12 نکته در عقد قرارداد با آرایشگاه‌های عروس

12 نکته در عقد قرارداد با آرایشگاه‌های عروس

فهرست عناوین

آرایشگاه اولین جایی است که عروس خانم‌ها در روز عروسی قدم می‌گذارند. علاوه بر کیفیت میکاپ و زیبایی آرایش، باید هنگام قرارداد، نکاتی را رعایت کنید تا در روز عروسی از لحاظ مالی و موارد دیگر متحمل ضرر نشوید. کارشناسان بزمینه در این مقاله موارد مهمی‌ که باید هنگام عقد قرارداد با آرایشگاه مورد توجه قرار دهید را ذکر کرده اند.
1-    کاغذ قرارداد سربرگ و شماره قرارداد داشته باشد.
اگر سالن زیبایی شما مجوز داشته باشد قراردادی که با شما می‌بندد دارای سربرگ و شماره قرارداد است. چنین قراردادی کاملا قابل استناد می‌باشد.
2-    اطلاعات سالن زیبایی، میکاپ آرتیست و اطلاعات شما ذکر شود.
معمولا سالن‌های زیبایی دارای چند آرایشگر هستند. در صورتی که میکاپ آرتیست خاصی مد نظر دارید نام او را در قرارداد ذکر کنید تا در روز عروسی مطمئن شوید که میکاپ‌کار مد نظر شما کار آرایشتان را انجام می‌دهد.
3-    تاریخ دقیق مراسم و ساعت ورود و خروج از آرایشگاه را ذکر کنید.
تاریخ مراسم اولین چیزی است که باید در قرارداد نوشته شود. ساعت خروج از آرایشگاه نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید حتما در قرارداد ذکر کنید. اگر آرایشگر نتواند شما را به موقع آماده کند تمام برنامه‌های شما را در طول روز به هم می‌زند. از این رو برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ساعت خروج را ذکر کنید و به قول زبانی آرایشگر اکتفا نکنید. از طرفی ممکن است آرایشگر شما را در ساعت معین آماده نکند و علت را تاخیر شما در ورود ذکر کند. موقع نوشتن قرارداد از او بپرسید برای این که در ساعت مد نظرتان آماده شوید چه ساعتی باید در آرایشگاه حضور داشته باشید. ساعت ورود را نیز در قرارداد ذکر کنید.

4-    بیعانه اکسسوری‌های عروس را مشخص کنید.

معمولا عروس خانم‌ها در روز عروسی پول زیادی با خود همراه نمی‌برند. در صورتی که اکسسوری‌های خود مانند تاج را از آرایشگاه اجاره می‌کنید هنگام عقد قرارداد ذکر کنید که آرایشگر چه مبلغی را به عنوان بیعانه نزد خود نگه می‌دارد. بعضی از سالن‌های زیبایی علاوه بر بیعانه از عروس خانم درخواست کارت شناسایی می‌کنند، درباره این موضوع نیز با مدیر سالن زیبایی خود گفتگو کنید.
5-    مواردی که خارج از قرارداد باید پول پرداخت کنید بنویسید.
به صورت کاملا دقیق بپرسید مبلغی که پرداخت می‌کنید شامل چه خدماتی می‌شود. میکاپ، شینیون، پاکسازی پوست، اپیلاسیون، ناخن، انواع ماسک صورت، تاج، رنگ مو، اصلاح ابرو، شیو صورت و... خدماتی هستند که باید از آرایشگر خود بپرسید که با پول پرداختی شما انجام می‌شود یا جداگانه باید هزینه بپردازید.

6-    برند لوازم آرایش مورد استفاده را ذکر کنید.

برند لوازم آرایش در کیفیت و ماندگاری میکاپ بسیار مهم است. به علت گرانی برندهای معروف ممکن است برخلاف وعده داده شده در روز عروسی آرایشگرها از این برندها استفاده نکنند. بنابراین حتما در قرارداد برندهای مورد استفاده توسط میکاپ آرتیست را ذکر کنید.

7-    حتما باید تاج را از آرایشگاه تهیه کنید یا خیر؟

بعضی از سالن‌های زیبایی عروس خانم‌ها را مجبور می‌کنند که از بین تاج‌های سالن انتخاب کنند. اگر شما از آن دسته عروس‌ها هستید که ‌ترجیح می‌دهید خودتان از بیرون تاج تهیه کنید در قرارداد ذکر کنید تا از جانب سالن در روز مراسم تحت فشار قرار نگیرید.

8-    درباره میکاپ فرمالیته یا اسپرت خود توافق کنید.

غالبا آرایشگاه‌ها برای عروس‌هایی که یک یا دو بار علاوه بر روز عروسی برای فرمالیته یا اسپرت به سالن مراجعه می‌کنند تخفیفی در نظر می‌گیرند. اگر مراسم‌هایی مثل حنابندان، پاتختی، عکاسی فرمالیته، اسپرت و... دارید هنگام عقد قرارداد درباره قیمت میکاپ و شینیون و سایر خدمات در این مراسم‌ها صحبت کنید و به صورت دقیق داخل قرارداد ذکر کنید.

9-    خدمات ناخن به صورت کاشت است یا خیر؟

کاشت ناخن و ناخن مصنوعی خدماتی هستند که در روز عروسی برای شما در صورت تمایل انجام می‌شود. کاشت ناخن هزینه بالاتری دارد. با مسئول قرارداد سالن زیبایی خود صحبت کنید تا شفاف سازی کند که خدمات ناخن شما کاشت است یا ناخن مصنوعی؟ و آیا لاک ساده روی پکیج شماست یا لاک ژل. درباره خدمات ناخن پا نیز سوال کنید ببینید آیا برای شما انجام می‌شود یا خیر؟
10-    تعداد عروس‌های حاضر در سالن را ذکر کنید.
تعداد زیاد عروس در روز خصوصا اگر تعداد میکاپ آرتیست‌ها محدود باشد باعث شلوغی سالن می‌شود و ممکن است سبب خستگی میکاپ آرتیست و شینیون کار شود که  منجر به کیفیت پایین میکاپ شود. بنابراین با مدیریت سالن صحبت کنید و بپرسید که چه تعداد عروس در روز می‌گیرند و در قرارداد نیز حداکثر تعداد عروسی که قبول می‌کنند را ذکر کنید تا در روز عروسی اگر از خدمات راضی نبودید بتوانید به قرارداد مراجعه کنید.
11-    قرارداد دارای مهر و امضا باشد.
مقدار بیعانه را در قرارداد ذکر کنید. در نهایت، هر قراردادی با مهر و امضا دارای اعتبار می‌شود. قرار داد نهایی باید توسط مدیریت سالن مهر و امضا شود.
12-    یک نسخه از قرارداد را داشته باشید.
یک نسخه از قرارداد را نزد خود نگه دارید تا بتوانید هر موقع لازم بود به آن مراجعه کنید.
برای انتخاب بهترین و معتبرترین سالنهای زیبایی اینجا کلیک کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت