شیرینی های مناسب برای مراسم خواستگاری

شیرینی های مناسب برای مراسم خواستگاری

فهرست عناوین

در میان تمام میهمانی هایی که در طول عمرتان برگزار می کنید و یا دعوت می شوید جلسه خواستگاری از همه متفاوت تر و حساس تر است.
در مراسم خواستگاری کوچکترین مسائل و کوچکترین حرکات نیز از نگاه های تیزبین به دور نمی مانند بنابراین پذیرایی در جلسات خواستگاری باید بسیار دقیق و حساب شده انجام شود. معمولا خانواده های دختران برای پذیرایی مراسم خواستگاری میوه وشیرینی تازه و با کیفیت را در نظر می گیرند اما سوالی که در اینجا به وجود می آید این است که چه نوع شیرینی برای مراسم خواستگاری مناسب است ؟ در جلسات خواستگاری باید از شیرینی هایی استفاده کنیم که مناسب مراسم رسمی هستند و بهتر است شیرینی های خشک در سایزهای متوسط استفاده شود چون خوردن شیرینی های خامه ای یا خیلی بزرگ مثل رولت یا نان خامه ای در چنین مراسمی که همه افراد چه خانواده داماد و چه خانواده عروس زیر ذره بین هستند کاری دشوار به نظر می رسد و از طرفی شیرینی های در سایزهای کوچک مثل شیرینی نخودچی هم برای مراسم های رسمی مناسب نیستند و انتخاب آنها مخصوص دورهمی های خودمانی و عصرانه های همراه با چای است.
بزمینه در ادامه به معرفی شیرینی هایی که می توانید آنها را برای مراسم خواستگاری انتخاب کنید می پردازد. شیرینی هایی که هم بسیار در دسترس هستند و تهیه آنها راحت است و هم خوردن آنها در محافل رسمی کار سختی نیست.
البته در بسیاری از شهرهای سنتی ایران مثل اصفهان، یزد، قم و تبریز که شیرینی های محلی بسیار معروفی دارند رسم بر این است که در جلسات خواستگاری نیز از همین شیرینی های محلی استفاده می کنند، مثل سوهان قم، قطاب و باقلوای یزد، گز اصفهان، نوقا و قرابیه تبریز. اما اگر می خواهید در جلسه خواستگاری خود از شیرینی های غیر محلی استفاده کنید با این مقاله در بزمینه همراه باشید.

شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی که نام ایرانی آن شیرینی گل محمدی است از جمله شیرینی های غیر ایرانی است که در میان ایرانیان بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. در مجالس شادی، محافل رسمی، تولدها، جلسات کاری، اعیاد و جشن های مذهبی و ... مورد استفاده قرار میگیرد و معمولا با ذائقه همه افراد مطابقت دارد.

انواع تارت

این شیرینی های خوش آب و رنگ برای ظرف شیرینی خواستگاری بسیار مناسب هستند چون از تنوع بالایی برخوردار هستند و هم در رنگ ها و اندازه های متفاوت تهیه می شوند. تارتهای میوه ای، تارتهای عسلی و گردویی از انواع بسیار معروف تارتها هستند که می توانید در جلسات خواستگاری با آنها از میهمانانتان پذیرایی کنید.

شیرینی ساق عروس

شیرینی ساق عروس از شیرینی های سنتی ایرانیان است ولی ظاهری بسیار شیک و مدرن دارد و از این مزیت آن می توان استفاده نمود و آن را در لیست شیرینی های مناسب خواستگاری قرار داد. در قدیم شیرینی ساق عروس ظاهری ساده تر داشت و تزئین روی آن به پودر پسته محدود می شد اما امروزه از تزئینات رنگارنگ و پودرهای نارگیل رنگی برای آن استفاده می کنند که می تواند باعث زیبایی و جذابیت ظرف پذیرایی شما شود.

شیرینی فلورانس

شیرینی فلورانس از شیرینی های ایتالیایی است که این روزها در قنادی های ایرانی نیز بسیار مورد اقبال قرار گرفته است. ظاهر شیک و لاکچری و طعم مطبوع نارگیلی شیرینی فلورانس، آن را به شیرینی بسیار مناسب برای جلسات خواستگاری تبدیل کرده است.

شیرینی روتکا

شاید اسم روتکا را کمتر شنیده باشید ولی یقینا شیرینی های روتکا را تا به حال به وفور خورده اید. شیرینی های روتکا از شیرینی های بسیار رایج در میان ایرانیان هستند که انواع مختلفی دارند . انواع کنجدی، بادامی، گردویی و شکلاتی در بسیاری از مراسم های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرند. طعم شیرینی های روتکا نیز مورد پسند اکثر افراد قرار می گیرد و اندازه و ظاهر آن برای پذیرایی خواستگاری بسیار مناسب است.

شیرینی زبان

 به یکی از محبوب ترین شیرینی های ایرانی می رسیم. شیرینی زبان که در بعضی مناطق به شیرینی هزارلا هم معروف است یک شیرینی مناسب و خوشمزه برای مراسم خواستگاری است. آن را در ظرفی زیبا سرو کنید و از آن لذت ببرید.

شیرینی سلی

اگر اصرار دارید که در پذیرایی خود از شیرینی خامه ای استفاده کنید یکی از بهترین انتخاب ها می تواند شیرینی سلی باشد. شیرینی سلی با این که در دسته شیرینی های خامه ای قرار می گیرد اما به دلیل حجم کم خامه ای که در آن استفاده می شود و بافت نرم و لطیفی که دارد می تواند در لیست شیرینی های مناسب جلسات خواستگاری قرار گیرد.
سخن اخر:
این روزها در قنادی ها علاوه بر شیرینی های معروفی که آنها را معرفی کردیم انواع بسیار متنوع تری از شیرینی های خشک به مشتریان ارائه می شوند. شیرینی هایی که هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ اندازه برای جلسات خواستگاری مناسب هستند. انتخاب به شما و سلیقه شما بستگی دارد.
جلسات خواستگاری از جمله جلساتی هستند که آداب خاص خود را دارند و اگر از قبل از برگزاری آنها این آداب را بدانید و در مورد آنها فکر کنید به میزان بسیار زیادی از اضطراب شما کاسته خواهد شد. در پذیرایی خواستگاری علاوه بر اینکه به کیفیت میوه و شیرینی ها دقت می کنید به نوع چیدمان و تزئین و ظروف پذیرایی هم حساس باشید تا بسیار با سلیقه تر و هنرمندانه تر به نظر برسند.
این مقاله ها را نیز بخوانید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت