برای داشتن پوستی شفاف لیموترش، ماست، زردچوبه،سیب زمینی، عسل و آلوئه ورا را فراموش نکنید!

برای داشتن پوستی شفاف لیموترش، ماست، زردچوبه،سیب زمینی، عسل و آلوئه ورا را فراموش نکنید!

فهرست عناوین

یکی از موانع اصلی برای اینکه از ظاهر پوست خود لذت ببرید و احساس کنید که همیشه برای بهتر به نظر رسیدن به کرم پودر احتیاج دارید تیره شدن پوست است که به دلایل متعددی به وجود می آید.
تولید بیش از حد رنگدانه ها، نور خورشید، کبد چرب، بالا رفتن سن، تغییرات هورمونی در دوره بارداری، جذب ناقص ویتامین های مورد نیاز بدن و آلودگی هوا همگی میتوانند پوست صورت شما را کدر و نازیبا کنند.
اگر به شفافیت پوست خود اهمیت میدهید این مقاله را از دست ندهید. کارشناسان بزمینه روش درست کردن چند ماسک مفید و روشن کننده با مواد طبیعی و قابل دسترس را به شما آموزش میدهند.
به طور کلی در بین مواد غذایی طبیعی لیموترش، سیب زمینی، عسل، ماست، آلوئه ورا و بادام خاصیت چشمگیری در شفافیت و روشن شدن پوست دارند که از آنها میتوان در ماسکهای متفاوت و در کنار مواد دیگر استفاده نمود و از تاثیر شگرف آنها لذت برد!

ماسکهایی با پایه لیموترش

لیمو یکی از مواد بسیار مفید در شفافیت و سلامت پوست می باشد. لیمو سرشار از ویتامین C که کلاژن تولید می‌کند، اسید سیتریک که به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند، پتاسیم و لوتئین ، فولات، مس، کلسیم، منیزیم، زینک و ... است.
1- یک قاشق غذاخوری عسل، چند قطره گلیسیرین، یک قاشق غذاخوری پودر شیر و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را در کاسه‌ای ریخته و خوب مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت و گردن خود بگذارید، اجازه دهید ۲۰-۱۵ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.
2- دو قاشق غذاخوری پودر خاک رس را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. نباید ذرات درشت در آن باقی بماند. این خمیر را روی صورت و گردن خود بزنید. پس از 15 دقیقه آن را شستشو دهید.
3- نصف یک آووکادو را له کرده و نصف یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. آن‌ها را خوب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و خمیر را ۲۰-۱۵ دقیقه روی صورتتان بگذارید. سپس آن را با آب معمولی تا ولرم بشویید. دقت داشته باشید که این ماسک برای پوستهای خشک مناسب نیست.

ماسک هایی با پایه بادام

بادام، سرشار از ویتامین E، سلنیوم و چربی های غیر اشباع است و به همین دلیل، یک آنتی اکسیدان حفاظتی برای پوست محسوب می شود. بافت ساینده ی بادام موجب اسکراب ملایم سلول های مرده از روی پوست و چربی های غیر اشباع آن موجب نرم شدن پوست شما و لایه برداری از آن می شود.
1- دو عدد بادام را خرد کنید و داخل شیر بریزید و با یک براش تمیز به صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند.
2- چهار قاشق چایخوری پودر بادام، دو قاشق چایخوری روغن جوجوبا ( می توانید از داروخانه ها تهیه کنید)، چهار قاشق چایخوری عسل و پنج قطره عصاره نعناع را باهم مخلوط کنید و آن را به صورت خود بمالید. پس از 15 دقیقه پوست صورت خود را با آب ولرم آبکشی نمایید.

ماسک هایی با پایه ماست

ماست سرشار از روی (زینک) ، کلسیم، ویتامین B واسید لاکتیک است که باعث جوانی پوست شما میگردد، همچنین خاصیت ضد التهابی، روشن کنندگی، آبرسانی و ضدچروک فوق العاده ای که در ماست وجود دارد این ماده غذایی را به رفیق شفیق پوست شما تبدیل کرده است!
1- یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری پودر نشاسته ترکیب کرده و آن را به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست شما بماند و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید.
2- با مخلو‌ط کن، عدس و پوست پرتقال را آسیاب کنید. ماست را هم به آنها اضافه کنید، سپس آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. متوجه خواهید شد که صورت‌تان درخشان‌تر، نرم‌تر و تازه‌تر به نظر می‌آید. در صورتی‌که پوست خشکی دارید، یک قاشق چای‌خوری عسل به ترکیب اضافه کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود.

ماسک هایی با پایه سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ویتامین های B3، B6، B1، C و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و فسفر همراه با آنتی اکسیدان می باشد به همین دلیل یکی از پایه های اصلی برای تهیه ماسک های روشن کننده به شمار می رود.
1- تنها چیزی که به آن نیاز دارید سیب زمینی رنده شده است. سیب زمینی رنده شده را به صورت خود بمالید این ماسک برای از بین بردن لکه های قرمز پوست نیز مفید است.
2- آب سیب زمینی را با کمی آب لیمو و گلاب مخلوط کنید و به پوست صورتتان اسپری نمایید. این تونر در مدت کوتاهی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می دهد.

ماسک هایی با پایه زردچوبه

زردچوبه گیاهی با خواص ضد التهابی، ضد باکتری و ضد پیری است و به تصفیه خون، روشن شدن رنگدانه و بهبود آکنه و اثر آکنه، کمک می‌کند و باعث سلامتی و روشن شدن پوست شما می‌شود. اصلی ترین ماده موجود در زردچوبه کورکومین است که باعث کاهش تولید ملانین می شود که در اثر تماس بیش از حد با نور آفتاب به وجود می آید. علاوه بر ماسک های شفاف کننده پوست صورت، از زردچوبه میتوان برای رفع تیرگی پوست زیر بغل، سر زانوها یا قوزک پا نیز استفاده نمود.
1- یک قاشق چای خوری پودر زرد چوبه، یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را باهم مخلوط کنید، تا خمیری تهیه شود.خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و حدود 30 دقیقه صبر کنید.
2- نصف قاشق چای خوری زرد چوبه را با دو قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و به پوست خود بزنید.
3- یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه، یک قاشق چایخوری آرد نخود ویک قاشق غذاخوری خامه تازه را مخلوط کنید و پوستتان را با این مخلوط ماساژ دهید سپس با آب ولرم پوست خود را بشوئید. اگر پوست چربی دارید، به جای خامه تازه می‌توانید از شیر استفاده کنید.

در پایان به یاد داشته باشید که همیشه و مخصوصا بعد از استفاده از ماسکهایی که از روغن های معطر در آنها استفاده نشده است از مرطوب کننده های متناسب با پوستتان استفاده کنید و از طراوت و شادابی پوست خود لذت ببرید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت