آقایان عاشق این خصوصیت خانم ها هستند!

آقایان عاشق این خصوصیت خانم ها هستند!

فهرست عناوین

برای انتخاب همسر، افراد مختلف معیارهای متفاوتی دارند. در این میان یک خصوصیت وجود دارد که همه مردان دوست دارند در همسر خود ببینند. این ویژگی واقع‌بینی است. ما در تیم بزمینه در این مقاله سعی کردیم پیرامون این موضوع مطالبی را بیان کنیم و راه‌هایی برای نشان دادن این ویژگی پیشنهاد دهیم.

به چه کسی واقع بین می‌گویند؟

واقع بین کسی است که چیزهایی که در جهان پیرامون و زندگی وجود دارد را بررسی می‌کند و با توجه به انتظارات و اهداف خود شرایط موجود را تعیین می‌کند. برای رسیدن به هدف برنامه‌ریزی می‌کند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

اهمیت واقع‌بینی در زندگی

واقع‌بینی یک هنر است. زندگی و امور آن واقعی هستند و حداقل فایده واقع‌نگری رسیدن به حقایق زندگی است. در صورت منفی‌نگری یا خیال‌بافی و نگاه رویایی نمی‌توانید مسیر درست را طی کنید. درصورتی که بیش از حد مثبت اندیش باشید خطرات احتمالی و احتیاط‌های لازم را در نظر نمی‌گیرید. اگر بیش از حد منفی باف باشید نیز نمی‌توانید از مسیر لذت ببرید.
واقع‌بینی باعث می‌شود استرس را از خودتان دورکنید و عکس‌العمل‌های راحت‌تری داشته باشید. با اعتمادبه‌نفس‌تر به نظر برسید و با یک برنامه‌ریزی درست به جلو حرکت کنید.

ویژگی های یک خانم واقع بین چیست؟

در ادامه به عکس‌العمل‌ها و ویژگی‌های یک خانم واقع‌بین خواهیم پرداخت.

1. به خاطر مسائل ظاهری بیش از حد نگران نمی‌شود.

انسان واقع‌بین می‌داند که ظاهر تنها یک بعد از ابعاد مختلف انسان است. از این رو بیش از حد به خاطر معایب ظاهری ناراحت نمی‌شود. بعضی از خانم‌ها برای یک جوش بر روی صورت خود به اندازه‌ای ناراحت می‌شوند که بخاطر آن گریه می‌کنند. این افراد به واسطه عدم واقع‌بینی اعتماد بنفش ندارند و زیبایی‌های دیگر خود را نمی‌بینند. خانمی‌که این ویژگی را دارد از این که بدون آرایش در مقابل دیگران ظاهر شود هراس ندارد زیرا واقعیت وجودی خود را پذیرفته است. چاق شدن، لاغر شدن و مسائلی از این قبیل، یک خانم واقع بین را بیش از اندازه اذیت نمی‌کند.

2. با استرس و جدی رفتار نمی‌کند.

کسی که واقع بین باشد در رفتار خود بیش از حد حساسیت نشان نمی‌دهد. او استانداردهای رویایی برای خود و طرف مقابل قائل نمی‌شود. چنین کاری سبب می‌شود تا اگر اشتباه کوچک و ناخواسته‌ای از خودتان یا طرف مقابلتان سر بزند بیش از اندازه جدی بگیرید دچار خشم و عصبانیت شوید. واقع بین باشید و بدانید که هرکس ممکن است سهوا دچار اشتباهات رفتاری شود. برای مثال اگر در رستوران هنگام غذا خوردن قاشق از دستتان روی زمین افتاد اگر واقع بین باشید دچار تنش نمی‌شوید بلکه خیلی راحت با صدا کردن گارسون از او می‌خواهید که یک قاشق تمیز برای شما بیاورد.

3. دیگران را قضاوت نمی‌کند.

همان‌طور که پیش از این گفته شد، یک خانم واقع بین اعتمادبه‌نفس دارد. از طرفی، خانم‌هایی که هم جنس‌های خود را قضاوت می‌کنند می‌خواهند با این کار نتیجه بگیرند که خودشان از آن‌ها بهتر هستند. اگر واقع‌بین باشید می‌توانید همه افراد را همانگونه که هستند بپذیرید و در صورتی که همسرتان نظر شما را درباره کار یا تصمیم خانم دیگری پرسید حتی اگر موافق کار او نبودید نظر منفی ندهید و به جای آن بگویید شاید او با این کار خوشحال تر است من نباید قضاوتی کنم. با این پاسخ به جذابیت خود خواهید افزود.

4. به قضاوت دیگران اهمیت نمی‌دهد.

یک خانم واقع‌بین همانطور که دیگران را قضاوت نمی‌کند به قضاوت دیگران هم اهمیتی نمی‌دهد. فرض کنید کسی درباره هنری که در حال آموختن هستید نظر منفی می‌دهد، شما نباید از جایگاه ضعف برخورد کنید بلکه بهتر است بگویید من با آموختن این هنر آرامش می‌گیرم و این گونه خوشحال‌ترم.

5. با اتفاقات ناگهانی از کنترل خود خارج نمی‌شود.

یک فرد واقع‌بین می‌داند که همه برنامه‌ریزی‌ها به طور صددرصدی و دقیق قابل اجرا نیستند و ممکن است مسائل مثبت یا منفی پیش آید که یک برنامه‌ریزی عملی نشود. از این رو در صورتی که مسئله‌ای سبب شود تا برنامه شما عملی نشود نباید از کنترل خارج شوید. عصبی شدن و استرس گرفتن نشانه‌های عدم واقع‌بینی است. برای مثال اگر همسر شما بخاطر یک برنامه کاری مجبورشد برنامه ناهار در کنار شما را تغییر دهد نباید با او بد برخورد کنید یا عصبانی شوید. باید این واقعیت که همسر شما نیز خواسته‌هایی دارد یا کنترل برخی چیز‌ها از او خارج است را بپذیرید و با مسئله منطقی برخورد کنید و برنامه جدیدی بریزید.

6. سختگیر نیست.

خانم‌هایی که در برنامه‌ها منعطف هستند و در مسائل گوناگون راحت برخورد می‌کنند برای آقایان جذاب هستند. برای مثال اگر مجبور شدید چند روز طرف مقابل خود را نبینید یا اگر همسر شما در ماموریت فراموش کرد با شما در تماس باشد به او سخت نگیرید. این واقعیت را بپذیرید که گاهی اوقات آقایان درگیر کار و مشغله که می‌شوند فراموش می‌کنند تا با همسر خود تماس بگیرند. همچنین این را بپذیرید که چند روز دوری سبب نمی‌شود که او شما را فراموش کند. و به جای جنجال برای او آرزوی موفقیت کنید.

بیشتر بخوانید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت