ده مدل کابینت مدرن به همراه 40 ایده جدید برای رنگ و طرح کابینت آشپزخانه

ده مدل کابینت مدرن به همراه 40 ایده جدید برای رنگ و طرح کابینت آشپزخانه

فهرست عناوین

در معماری مدرن در اغلب ساختمان های مسکونی، آَشپزخانه از هر نقطه ای قابل مشاهده است. این موضوع باعث شده است تا به آشپزخانه و اجزای داخل آن توجه بیشتری شود. کابینت مهم ترین و اساسی ترین بخش آشپزخانه است؛ چراکه می تواند نظم و زیبایی این محیط را تحت تاثیر قرار دهد. پس اگر در ابتدای مسیر خرید خانه یا جهیزیه یا انتخاب کابینتها هستید با بزمینه همراه باشید.
اهمیت کابینت ها در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان موجب شده است، تا امروزه در مدل های متنوعی اجرا شوند. در میان انواع کابینت ها، طرح های مدرن آن از محبوبیت بیشتری نسبت به مدل های کلاسیک و نئوکلاسیک برخوردار است. بنابراین؛ در این محتوا به بررسی ده مدل رنگ و طرح مدرن برای کابینت آشپزخانه می پردازیم؛ تا اگر قصد اجرای کابینت مدرن را دارید؛ بهترین طرح و رنگ را متناسب با شرایط آشپزخانه تان انتخاب کنید.

کابینت مدرن مینیمال

کابینت مینیمال یکی از محبوب ترین انواع کابینت هایی است، که امروزه در آَشپزخانه های مدرن اجرا می شود. هدف از اجرای کابینت مدرن مینیمال، ایجاد یک فضای بهینه و ساده برای داشتن آشپزخانه ای دلپذیر و کاربردی است. در طراحی این نوع کابینت ها طراح تلاش می کند تا با کمترین متریال، بیشترین فضا را ایجاد کند. در واقع تمام چیزهای غیر ضروری و بی اساس در طراحی کابینت های مدرن مینیمال حذف می شود. اغلب کابینت های مدرن طرح مینیمال دارای بافت ساده، تک رنگ و بدون دسته هستند. این نوع کابینت گزینه مناسبی برای خانه هایی است که آشپزخانه کوچک و کم نوری دارند.

کابینت مدرن خطی

کابینت خطی یکی از بهترین مدل های کابینت مدرن است؛ که چند سالی است برای افرادی که علاقمند به داشتن آشپزخانه ای با فضای زیاد و منظم هستند، اجرا می شود. کابینت های مدرنی که به صورت خطی طراحی و اجرا می شوند، تنها یک دیوار از آشپزخانه را پوشش می دهند. به همین علت باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شوند. در این نوع کابینت ها تمام قفسه ها، کشوها، فر، اجاق گاز، یخچال و... در یک سمت هستند و امکان دسترسی آسان به همه چیز را برای شما فراهم می کنند. چنانچه این نوع کابینت تا نزدیکی سقف اجرا شوند، می توانند مانند سایر طرح های کابینت فضایی زیادی برای نگهداری لوازم آشپزخانه داشته باشند.

کابینت مدرن پلکانی

کابینت مدرن پلکانی یک انتخاب منحصر به فرد و هوشمندانه برای خانه هایی است که فضای کمی از نقشه ساختمان آن ها به آشپزخانه اختصاص داده شده است. زمان زیادی نیست که کابینت های پلکانی یا دو طبقه اجرا می شوند؛ اما در حال حاظر بیشتر خانه های آپارتمانی از این نوع کابینت برای ایجاد فضای بیشتر در آشپزخانه استفاده می کنند. طراحان و سازندگان در این نوع کابینت ها دو طبقه کابینت را با عمق های مختلف مانند یک پله اجرا می کنند و باعث دوبرابر شدن فضای کابینت می شوند.

کابینت مدرن ویترین دار

بسیاری از کابینت های طرح کلاسیک یا نئوکلاسیک به گونه ای طراحی می شوند که بخشی از فضای کابینت با شیشه کار شده است و مانند یک ویترین باعث نمایش ظروف یا وسایل داخل کابینت می شود. افراد زیادی هستند که علاقمند به کابینت سبک کلاسیک نیستند؛ اما مایلند تا بخشی از کابینت مدرن خود را به صورت ویترین اجرا کنند. ترکیب شیشه با ام دی اف های هایگلاس می تواند یک کابینت مدرن لوکس و خاص برای شما به ارمغان بیاورد. اما باید این موضوع در نظر گرفته شود که نگهداری از کابینت های مدرن ویترین دار کمی دشوار است؛ چراکه شیشه ها به دلیل وجود چربی در آَشپزخانه به سرعت کثیف می شوند.

کابینت مدرن ترکیه ای

طراحان ایرانی چند سالی است که کابینت های مدرن را با الهام گرفتن از کابینت هایی که در آَشپزخانه های ساختمان های کشور ترکیه اجرا می شوند؛ طراحی می کنند. این نوع کابینت ها اغلب دارای قفسه ها و کشوهای عمودی هستند؛ که می توانند فضای زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند. کابینت های ترکیه ای تا انتهای سقف اجرا می شوند و می توانند گزینه مناسبی برای خانه هایی با فضای کم باشند. در کابینت مدرن ترکیه ای کمدها کاربرد بیشتری دارند و تنها بخشی از طراحی به کشو اختصاص داده می شوند. این نوع کابینت مدرن اغلب در رنگ های روشن و پاستلی اجرا می شود.

کابینت مدرن با رنگ و طرح چوب

اگر به دنبال متریالی با مد پایدار هستید، به سراغ محصولات چوبی یا طرح چوب بروید. سالیان زیادی است که متریال چوبی و طرح آن در بخش های مختلفی از خانه استفاده می شود. با وجود تغییرات مداوم در دنیای مد و ترند، تا به حال متریال چوبی و طرح چوب کنار گذاشته نشده است. کابینت های طرح چوب در تناژهای رنگی مختلفی اجرا می شوند و برای هر متراژ آشپزخانه ای مناسب هستند.
کابینت مدرن با طرح و رنگ چوب گزینه مناسبی برای آن دسته از خانم هایی است که حساسیت شدیدی به تمیزی منزل دارند و نگران اثرات چربی روی کابینت هستند. نقش های چوبی روی کابینت طرح چوب مانع از نشان دادن واضح کثیفی ها روی سطح کابینت می شود و همیشه فضای آشپزخانه را تمیز و زیبا نشان می دهد.
در کنار طرح کابینت، رنگ ها می توانند تاثیر فوق العاده ای در زیباتر دیده شدن کابینت های مدرن داشته باشند. علاوه بر این؛ رنگ ها در بزرگ یا کوچک دیده شدن فضای آشپزخانه و تمیزی آن تاثیرگذار هستند. بنابراین؛ نیاز است تا بهترین رنگ برای کابینت مدرن انتخاب شود. در ادامه انواع رنگ هایی که برای اجرای کابینت های مدرن مناسب هستند، آورده شده است.

کابینت مدرن با رنگ های پاستلی

اگر به دنبال یک تغییر اساسی و متفاوت در آشپزخانه خود هستید؛ کافیست تا از رنگ های پاستیلی برای کابینت های مدرن استفاده کنید. بسیاری از مردم عقیده دارند که رنگ های پاستیلی تنها برای کابینت های نئوکلاسیک مناسب هستند؛ اما با اجرای چند نمونه کابینت مدرن جنس های گلاس با رنگ های پاستیلی و کم رنگ، نظر بیشتر آن ها تغییر کرده است. کابینت های پاستیلی گزینه مناسبی برای خانه هایی با سبک مینیمال است.
همچنین آن دسته از افرادی که بعد از مدتی از همه چیز دلزده می شوند، بهتر است رنگ های پاستیلی را برای کابینت مدرن خود انتخاب کنند؛ چراکه این رنگ ها پیگمنت کمی دارند و بعد از مدت باعث دلزگی نمی شوند. استفاده از رنگ های پاستیلی مانند یاسی، آبی روشن، سبز روشن، کالباسی و... علاوه بر آرامش فضای آشپزخانه، باعث بزرگ تر دیده شدن این محیط می شوند.

کابینت های مدرن با رنگ های خنثی

چند سالی است که رنگ های خنثی جایگاه خاصی در دنیای مد پیدا کرده اند؛ به طوری که علاوه بر لباس ها، امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی اغلب از این رنگ ها استفاده می شود. خاکستری، مشکی، سفید، بژ، کرم و... چند نمونه از رنگ های خنثی هستند. رنگ های خنثی بهترین گزینه برای کابینت های مدرن هستند؛ چراکه با اغلب رنگ ها ترکیب خوبی را به ارمغان می آورند و باعث هارمونی بیشتر رنگ ها در فضای آشپزخانه می شوند.

کابینت مدرن با رنگ های تیره

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که کابینت های مدرن تنها باید در رنگ های روشن اجرا شوند. اما محدودیتی برای انتخاب رنگ کابینت های مدرن وجود ندارد؛ چه بسا آن دسته از افرادی که دارای آشپزخانه هایی با متراژ زیاد و سقف بلند هستند، می توانند با اجرای کابینت های رنگ تیره فضای خودمانی و کوچک تری را در آشپزخانه ایجاد کنند. اگر علاقمند به استفاده از رنگ های تیره برای کابینت مدرن خود هستید، اما احساس می کنید که فضای آشپزخانه به دلیل تاریکی بیش از حد دلگیر می شود، می توانید از ام دی اف طرح چوب و همچنین شیشه در کنار رنگ های تیره ماننده مشکی، قهوه ای تیره، طوسی تیره، زرشکی و... استفاده کنید.

کابینت مدرن با رنگ های سرد

چند وقتی است که میزان استفاده از رنگ های سرد برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه با استقبال زیادی روبه رو شده است. برخلاف گذشته، کابینت ها تنها به رنگ سفید یا طرح چوب ساخته نمی شوند؛ بلکه بسیاری از رنگ ها با کنتراست سرد مانند آبی، سبز، سورمه ای، زرد مایل به سبز و... در تناژ تیره و روشن برای کابینت اجرا می شوند و زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه می بخشند. البته کابینت هایی با رنگ سرد اغلب برای آشپزخانه هایی با فضای بزرگ مناسب است؛ چراکه این رنگ ها باعث کوچک تر دیده شدن محیط آشپزخانه می شوند و گزینه مناسبی برای آشپزخانه هایی با متراژ کم نیستند.

40 طرح کابینت مدرن برای آشپزخانه

در مطلب بالا به معرفی ده مدل رنگ و طرح مدرن برای کابینت آشپزخانه پرداختیم. شما می توانید بعد از بررسی فاکتورهای مهمی مانند متراژ آشپزخانه، میزان نوردهی و سبک چیدمان فضای داخلی ساختمان خود، به انتخاب یکی از رنگ ها و طرح های ذکر شده در توضیحات بالا بپردازید. دقت داشته باشید که کابینت آشپزخانه برخلاف وسایل داخل منزل مانند مبل، میز تلویزیون، فرش و...به آسانی قابل تعویض نیست. بنابراین؛ در انتخاب بهترین نوع کابینت علاوه بر زیبایی، باید تمام نکات و عواملی که به شما کمک می کند تا یک کابینت مدرن و پرکاربرد داشته باشید؛ توجه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت