راهنمای عکاسی از داماد در جشن عروسی

راهنمای عکاسی از داماد در جشن عروسی

فهرست عناوین

عکاسی مراسم عروسی جزء سخت‌ترین ژانرهای عکاسی به حساب می‌آید. یک عکاس در ساعات مختلف از روز عروسی باید بتواند در نقش یک عکاس مدلینگ، یک عکاس پرتره یا یک عکاس خانوادگی ظاهر شود و در عین حال باید حواسش جمع باشد تا بتواند همه اتفاقات روز عروسی را تمام و کمال مستند کند. یکی از سخت‌ترین بخش‌های عکاسی عروسی، عکاسی از داماد قبل از شروع مراسم است زیرا عکاس باید هم ژستهای مختلفی که برای عکاسی لازم میشوند را به او آموزش دهد و هم با صحبت‌های مختلف او را آرام و ریلکس نگه دارد تا در عکس‌ها با قیافه طبیعی خود ظاهر شود.

در روز عروسی با توجه به اینکه هم داماد و هم عروس در کانون توجه قرار دارند و به همین دلیل تمام روز دچار دلهره و استرس می‌شوند، عکاس باید سعی نماید عروس و داماد را آرام نماید تا بتواند عکسهای جذاب و طبیعی از آنها ثبت کند.

عکاسی از داماد در فضاهای آرام

یکی از نکاتی که باید در عکاسی از مردان به آن توجه شود آرام و ساکت‌بودن فضای عکاسی است. فرض کنید در یک مکان شلوغ مثل در ورودی یک عمارت میخواهید از داماد عکس‌برداری کنید به احتمال زیاد داماد دچار خجالتزدگی خواهد شد و نخواهد توانست بهصورت طبیعی و همیشگی در عکسها ظاهر شود. پس بهتر است برای عکسبرداری از مردان فضاهایی انتخاب گردند که آرام باشند و رفت و آمد مردم باعث پرت شدن حواس داماد و خجالتزدگی او نشود.


پیشنهاد‌های جذاب به داماد در زمینه ژستهای عکاسی

در زمان عکاسی از آقای داماد یا به‌طور کلی آقایان، بهمنظور ثبت یک عکس خوب باید حس خونسردی و  اعتماد به نفس را در او ایجاد نمایید. اگر ژست‌ها و پوزیشنهایی که برای عکاسی از مردان به آنها  پیشنهاد می‌شود استیل مردانه داشته باشد به خوبی با شما همکاری خواهند کرد. ژستهایی مانند نشستن بر روی صندل و لم دادن به آن و یا لم دادن به دیوار در حالیکه دستانشان در داخل جیب است از جمله ژستهای مرد پسند هستند.


برای دستان او فکری کنید.

گاهی اوقات آقایان وقتی دستشان خالی است احساس عجیب و غریب بودن می‌کنند. به همین دلیل برای از بین بردن این احساس در دامادها در حین عکاسی، به آقا دامادها پیشنهاد دهید کارهایی مانند گرفتن یقه کت، در دست داشتن لیوان، در جیب گذاشتن دست و ... را انجام دهند. فقط دقت کنید کاری که داماد با استفاده از دستانش انجام میدهد عادت همیشگی او باشد و او بتواند به صورت طبیعی آن کار را انجام دهد تا عکس‌های او طبیعی و نرمال ثبت گردند و ساختگی به نظر نرسند.


همواره ژست پیشنهادی را قبل از او خودتان انجام دهید.

گاهی اوقات فقط توضیح دادن درباره‌ ژست درخواستی از داماد میتواند برای او گیجکننده باشد، مخصوصا اگر داماد دارای قوه ادراکی تصویری بهتری نسبت به قوه ادراکی شنوایی باشد. برای مثال اگر از او می‌خواهید به شکل خاصی بنشیند یا جهت مشخصی را نگاه کند، قبل از توضیح دادن آنها، خودتان آنها را انجام دهید. این روش، رفتار انعکاسی نام دارد و در 99% مواقع بهتر از توضیح دادن خالی جواب می‌دهد.

می توانید بیشتر در مورد ژست های کلی عکس های عروسی بخوانید. همچنین برای اینکه بتوانید آتلیه مورد نظرتان را پیدا کنید اینجا کلیک کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت