کدام شیرینی ها برای مراسم عروسی مناسب‌تر هستند؟

کدام شیرینی ها برای مراسم عروسی مناسب‌تر هستند؟

فهرست عناوین

از قدیم الایام برای شیرین کام بودن در جشن پیوند دلها، به مهمانان جشن عروسی شیرینی های خوشمزه و رنگارنگ تعارف می شد تا به شگون این ازدواج فرخنده، مهمانان شیرینی آن را احساس کنند و برای زوج آرزوی سعادتمندی و عاقبت به خیری نمایند. این رسم زیبا تقریبا در تمامی دنیا همچنان پا برجاست و حتی در بسیاری از کشورها مانند ایران اهمیت بسیار بالایی در مراسم عروسی دارد؛ بنابراین معمولا با دقت بیشتری انتخاب می‌شوند.

شاید به این فکر کنید که با وجود سلیقه های مختلف افراد و تنوع بسیار زیاد شیرینی ها، انتخاب شیرینی مناسب عروسی به دلیل مهم بودن جشن بسیار سخت باشد، اما اگر  موارد زیر را بخوانید خواهید فهمید که انتخاب های زیادی برای شما وجو دارد. فقط کافیست که آنها را با بودجه و کلیات جشن خود مطابقت دهید؛ خواهید دید که سنگ تمام گذاشتن در پذیرایی اولیه عروسی کار آنچنان دشواری نیز نیست.

اهمیت پذیرایی با شیرینی در جشن عروسی

مهمانانی که در جشن عروسی شما حضور پیدا کرده‌اند علاقه‌مند هستند که طعم یک کیک یا شیرینی منحصر به فرد را بچشند تا لذت بیشتری از حضور در این مراسم باشکوه ببرند. همچنین علاوه بر بزرگ‌ترهای مجلس، کودکان نیز علاقه زیادی به امتحان طعم شیرینی‌های متنوع عروسی دارند و شیرینی‌های مختلف می‌تواند کودکان و سایر مهمانان شرکت کننده در جشن را تا قبل از سرو شام عروسی سیر نگه دارد.

بررسی تعداد مهمانان حاضر در جشن عروسی

اولین کاری که باید انجام دهید، در نظر گرفتن تعداد مهمان ها در جشن عروسی است. اگر تعداد مهمانان کم است (مثلا 100 تا 200 نفر) می‌توانید شیرینی‌هایی را برای پذیرایی در نظر داشته باشید که خاص و ویژه هستند و به نسبت قیمت بیشتری دارند. 

با افزایش تعداد مهمانان باید در انتخاب نوع شیرینی عروسی و تنوع بالای آن دقت بیشتری به خرج دهید؛ زیرا شیرینی که برای پذیرایی در نظر می‌گیرید باید به نوعی همه پسند و کمی نیز متنوع باشد تا تمام افراد حاضر در جشن بتوانند شیرینی‌ دلخواه‌شان را انتخاب و نوش جان کنند.

هنگام انتخاب شیرینی‌های مناسب مراسم عروسی برای جشن‌های شلوغ بهتر است آنهایی را در نظر بگیرید که اندازه‌های کوچک‌تر و طعم شیرین‌تری دارند؛ زیرا پذیرایی با شیرینی‌های تر و بزرگ در طول مهمانی بسیار سخت و وقت گیر خواهد بود و پذیرایی از همه مهمان ها دیرتر انجام شده و ممکن است سبب ناراحتی آن‌ها شود.

انتخاب شیرینی ‌تر یا شیرینی خشک برای عروسی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که رولت یا شیرینی‌های تر را برای پذیرایی از مهمانان انتخاب کنند. این شیرینی‌ها برای عروسی‌هایی مناسب هستند که در فصل‌های سرد سال مانند پاییز یا زمستان برگزار می‌شوند؛ زیرا شیرینی‌های تر در اثر گرما آب می‌شوند و ظاهر آن‌ها دیگر  تحریک کننده و فریبنده نخواهد بود و مزه آن‌ها در اثر آب شدن خامه تغییر می‌کند.

هنگام انتخاب شیرینی‌های مناسب مراسم عروسی بهتر است شیرینی‌های تر یا خامه‌ای را جز آخرین گزینه‌ها قرار دهید؛ زیرا اگر برای جشن عروسی کیک در نظر گرفته باشید و بخواهید برای مهمانان سرو کنید، دیگر نیازی به شیرینی تر نخواهید داشت زیرا که خود کیک یک نوع شیرینی تر به حساب می آید و سرو دو شیرینی که تقریبا هم جنس هم هستند، به هیچ عنوان اشتها را تحریک نمی‌کند و مطمئنا یک کدام از آنها دست نخورده باقی خواهد ماند.

علاوه بر شیرینی‌های تر، شیرینی‌های خشک متنوعی جهت پذیرایی از مهمان‌ها در مراسم عروسی ارائه شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به تارت های مختلف، کاپ کیک‌ها، شیرینی دانمارکی و شیرینی ناپلئونی اشاره کرد.

پذیرایی از مهمانان با شیرینی‌های متفاوت

با وجود این که شیرینی‌های ناپلئونی و دانمارکی به عنوان پایه ثابت مهمانی‌ها و عروسی‌ها در نظر گرفته می‌شوند؛ اما بهتر است هنگام انتخاب شیرینی‌های مناسب مراسم عروسی سنت شکنی کنید و شیرینی‌های متفاوتی را سفارش دهید.

به عنوان مثال کاپ کیک‌های جذاب و هیجان انگیز با وجود طعم منحصر به فرد و بافت نرمی که دارند گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمانان هستند. این کاپ کیک‌ها تزیینات متنوعی دارند و گزینه‌های متعددی را پیش روی مهمانان قرار می‌دهند؛ بنابراین افراد حاضر در مهمانی با هر سلیقه‌ای که دارند می‌توانند از بین کاپ کیک‌های ژله‌ای، شکلاتی و حتی میوه‌ای یک کیک خوش طعم را انتخاب کرده و نوش جان کنند.

علاوه بر کاپ کیک‌ها که محبوبیت بسیاری دارند، تارت های متنوعی نیز وجود دارند که با وجود اندازه کوچک و طعم مناسب طرفداران زیادی دارند. تارت‌هایی که به عنوان شیرینی‌های مناسب مراسم عروسی سفارش می‌دهید می‌توانند با شکلات و خامه پر شده باشند یا درون آن‌ها مرباهای خوشمزه و هیجان انگیز قرار گرفته باشد. بنابراین هنگام سفارش شیرینی می‌توانید تارت های متنوعی انتخاب کنید تا سینی شیرینی پذیرایی جذاب‌تر و وسوسه ‌انگیزتر به نظر برسد.البته این را در نظر داشته باشید که معمولا قیمت کاپ کیک ها و بعضی تارتها از سایر شیرینی ها گران‌تر هستند. بنابراین در همه اوقات بودجه تان را فراموش نکنید.

پذیرایی از مهمانان با شیرینی‌های محلی

اگر علاقه‌مند هستید که مراسم عروسی متفاوت با پذیرایی ویژه از مهمانان داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب شیرینی‌های مناسب مراسم عروسی، شیرینی‌های محلی را نیز مد نظر قرار دهید؛ زیرا این شیرینی‌های طعم و عطر فوق ‌العاده‌ای دارند و مهمانان می‌توانند با خوردن آن‌ها احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

شیرینی‌های محلی در مراسم‌های خاص پخته می‌شوند و ممکن است برخی از آن‌ها در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شده باشند؛ بنابراین با انتخاب شیرینی‌های محلی می‌توانید خاطرات گذشته‌های دور را برای مهمانان زنده کنید و جشن جذاب‌تری داشته باشید.

هزینه مناسب برای خرید شیرینی عروسی

با توجه به این که در جشن عروسی مهمانان زیادی حضور دارند، بنابراین هنگام انتخاب شیرینی‌های مناسب مراسم عروسی باید به هزینه آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

شیرینی‌های خشک همیشه انتخاب بهتری می‌باشند، زیرا این نمونه از شیرینی‌ها علاوه بر قابلیت ماندگاری طولاتی مدت، دارای‌ وزن نسبتاً سبک‌تری هستند؛ بنابراین سفارش شیرینی‌های خشک و کوچک‌تر هزینه کمتری دارد و مهمانان نیز از خوردن آنها احساس سنگینی نمی کنند. این شیرینی ها نیز برای مراسم عروسی که تعداد مهمانان زیاد است مناسب به نظر می‌رسد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 22


هیچی مثل تارت نیس واسه عروسی
هم خیلی خوشگل
هم سایزش مناسب
هم خوشمزه س
البته اونم باید تو فصل سرد باشه