در عکاسی اسپرت و فرمالیته چه لباس‌‌‌هایی بپوشیم؟

در عکاسی اسپرت و فرمالیته چه لباس‌‌‌هایی بپوشیم؟

فهرست عناوین

عکاسی و ضبط کلیپ روز فرمالیته یا روز پیش از روز عروسی، کاری است که عروس و داماد‌‌‌ها را به آرامش و آسودگی خیال بیشتری در روز عروسی ‌‌می‌رساند. علاوه بر این بعضی از افراد دوست دارند پیش از عروسی عکس‌‌‌هایی با لباس‌‌‌های اسپرت بگیرند تا هم به عنوان یادگاری از آخرین روز‌‌‌های مجردی داشته باشند و هم از عکس‌‌‌ها برای دیزاین سالن و کلیپ خود استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به راهنمایی عروس و دامادها برای تهیه لباس عکاسی فرمالیته و عکاسی اسپرت بپردازیم.
ابتدا برای افرادی که در روز فرمالیته لباس عروس ‌‌می‌پوشند، ایده‌‌‌هایی ‌‌می‌آوریم سپس راهنمایی‌‌‌هایی برای عکاسی اسپرت ارائه خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

عکاسی فرمالیته

اگر قصد عکاسی فرمالیته با لباس عروس را دارید دو حالت پیش ‌‌می‌آید. یا لباس روز فرمالیته و عروسی شما یکسان است یا قصد دارید لباس‌‌‌های متفاوتی بپوشید. در ادامه برای هر دو مورد پیشنهاداتی ارائه خواهیم کرد.

اگر یک لباس عروس تهیه ‌‌می‌کنید.

در صورتی که قصد پوشیدن همان لباس عروس خودتان را دارید علاوه بر این که باید مراقب آسیب رسیدن به آن باشید باید حواستان به کثیف شدن آن هم باشد؛زیرا گاه بعضی لکه‌‌‌ها و کثیفی‌‌‌ها به هیچ صورتی از روی پارچه پاک نمی‌شوند. پس از عکاسی فرمالیته لباستان را به خشکشویی بدهید تا برای روز عروسی آماده باشد. بهتر است برای شستشو، لباس را به مزون خود بدهید تا اگر به ترمیم هم نیاز داشت آن را درست کنند.
بعضی از عروس خانم‌‌‌ها ترجیح ‌‌می‌دهند عکس‌‌‌های آلبوم عروسی آن‌‌‌ها متفاوت باشد. از این رو علاوه بر این که مدل موهای خود را در فرمالیته و روز عروسی متفاوت درست ‌‌می‌کنند، ترجیح ‌‌می‌دهند لباسشان نیز متفاوت باشد. اما اگر محدوده بودجه شما اجازه این کار را نمی‌دهد، ‌‌می‌توانید از خیاط و طراح لباستان خواهش کنید که از فرمالیته به عروسی تغییراتی در لباس شما ایجاد کند. مثلا کت دانتل بدوزید و روز عروسی به تن کنید یا به لباستان آستین اضافه کنید. طرح‌‌‌هایی از این قبیل تفاوت چندانی در هزینه نهایی لباس ایجاد نمی‌کند.

اگر لباس روز فرمالیته شما متفاوت است.

اگر بودجه شما محدود نیست و ‌‌می‌توانید مقدار بیشتری هزینه کنید، پیشنهاد ‌‌می‌شود لباس‌‌‌های متفاوتی برای عکاسی و عروسی بر تن کنید. برای مثال روز عروسی در بین مهمان‌‌‌ها، لباس عروس با دامن اسکارلت بپوشید تا در بین مهمان‌‌‌ها بیشتر بدرخشید و در روز عکاسی لباس A line یا مدل ماهی تن کنید.
یکی از ایده‌‌‌هایی که برای عکاسی فرمالیته وجود دارد لباس‌‌‌های ساده سفید بلند با پارچه‌‌‌های لطیف و نرم ماند حریر است که نسبت به لباس‌‌‌های کار شده ارزان تر تمام ‌‌می‌شوند. این گونه لباس‌‌‌ها در عکاسی و فیلمبرداری حالت زیبایی ایجاد ‌‌می‌کنند. این گونه لباس‌‌‌ها با موی باز زیبایی خارق‌العاده ای در عکس‌‌‌ها ایجاد ‌‌می‌کنند.
اگر به پوشیدن لباس عروس کوتاه علاقه دارید ‌‌می‌توانید از مزون بخواهید لباس عروس تان را به گونه ای طراحی کند که در روز عکاسی لباس کوتاه بر تن کنید و در روز عروسی دامن لباس شما با یک زیپ به قسمت بالا تنه وصل شود. این طرح ‌‌می‌تواند سبب ساز یک تغییر بزرگ از روز فرمالیته به روز عروسی باشد.

بهترین آتلیه های عکاسی و فیلم برداری را در بزمینه ببینید.

استودیو عکس و فیلم لومانا مشاهده این کسب و کار
آتلیه عروس یونیک مشاهده این کسب و کار
آتلیه عروس تصویر مشاهده این کسب و کار

اگر قصد پوشیدن لباس‌‌‌های اسپرت دارید.

عکس‌‌‌هایی که با لباس‌‌‌های اسپرت گرفته ‌‌می‌شود، معمولا عکس‌‌‌های شادتری هستند. برخلاف عکس‌‌‌های روز عروسی که با لباس سفید عروس و لباس تیره داماد همراه هستند، عکس‌‌‌های اسپرت با لباس‌‌‌های رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارند. معمولا عروس و دامادها به دنبال پاسخ به این سوال هستند که در عکاسی اسپرت چه لباس‌‌‌هایی باید پوشید. در ادامه پیشنهاداتی برای بهترین لباس‌‌‌های ممکن برای عکاسی اسپرت ارائه ‌‌می‌کنیم.

1- لباس‌‌‌های ست بپوشید: لباس‌‌‌های ست خانم و آقا در عکس‌‌‌ها جلوه زیبایی دارند. برای مثال طرح یکسان پیراهن مردانه و پیراهن‌‌‌های کوتاه زنانه، تی شرت و تاپ‌‌‌های هم رنگ و .... ایده‌‌‌های اولیه برای عکس‌‌‌های اسپرت هستند. حتی به جای این کار ‌‌می‌توانید رنگ شلوار آقا را با تاپ خانم و رنگ شلوار خانم را با تی شرت آقا ست کنید. به این ترتیب یک تقارن ضربدری ایجاد ‌‌می‌کنید.
2- لباس‌‌‌های مکمل بپوشید: منظور از لباس‌‌‌های مکمل، لباس‌‌‌هایی با رنگ‌‌‌های متضاد یا مکمل هستند. در چرخه رنگ‌‌‌ها، رنگ‌‌‌هایی که روبروی هم قرار گرفته اند رنگ‌‌‌های متضاد هستند که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر صحنه را به تعادل ‌‌می‌رسانند. برای مثال رنگ‌‌‌های زرد و بنفش، نارنجی و آبی و سبز و قرمز مکمل هستند.
3- لباس‌‌‌های هم استایل بپوشید: سعی کنید لباس‌‌‌هایی که انتخاب ‌‌می‌کنید یا هردو اسپرت باشند یا هر دو رسمی. اگر آقا لباس جین با کفش‌‌‌های کتانی ‌‌می‌پوشد خانم مجاز به استفاده از کفش‌‌‌های پاشنه‌دار و لباس‌‌‌های رسمی نیست. لباس‌‌‌ها باید باهم هماهنگی داشته باشد.
4- چندین دست لباس ببرید: سعی کنید لباس‌‌‌های ست شده را مرتب بچینید و با خود به لوکیشن عکاسی ببرید. عکاس شما بهتر از هرکسی ‌‌می‌داند که با توجه به لوکیشن و استایل شما کدام لباس‌‌‌ها برای عکس و کلیپ مناسبتر است. البته طبیعی است که پیش از خرید و تهیه لباس برای عکاسی بهتر است با عکاس خود مشورت کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت