در انتخاب تشریفات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در انتخاب تشریفات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

فهرست عناوین

یکی از مواردی که باید در بین انتخاب‌های عروسی توجه و دقت لازم را برای آن به کار ببندید انتخاب تشریفات است. بخش اعظم بودجه شما صرف هزینه‌های مربوط به تشریفات می‌شود. علاوه بر این، تشریفات، مدیریت مراسم شما را برعهده دارد و گاها بر روی انتخاب‌های دیگر شما تاثیر مستقیم می‌گذارد. در این مقاله کارشناسان ما در بزمینه ویژگی‌های یک تشریفات خوب را لیست کرده‌اند تا به انتخاب شما کمک کنند.

1. مجوز داشته باشد.

مهم‌ترین نکته در انتخاب تشریفات این است که تشریفات مورد نظر شما دارای مجوز و شماره ثبت باشد. مواظب افراد سودجو باشید. پولی که شما در اختیار گروه تشریفات می‌گذارید بدون شک ماکسیمم مقداری است که می‌توانستید برای یک عروسی هزینه کنید و اگر متوجه شوید تشریفات مورد نظر شما تنها یک نام و صفحه اینستاگرام با عکس‌های جعلی بوده است اتفاق خوبی در نزدیکی بزرگترین روز زندگی شما نخواهد بود.

2. سابقه درخشانی داشته باشد.

منظور از سابقه درخشان، این نیست که تشریفات شما یک تشریفات لاکچری باشد. بلکه ممکن است برای بسیاری از عروس و دامادها با کمترین هزینه بهترین عروسی ممکن را برگزار کرده باشد. به سابقه تشریفات دقت کنید و تشریفاتی که نوظهور است و پیش از این مراسم چندانی برگزار نکرده انتخاب نکنید.

3. اجازه تست مراسم بدهد.

تشریفاتی که به کار خود مطمئن باشد از شما دعوت می‌کند تا قبل از قرارداد برای بازدید مراسمی که خودش برگزار کرده در سالن حضور پیدا کنید و از مرتب بودن همه چیز اطمینان حاصل کنید سپس قرارداد ببندید. حتی اگر تشریفات به شما گفت که عروس و داماد دوست ندارند غریبه وارد مجلس شود خواهش کنید پیش از ورود عروس و داماد و قبل از شروع مراسم آن‌ها در باغ یا سالن مراسم حضور پیدا کنید.
در تست مراسم علاوه بر کیفیت غذا، آب میوه، شیرینی و... تزئینات و تازه بودن گل‌ها و تمیزی رومیزی‌ها و صندلی‌ها را نیز بررسی کنید.

از نمونه کارهای بهترینها در سایت بزمینه دیدن کنید.

تشریفات عروسی احمدزاده مشاهده این کسب و کار
تشریفات مشیری مشاهده این کسب و کار
تشریفات لوکس بهشاد مشاهده این کسب و کار

4. کیفیت شام و پذیرایی خوب باشد.

اگر تشریفات خودش آَشپز داشت از کیفیت غذا مطمئن شوید. همچنین هنگام تست مراسم ببینید که غذاها سرد نباشد. در برخی موارد اگر باغ آَشپزخانه نداشته باشد یا تشریفات تنها به عنوان واسطه عمل کند و از کترینگ دیگری غذا بیاورد، غذاها هنگام سرو سرد خواهد بود. علاوه بر این پیش از مراسم در مراسمی ‌متعلق به عروس و داماد دیگر به عنوان تست شام از کیفیت غذا مطمئن شوید.
کیفیت میوه‌ها باید مطلوب و به صورت دست‌چین باشند. البته همه این‌ها بستگی به قیمت منوی تشریفات مورد نظر شما دارد.
از تشریفاتی که به آن مراجعه کردید بپرسید که قنادی تحت قرارداد آن‌ها کدام قنادی است. در صورتی که از کیفیت کیک و شیرینی راضی نبودید می‌توانید هزینه شیرینی و کیک را حذف کنید و خودتان با قنادی دیگری قرارداد ببندید.
اگر فاصله شروع مراسم تا سرو شام زیاد است از تشریفات بپرسید که امکان سرو چه عصرانه‌هایی دارند. اگر از عصرانه‌های تشریفات راضی نبودید و بقیه معیارهای شما در قسمت‌های مهم‌تر تامین می‌شد از تشریفات بخواهید که اجازه دهد از جای دیگری عصرانه و فینگرفود تهیه کنید.

5. سلیقه خوبی در تزئینات داشته باشد.

این که تزئینات انجام گرفته توسط تشریفات به روز و مطابق سلیقه شما باشد ربطی به هزینه ندارد. ممکن است تشریفاتی بدون استفاده از گل‌های گران قیمت و زیاد، در محدوده بودجه شما بهترین تزئینات را ارائه دهد. همه چیز به سلیقه تشریفات و حرفه‌ای بودن گروه گل‌آرایی بر می‌گردد.

6.  تعداد مهماندار‌ها با مهمانان متناسب باشند.

ببینید تشریفات مورد نظر به ازای هر تعداد مهمان چند مهماندار تعیین می‌کند. تعداد کم مهماندار سبب می‌شود تا پذیرایی و خدمات‌رسانی خوب انجام نشود. بشقاب‌های کثیف بر روی میزها باقی بماند، سرویس دهی ضعیف باشد و مهماندارها فرصت پذیرایی از همه مهمانان را پیدا نکنند.

7. مدیریت قوی داشته باشند.

تشریفات درواقع هماهنگی میان کارهای عروسی و مشاغل مرتبط با مراسم را بر عهده دارد. این کار مدیریت قوی را می‌طلبد تا هماهنگی‌ها به صورت کامل و دقیق انجام شود. گاها انتخاب موزیک، گل آرایی، سالن مراسم، آتلیه و .... با کمک تشریفات انجام می‌شود و یک تشریفات حرفه‌ای انتخاب‌های مناسب بودجه شما و انتظاری که دارید را بر عهده می‌گیرد. از این رو هماهنگی‌ها نیز بر دوش تشریفات قرار می‌گیرد.
شب برگزاری مراسم نیز گروه تشریفات برگزاری مراسم را بر عهده دارد و در واقع مهم‌ترین عامل مراسم شما گروه تشریفات می‌باشد. مدیریت مراسم و هماهنگی و‌ ترتیب برنامه با تشریفات است از این رو باید تشریفاتی را برگزینید که قدرت مدیریت را داشته باشد. به خصوص اگر تعداد مهمانان شما زیاد است سراغ تشریفات‌هایی بروید که بتوانند جمعیت را کنترل کنند و از عهده پذیرایی مهمانان برآیند.
پیش از مراسم با کسی که قرار است وظیفه مدیریت مراسم و هماهنگی‌ها را بر عهده بگیرد موارد مهم و خواسته‌های خود را در میان بگذارید تا نتیجه مطابق میل شما باشد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت