ویژگی های یک همسر نمونه چیست؟

ویژگی های یک همسر نمونه چیست؟

فهرست عناوین

هدف از ازدواج این است که به زندگی خود جهت بهتری بدهیم، برای رسیدن به این هدف علاوه بر این که باید سعی کنیم همسر خوبی برگزینیم، خودمان نیز باید یک همسر نمونه باشیم. ما در بزمینه سعی کردیم تا در این مقاله ویژگی‌های یک همسر نمونه را گردآوری کنیم تا افرادی که ‌‌می‌خواهند زندگی بهتری برای خود و همسرشان بسازند بتوانند از این مطالب استفاده کنند.
اگر در زندگی زناشویی هر دو نفر برای بهبود رابطه، تنها از طرف مقابلشان توقع تلاش داشته باشند، رابطه خوبی شکل ‌نمی‌گیرد. بعضی افراد گمان ‌‌می‌کنند برای این که همسر خوبی باشند باید کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهند. حال آن که با رعایت چند نکته ‌‌می‌توانید یک همسر نمونه باشید. کافی است موارد گفته شده در ادامه را رعایت کنید. همسر نمونه این ویژگی‌ها را دارد:

1. اشتباهات گذشته را فراموش ‌‌می‌کند. 

یک شریک خوب، گذشته شما را نادیده ‌‌می‌گیرد و دائم اشتباهاتی را که یادآوری آن‌ها هیچ نفعی به حال رابطه‌تان ندارد، بازگو ‌نمی‌کند.

2. مقایسه ‌نمی‌کند.

یک شریک زندگی نمونه تفاوت انسان‌ها را درک ‌‌می‌کند و ‌‌می‌داند که هر شخص نقاط ضعف و قوت خود را دارد. بنابراین همسرش را با افراد دیگر مقایسه ‌نمی‌کند.

3. به رابطه دوطرفه اعتقاد دارد.

 یک همسر خوب باید بداند که یک رابطه سالم به تلاش هر دو طرف وابسته است و باید بین آن‌ها تعادل برقرار باشد. رابطه‌های یک طرفه در نهایت به مشکل منجر خواهد شد.

4. به تنهایی همسرش احترام ‌‌می‌گذارد.

هر فردی به تنهایی احتیاج دارد. یک همسر خوب و نمونه باید معنای حریم خصوصی را درک کند. افرادی که این قانون را رعایت ‌نمی‌کنند، پس از مدتی از هم خسته ‌‌می‌شوند و در رابطه احساس خفقان ‌‌می‌کنند. در هر چیزی تعادل لازم است، حتی با هم بودن.

5. گفتگو با شما را در اولیت قرار ‌‌می‌دهد.

یک شریک زندگی خوب ارتباط و گفتگو با همسرش را در اولویت کارهای خود قرار ‌‌می‌دهد. بدون گفتگو با یکدیگر، مشکلات کوچک تبدیل به مشکلاتی بزرگ و حل نشدنی ‌‌می‌شود. شما باید در گفتگو با شریک‌تان آزاد باشید و مطمئن باشید که حرف‌های‌تان شنیده ‌‌می‌شود. گفتگو برای تداوم یک رابطه حیاتی است.

6. انسان پیچیده‌ای نیست!

 یک شریک خوب رابطه را تبدیل به یک بازی پیچیده ‌نمی‌کند. او با هر مشکلی به سادگی برخورد ‌‌می‌کند و به جای عکس‌العمل‌های پرخاشگرانه یا عقب نشینی، با همسرش به گفتگو ‌‌می‌نشیند.

7. رگ خواب همسرش را ‌‌می‌شناسد.

 او به زبان عشق همسرش آگاه است و ‌‌می‌داند که چه زمانی باید کنار او حضور داشته باشد، چه لغاتی را در گفتگو با همسرش به کار گیرد یا چه هدیه‌ای برایش بخرد تا خوشحال شود. به بیانی او باید رگ خواب همسرش را بداند.

8. شوخ طبع است.

 شوخ طبعی از خصوصیات یک همسر خوب است، طوری که همسرش ‌‌می‌تواند، جوکی را برای او بگوید و با هم بخندند. افرادی که خشک هستند و با آن‌ها نمی‌توان شوخی کرد جذابیت رابطه را از بین می‌برند.

9. منطقی است.

یک همسر نمونه انتظارات منطقی از طرف مقابلش دارد. همه ما آدم‌ها گاهی اشتباه ‌‌می‌کنیم و این امری طبیعی است. یک همسر خوب برای همسرش استانداردهایی تعریف نمی‌کند که خودش به آن ها پایبند نیست.

10. به خودشناسی رسیده است.

 گاهی ما از دیگران انتظاراتی داریم و زمانی که آن ها قادر به برآورده کردن‌شان نیستند، ناامید ‌‌می‌شویم. ما باید آن‌قدر مهارت‌های لازم را در خود تقویت کنیم تا محتاج هیچ کس نباشیم. رابطه عاطفی تنها باید راهی برای تقویت خودشناسی باشد.

11. خوش بین است.

همسر نمونه انتظارات خوش‌بینانه‌ای از همسرش و رابطه دارد. او افکار منفی را از خود دور ‌‌می‌کند و معتقد به رابطه‌ای خوب و طولانی مدت است.

12. مسئولیت پذیر است.

یک همسر خوب طرف مقابل را تنها منشاء تمام خوشی‌هایش نمی‌داند. هر کسی مسئول شادی زندگی خود است. همسر ‌‌می‌تواند بزرگ‌ترین بخش این شادی باشد اما تمام آن نه.

13. احساسات خود را کنترل ‌‌می‌کند.

یک شریک زندگی خوب به همسرش احترام ‌‌می‌گذارد، مدام کنترل و نقدش‌نمی‌کند و در مقابل دیگران باعث شرمندگی او ‌نمی‌شود.

14. زمانش را با همسرش تقسیم ‌‌می‌کند.

 هم‌دلی از دیگر خصوصیات یک همسر خوب است. او به ارزش کار تیمی ‌آگاه است و خوب ‌‌می‌داند که یک دست صدا ندارد.

15. مستقل است.

 او قابل اعتماد و مسئول است و هر زمان که همسرش احتیاج داشته باشد، کنار اوست.

16. از همسرش حمایت ‌‌می‌کند.

 او همسرش را تشویق ‌‌می‌کند تا بهترین خود باشد. از موفقیت او ‌نمی‌ترسد و همیشه بهترین او را ‌‌می‌خواهد.

17. همیشه برای بهبود رابطه تلاش ‌‌می‌کند.

یک شریک خوب ‌‌می‌داند که یک رابطه احتیاج به مراقبت و تلاش دارد. بنابراین نهایت سعی خود را ‌‌می‌کند تا رابطه به بهترین شکل خود پیش رود.

18. همسر نمونه قادر به گفتن ببخشید است.

فردی که به خودآگاهی رسیده باشد، از گفتن ببخشید در زمان‌هایی که مرتکب اشتباهی شده، ‌نمی‌هراسد.

19. بهترین دوست همسرش است.

یک شریک زندگی خوب، باید یک دوست خوب هم باشد. در سختی‌ها و خوشی‌ها همواره در کنار همسرش باشد و او را همراهی کند. یک همسر نمونه در حد توان خود سعی دارد با آشناها و دوستان همسرش دوست باشد تا بتواند او را در جمع‌های دوستانه و مهمانی‌ها همراهی کند. علاوه بر این یک همسر خوب به درد و دل ها و راز و رمزهای همسرش گوش می‌دهد و برای او یک رازدار به تمام معناست. با رفتار منصفانه و مهربانانه اجازه می‌دهد تا همسرش با او احساس صمیمیت کند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت