راهنمای تر و تمیز کردن لیست مهمانان عروسی!

راهنمای تر و تمیز کردن لیست مهمانان عروسی!

فهرست عناوین

یکی از مهمترین گام‌های برنامه‌ریزی عروسی، تخمین تعداد مهمان‌ها است. در این مرحله شما باید در مورد اندازه مراسم خود تصمیم بگیرید. آیا مایل هستید که مراسمی بزرگ با تعداد مهمان‌های زیاد داشته باشید یا ترجیح می‌دهید مراسمی کوچک اما صمیمی داشته باشید؟ آیا شما قرار است بیش از یک مراسم بگیرید؟ آیا مکان خاصی را برای برگزاری مراسم خود در نظر دارید؟

اگر برای تهیه لیست مهمان‌های خود نیاز به راهنمایی دارید، توجه به نکات زیر خالی از فایده نیست.

هزینه مراسم و تعداد مهمان ها را با همسرتان هماهنگ کنید.

بودجه شما یکی از مهمترین عوامل محدود کننده تعداد مهمان‌ها است. بنابراین اگر ملاحظات بودجه‌ای دارید باید تعداد مهمان‌های خود را محدود کنید. برای محدود کردن تعداد مهمان‌ها، در نظر بگیرید که چه کسی قرار است هزینه مراسم را بپردازد. بدلیل اینکه معمولا خانواده داماد هزینه مراسم را پرداخت می‌کنند، احتمالا آنها نظر بیشتری روی لیست مهمان‌ها خواهند داد.

تقسیم تعداد مهمان‌ها کار بسیار مفیدی است.

معمولا تعداد مهمان‌ها بین عروس و داماد بطور مساوی تقسیم می‌شود ولی این بدان معنی نیست که آنها نمی‌توانند خلاف این قاعده عمل کنند، چرا که ممکن است خانواده یکی از طرفین پرجمعیت‌تر باشد و یا بدلیل برگزاری مراسم در شهر دیگری افراد زیادی از اقوام و دوستان عروس یا داماد نتوانند در مراسم عروسی شرکت کنند. بنابراین تقسیم تعداد مهمان‌ها بین عروس و داماد توافقی است.

روش تهاجمی و بی‌رحم کارساز خواهد بود!

شما می‌توانید کار تهیه لیست را با ایجاد لیستی بزرگ و فانتزی شروع کنید و تمام افرادی را که دوست دارید در مراسم عروسی شما شرکت کنند در لیست خود قرار دهید. سپس شروع به حذف افراد از لیست کنید تا تعداد مهمان‌ها مطابق بودجه شما شود. می‌توانید از قواعد زیر برای حذف افراد از لیست مهمان‌ها استفاده کنید:

-اگر شما یا نامزدتان تا به حال با آنها صحبت نکرده‌اید و یا اسم آنها را نشنیده‌اید.

-اگر شما یا نامزدتان در سه سال گذشته با آنها صحبت نکرده‌اید، البته در صورتی که از اقوام شما نباشند.

-اگر فقط بدلیل احساس گناه شما، نام آنها در لیست قرار گرفته است.

 به یاد داشته باشید که کاهش تعداد مهمان‌ها مستقیما هزینه مراسم عروسی شما را کاهش خواهد داد.

اولویت‌های خود را مشخص کنید.

ممکن است شما دلتان بخواهد مراسم عروسی خود را در مکانی خاص مثلا یک ویلای کوچک و زیبا در شمال برگزار کنید اما از طرفی دیگر قصد دارید 500 نفر را به جشن خود دعوت کنید، باید بدانید که این کار غیرممکن است. بنابراین شما باید اولویت خود را مشخص کنید: تعداد مهمان‌های بیشتر یا یک مکان خاص.

احساس گناه نکنید!

مراسم عروسی بهانه‌ای برای جمع شدن دوستان کودکی شما که مدت‌ها است با آنها در ارتباط نبوده‌اید، نیست. شما در تهیه لیست مهمان‌ها باید روی دوستان فعلی خود تمرکز کنید. بنابراین از دعوت نکردن دوستانی که سال‌ها است آنها را ندیده‌اید احساس گناه نکنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت