لیست هزینه‌های سفر ماه عسل

لیست هزینه‌های سفر ماه عسل

فهرست عناوین

پس از مراسم عروسی عروس و دامادها تصمیم به سفری دو نفره می‌گیرند. از آن جا که این سفر اولین مسافرت دو نفره آن‌هاست، برای آن‌ها یک سفر خاص محسوب می‌شود. از آن جا که مراسم عروسی معمولا پر هزینه است، عروس داماد باید هزینه‌های ماه عسل را نیز پیش بینی کنند تا بتوانند با توجه به بودجه خود برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند. از این رو در این مقاله بر آنیم تا هزینه‌های احتمالی و حتمی‌ ماه عسل را یادآوری کنیم تا با خیال راحت به تخصیص بودجه خود بپردازید.

هزینه‌های رفت و آمد

مقدار هزینه رفت و آمد بستگی به مقصد و نحوه سفر شما دارد. خارجی یا داخلی بودن مسافرت، زمینی یا هوایی بودن آن و مسافت از جمله پارامتر‌های تعیین کننده هزینه رفت و آمد هستند. اگر با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید، هزینه‌های مربوط به سرویس و تعمیر و مشکلات احتمالی اتومبیل را در نظر بگیرید. در صورتی که سفر شما هوایی است، لحاظ کردن بلیط‌های رفت و برگشت هواپیما را از یاد نبرید.

هزینه‌های اقامت

یکی از هزینه‌های اصلی برای سفر ماه عسل، هزینه‌های مربوط به هتل، مسافرخانه و یا اقامتگاهی است که در آن روز‌های سفر را می‌گذرانید. اگر قرار به اجاره آپارتمان یا ویلاست، پیش از سفر مقدار هزینه‌های مربوطه را تخمین زده و به صورت نقد یا در کارت بانکی همراه داشته باشید. هتل‌ها و مسافرخانه‌ها را بررسی کنید و هزینه‌های مربوط به آن را برای تعداد شبی که در آن جا می‌مانید، تخمین بزنید. در این مورد تعداد شب‌های اقامت و کلاس طبقاتی محل اقامت‌‌تان در هزینه‌ها تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

عوارض خروج از کشور

در صورتی که سفر شما خارجی است و قصد عبور از مرز‌های ایران را دارید، با در نظر گرفتن سیاحتی یا زیارتی بودن مقصد عوارض خروج از کشور را در لیست هزینه‌ها لحاظ کنید. مقدار عوارض خروج از کشور با سیاحتی یا زیارتی بودن و دفعات سفر خارجی در سال توسط شما متفاوت خواهد بود و با در نظر داشتن این موارد مقدار عوارض مشخص می‌شود.

هزینه‌های اخذ پاسپورت و ویزا

اگر سفر شما به خارج از کشور است، هزینه‌های مربوط به اخذ پاسپورت را از یاد نبرید. علاوه بر این اگر مقصد سفر شما یکی از کشورهایی است که نیاز به اخذ ویزا دارد، هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا را فراموش نکنید.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی از بیمه‌گزاران در برابر حوادث احتمالی سفر محافظت می‌کند. این بیمه برای اخذ ویزا از بعضی سفارت‌خانه‌ها الزامی است و برای سایر سفارت‌خانه‌ها نیز توصیه می‌شود. در صورتی که سفر شما داخلی نیست، هزینه مربوط به بیمه مسافرتی را فراموش نکنید. در صورت نبود بیمه مسافرتی برای یک سرماخوردگی ساده یا حادثه احتمالی هزینه‌های هنگفتی باید صرف کنید.

رستوران گردی و تفریح

با تحقیق درباره قیمت غذا و تفریحات مقصد مورد نظرتان یک تخمین برای هزینه‌هایی که در این راستا صرف خواهید کرد، بزنید. در صورت خارجی بودن سفر و ثابت نبودن قیمت ارز مقدار بیشتری برای این قسمت در نظر بگیرید تا اگر ارز تا زمان سفر شما بالا رفت بتوانید طبق برنامه در ماه عسل خود خوش بگذرانید و از رستوران‌های کشور مد نظر‌‌تان استفاده کنید.

هزینه‌های اتومبیل

اگر با اتومبیل خود سفر می‌کنید، مقداری بودجه برای بنزین و خرابی‌های احتمالی اتومبیل در نظر بگیرید.

حمل و نقل داخل شهر

در صورتی که اتومبیل‌‌تان همراه‌‌تان نیست و برای حمل نقل داخل شهر مورد نظر‌‌تان باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، هزینه‌های مربوطه را با توجه به قیمت‌های شهر یا کشور مورد نظر‌‌تان لحاظ کنید.

سوغاتی

غالبا افراد در مسافرت‌هایی که می‌روند به یاد خانواده و دوستان هستند و برای آن‌ها از شهری که سفر کرده اند سوغاتی می‌آورند. تازه عروس و داماد‌ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند و با در نظر گرفتن وسع مالی خود در اولین سفر دو نفره خود اقلامی را به عنوان سوغاتی برای خانواده‌ها می‌خرند و پس از برگشت به آن‌ها می‌دهند. از این رو بهتر است یک لیست از افرادی که باید برای آن‌ها سوغاتی تهیه کنید بگیرید و هزینه‌ها را جمع بزنید و در چک لیست تخصیص بودجه ماه عسل لحاظ کنید.

حوادث و مشکلات احتمالی

سعی کنید قبل از سفر مقداری پول نقد همراه داشته باشید. از قدیم گفتند حادثه خبر نمی‌کند اما شما پیش بینی‌های لازم برای حوادث احتمالی یا بیماری‌های ممکن را داشته باشید تا غافلگیر نشوید.

همراه داشتن مقداری پول نقد

در مسافرت علاوه بر کارت‌های بانکی، همواره مقداری پول نقد نیز همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. گاه عابربانک‌ها پول ندارند یا خرابند و مراجعه به چند دستگاه ATM دشوار به نظر می‌رسد یا بعضی فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و پمپ بنزین‌ها کارت بانکی قبول نمی‌کنند و تنها پول نقد دریافت می‌کنند. بنابراین با همراه داشتن مقداری پول نقد از این مشکلات نیز عبور خواهید کرد. اگر سفر شما خارجی است مقداری پول از واحد پولی کشور مقصد را به صورت نقد از کشور با خود ببرید و همراه داشته باشید تا اگر در ابتدای سفر صرافی پیدا نکردید بتوانید از آن استفاده کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت