، شما از تعداد زیادی سیم برای اتصالات به برق یا تلفن استفاده کنید. یک اشتباه رایج دکوراسیون منزل، رها کردن این سیم ها است که ظاهری شلخته و نا مرتب به منزلتان می دهد. می توانید آن ها را داخل داکت قرار دهید، زیر فرش یا پشت وسایل دیگر پنهان کنید.

  چیدن غیر متوازن مبل ها 

درست است که نظم بیش از اندازه در چیدمان وسایل ممکن است چندان زیبا نباشد اما این مساله با چیدمان غیر متوازن مبل ها در کنار یکدیگر فرق می کند. یک اشتباه دکوراسیون منزل آن است که برای فرار از کلیشه ها مثلا یک کاناپه بزرگ را کنار مبل های تک نفره یا سرویس ناهار خوری قرار دهید. این کار نه تنها انتخابی فانتزی و زیبا نخواهد بود، بلکه ظاهری نامتوازن به چیدمان شما خواهد داد.

استفاده بیش از حد از خرت و پرت ها و وسایل تزئینی 

منزل یکی از دوستان من پر از وسایل تزئینی و عتیقه است به طوری که وقتی وارد خانه ی آن ها می شوم، حس می کنم وارد یک موزه شده ام و مدام مراقب هستم چیزی را نشکنم! از دیگر اشتباهاتی که بسیاری از خانم ها در چیدمان منزلشان انجام می دهند، استفاده بیش از اندازه از وسایل تزئینی و خرت و پرت ها است که بهتر است از انجام آن خودداری کنید. می توانید تعدادی از وسایل قدمی را در کارتون جمع آوری کنید و با تغییر فصل وسایل تزئینی را هم تغییر دهید. مطمئن باشید علاوه بر مرتب شدن خانه، روحیه تان هم بالا می رود. 

استفاده نکردن از آینه 

بسیاری از افراد فکر می کنند که آینه تنها مختص به اتاق های خواب است در حالی که قرار دادن آینه های سنتی یا فانتزی در اتاق پذیرایی و هال می تواند هم منزل شما را زیباتر کرده و هم بزرگ تر نشان دهد. آینه های دیواری دکوراتیو امروزه ترند دکوراسیون داخلی هستند.

  عدم تناسب اندازه مبل ها با اتاق 

نکته دیگری که قبل از چیدمان منزلتان باید به آن توجه کنید، تناسب اندازه مبل ها است. اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب آن می شوند آن است که اصلا به سایز اتاقشان توجه نمی کنند و تنها مطابق با سلیقه شان مبل انتخاب می کنند. قبل از خرید مبل حتما به اندازه آن ها و تناسب آن با اتاق توجه کنید. اگر اندازه مبل در مقایسه با اتاق بسیار بزرگ یا کوچک باشد، چیدمان هارمونی و تناسب خود را از دست خواهد داد.

شلوغ یا ساده بودن تمامی وسایل 

اشتباه رایج دکوراسیون منزل که زیبایی آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد، شلوغ یا ساده بودن تمامی وسایل است. در صورتی که مبل های شما طرح شلوغی دارد، باید طرح پرده یا فرش ها ساده باشد و اگر طرح مبل ها ساده است، می توانید از پرده ها یا فرش های شلوغ استفاده کنید. انتخاب تمامی وسایل با طرح های شلوغ باعث می شود منزل شما شلخته و به هم ریخته به نظر برسد.
امیدواریم با رعایت این نکات ساده و خواندن مقالات فنگ شویی (FENG SHUI)  و 13 راه برای این که خانه را بزرگ‌تر جلوه دهیم، خانه ای بیش از پیش زیبا و گرم و صمیمی داشته باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت