برای عقد محضری چه بپوشیم و چه نپوشیم؟ (راهنمای عروس خانم ها و مهمانان عقد)

برای عقد محضری چه بپوشیم و چه نپوشیم؟ (راهنمای عروس خانم ها و مهمانان عقد)

فهرست عناوین

این روزها بسیاری از زوج های جوان ترجیح می دهند که مراسم عقد خود را به شکلی ساده و البته کم هزینه در محضر برگزار کنند. انتخاب لباس مناسب برای این مراسم هم برای عروس و هم برای مهمانان شاید کمی سخت باشد، اما با در نظر گرفتن چند نکته ساده می توانید استایلی شیک و خاص داشته باشید. با ما همراه شوید تا در این مقاله کمی بیشتر با بایدها و نبایدهای انتخاب لباس برای مراسم عقد محضری آشنا شویم.

نکات مهم در انتخاب لباس عقد برای عروس

قبل از آن که مدل های زیبا و متنوعی برای انتخاب لباس عروس خانم را به شما معرفی کنیم، نکاتی را بررسی خواهیم کرد که برای داشتن یک استایل جذاب و زیبا در روز عقد به شما کمک خواهد کرد.

سادگی در عین زیبایی

یکی از فاکتورهای انتخاب لباس عروس مناسب برای عقد محضری، انتخاب یک لباس ساده است. بسیاری از لباس های مجلسی در عین سادگی خوش دوخت بوده و طراحی خاص و زیبایی دارند. بهتر است از انتخاب لباس های بلند و چین دار خودداری کنید، زیرا این لباس ها بیشتر مناسب مراسم های بزرگ در سالن های عقد و عروسی هستند.

رنگ لباس عقد

در انتخاب رنگ لباس برای عقد محضری شما محدودیت زیادی ندارید. تا چند سال گذشته لباس عقد تنها محدود به رنگ سفید بود، اما اگر شما قصد دارید مراسم عروسی نیز گرفته و لباس عروس نیز بپوشید، می توانید سراغ رنگ هایی مانند گلبهی، صورتی، آبی آسمانی و یا حتی رنگ های تندی مانند قرمز بروید.

بسیاری از عروس خانم ها ترجیح می دهند که در مراسم عقد محضری خود حجاب داشته باشند. برای مثال اگر شما یک مانتو شلوار را برای مراسم عقد خود انتخاب کرده اید، شاید نداشتن حجاب روی آن جلوه چندانی نداشته باشد. در این حالت با توجه به لباسی که انتخاب کرده اید، می توانید از یک روسری حریر هم رنگ با لباس یا یک توربان یا کلاه حجاب استفاده کنید.

انتخاب لباس متناسب با فرم بدن

نکته مهم دیگری که می تواند در انتخاب لباس مناسب برای عقد محضری به شما کمک کند، انتخاب لباس براساس فرم بدن است. هر فرم بدنی با انتخاب یک لباس مناسب می تواند عیب های خود را کاهش داده و زیبایی اندام خود را چند برابر کند.

پوشیدن لباس ست با داماد

اگر دوست دارید لباس مراسم عقد شما خاص و زیبا باشد، می توانید یک لباس فانتزی رنگی انتخاب کرده و آن را با لباس داماد ست کنید. انتخاب لباس ست این روزها انتخاب بسیاری از زوج های جوان است.

مدل های مختلف لباس عقد محضری برای عروس خانم ها

بعد از آن که با نکات کلی انتخاب لباس عقد محضری آشنا شدیم، می خواهیم بدانیم که چه مدل لباس هایی را برای این مراسم می توانیم انتخاب کنیم.

لباس عقد کوتاه عروسکی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بهتر است در انتخاب لباس عقد محضری دور لباس های بلند و دنباله دار را خط بکشید. یک لباس عقد کوتاه عروسی با توجه به فرم بدن و ست کردن رنگ آن با لباس داماد می تواند یک استایل خاص و زیبا به شما در بهترین روز عروسیتان بدهد.

لباس اورال

اگر دوست دارید کمی سنت شکنی کرده و یک لباس متفاوت و مدرن بپوشید، لباس اورال می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این لباس مناسب خانم هایی با اندام کشیده و بلند است و می تواند زیبایی عروس را چند برابر کند. اورال همچنین دارای مدل های مختلفی است که شما می توانید متناسب با سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید. برخی از اورال ها دارای یک دامن حریر نازک هستند و یا در برخی از مدل ها بر روی اورال یک ماکسی بلند کار شده نیز پوشیده می شود.

کت و شلوار

اگر تصور شما در خرید کت و شلوار عروس تنها یک مدل ساده و کلاسیک است، سخت در اشتباه هستید. کافی است سری به مزون های مختلف بزنید تا مدل های جدید و متنوع کت و شلوار عروس را ببینید. این لباس نیز بسیار مناسب عقد محضری بوده و خانم های جوان زیادی آن را انتخاب می کنند. اگر قد شما کمی کوتاه است، شاید این لباس گزینه چندان مناسبی برای شما نباشد.

پیراهنهای حریر یا ساتن بلند

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، شاید یک لباس دنباله دار و دست وپاگیر برای مراسم عقد محضری چندان خوب از آب درنیاد، اما یک پیراهن ساتن یا حریر ساده یا همراه با بالاتنه گیپور عروس را مانند ملکه ها خواهد کرد. این مدل لباس را می توانید بدون آستین و یا با مدل های مختلف آستین بدوزید.

پیراهن همراه با شنل

اگر سبک های کلاسیک و مدل های رومی را دوست دارید، می توانید پیراهن های همراه با شنل را انتخاب کنید. فرقی نمی کند که پیراهن شما بلند یا کوتاه باشد، در هر دو حالت استفاده از مدل های مختلف شنل آن را خاص و زیبا خواهد کرد.

مانتو و شلوار مجلسی

یک انتخاب شیک، ساده و باکلاس برای مراسم عقد محضری، مانتو و شلوار مجلسی است. این مانتو شلوارها معمولا مدل کت و شلواری بوده و روی آن ها سنگ کاری شده است. بهترین انتخاب رنگ برای این مدل لباس رنگ های روشن مانند سفید، کرم یا گلبهی است.

انتخاب لباس مناسب مهمانان در مراسم عقد محضری

انتخاب لباس عقد محضری شاید برای مهمانان مراسم نیز کمی گیج کننده و سخت باشد. از آن جا که اغلب مهمانان این مراسم اقوام درجه یک هستند، مهمانان دوست دارند در بهترین استایل و تیپ خود ظاهر شوند. در این مراسم نیز لباس های با توجه به سلیقه، سن و البته فرم بدن می تواند گزینه های مناسبی به شمار رود.

لباس مجلسی کوتاه برای خواهر عروس و داماد

این مدل لباس برای مهمانان عقد محضری بیشتر مناسب دختران جوان است. این پیراهن ها می توانند دارای دامن فن و یا دامن چین دار باشند و یا از قسمت کمر برش بخورند. این لباس دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و مدل هستند که شما می توانید به عنوان اقوام نزدیک عروس و داماد آن ها را برای مراسم عقد محضری انتخاب کنید.

کت و سرافون و کت و دامن برای مادر داماد و مادر عروس

یکی از مدل های لباسی که هیچ وقت قدیمی نمی شود، کت و سرافون و کت و دامن است. از دختران جوان تا خانم های میانسال و سن بالا می توانند با خیال آسوده این مدل لباس را انتخاب کنند. برای کت و سرافون و کت و دامن نیز مدل های مختلفی وجود دارد. کت ها می توانند کار شده و یا ساده باشند. بلندی دامن و یا سرافون می تواند از بالای زانو تا بلندتر باشد. مدل کت نیز دارای طرح های مختلفی است که می توانید متناسب با سلیقه تان آن ها را انتخاب کنید.

شومیز و دامن

اگر دوست دارید یک لباس ساده و شیک بپوشید، می توانید سراغ شومیز و دامن کوتاه یا میدی بروید. می توانید به راحتی یک شومیز و دامن را با یکدیگر ست کرده و یک استایلی خاص و زیبا داشته باشید. در این مدل معمولا شومیز داخل دامن زده می شود، بنابراین اگر شکم شما کمی بزرگ است شاید این لباس انتخاب مناسبی برای شما نباشد.

اورال ها

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، اورال ها در چند سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین لباس های مجلسی تبدیل شده اند. اورال با دمپای گشاد، اورال همراه با شنل، اورال همراه با آستین پفکی و مدل های دیگر از جمله مدل های پرطرفدار این لباس است.

پیراهن پولکی

یک انتخاب جذاب دیگر برای خانم های جوان در مراسم عقد محضری، پیراهن های پولکی است که معمولا به صورت فون دوخته می شوند. در صورتی که اندام چاقی ندارید، این پیراهن می تواند باعث شود به زیبایی هرچه تمام تر در مجلس بدرخشید.

در ادامه مدلهای مختلف پیشنهادی برای اقوام در مراسم عقد را می بینیم.


در مراسم عقد محضری چه چیزهایی نپوشیم؟

در صورتی که انتخاب شما برای لباس مناسب عقد محضری پیشنهادهای بالا نیست و دوست دارید یک مدل و لباس متنوع تر و خاص تر بپوشید، در انتخاب لباس موارد زیر را در نظر داشته باشید:
• لباس مشابه لباس عروس و لباس های دنباله دار گزینه مناسبی برای مهمانان جشن عقد محضری به شمار نمی روند.
• در این مراسم بهتر است چندان خودنمایی نکنید. انتخاب لباس های خیلی تنگ، نازک و یا باز در یک محیط کوچک با تعداد کم چندان وجهه جالبی نخواهد داشت.
• از زیورآلات به اندازه و مناسب لباس خود استفاده کنید.
• اگر دوست دارید کفش پاشنه بلند بپوشید، بهتر است کفش های زیر 5 سانتی متر را انتخاب کنید.
• اگر رنگ سفید را به عنوان مهمان برای لباس خور انتخاب می کنید به هیچ هنوان تاج یا اکسسوری مشابه تاج نگذارید.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت