ماسک های دست ساز خانگی برای پوستی شاداب و درخشان

ماسک های دست ساز خانگی برای پوستی شاداب و درخشان

فهرست عناوین

همیشه مواد غذایی که به صورت روزانه آنها را مصرف می کنید صرفا خوراکی نیستند؛ در واقع این مواد غذایی می توانند غذای بسیار پر فایده‌ای برای پوست شما باشند. بنابراین شما تنها با چیزهایی که در کابینت آشپزخانه خود دارید، می‌توانید ماسک‌های مفیدی برای زیباتر شدن پوستتان درست کنید. ما در اینجا به چند دستور ساده برای تهیه ماسک های دست ساز و طبیعی اشاره می کنیم.

ماسک سفت کننده و روشن کننده پوست (سفیده تخم مرغ، لیمو و عسل)

این ماسک به خصوص برای افرادی که پوستشان در طی بارداری دچار آسیب می شود، مفید است. برای اینکه این ماسک تاثیر خود را به خوبی نشان دهد، بهتر است که در هفته دو تا سه بار استفاده شود. بعد از چند بار استفاده، تاثیر این ماسک مشهود است ولی اگر استفاده از آن را برای 6 الی 7 ماه ادامه دهید متوجه خواهید شد که پوست شما بسیار زیبا و درخشان خواهد شد و تمام اثرات آکنه و لک از روی پوستتان محو می شود. البته به دلیل لیمو موجود در این ماسک بهتر است که قبل از استفاده برای کل صورت ابتدا آن را روی قسمتی از پوست تست کنید تا مطمئن شوید به پوست شما آسیبی نخواهد رسید.

ماسک مرطوب کننده (جو دو سر، شیر و عسل)

برای کسانیکه پوستهای حساس و آکنه‌ی دارند، عسل ماده‌ی مفیدی است که به بهبود پوست صورت کمک می‌کند و به آن رطوبت می‌بخشد. عسل رطوبت را جذب کرده و آن را حفظ می‌کند و آثار پیری پوست را بهبود می‌بخشد.

عسل می‌تواند با حفظ رطوبت پوست، چین و چروک صورت را کاهش دهد.

برای درست کردن این ماسک کافی است نصف فنجان جو دو سر نپخته را با یک چهارم تا یک دوم فنجان آب و یک دوم فنجان شیر و یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید و در یک کاسه کوچک با شعله متوسط برای 5 الی 6 دقیقه حرارت دهید و با قاشق مرتب به هم بزنید. سپس صبر کنید تا خنک شود. قبل از استفاده از ماسک ابتدا صورت و گردن خود را با یک لایه نازک از عسل ماساژ دهید. حال ماسک را از پایین به بالا بر روی صورت خود پخش کنید، سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست خود استراحت دهید و در نهایت با آب ولرم صورت خود را پاک کنید.

ماسک ضد آکنه (دارچین و عسل)

پوست بسیاری از ما آکنه دارد که این آکنه ممکن است سالها بعد از سن بلوغ نیز باقی بماند. از خواص دارچین افزایش میزان اکسیژنرسانی و خونرسانی به سطح پوست است که باعث خشک شدن پوست و بهبود آکنه پوست می‌شود. عسل دارای مواد آنتی‌باکتریال است که باعث از بین رفتن باکتریهای سطح پوست و مانع پیری و چروک آن می‌شود. همچنین عسل به دلیل دارا بودن مواد ضد التهابی، قرمزی و التهاب پوست را کاهش می‌دهد. برای درست کردن این ماسک مراحل زیر را انجام دهید:

در یک کاسه کوچک، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و دو قاشق چایخوری عسل اضافه کنید.

آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

با استفاده از انگشتان دست این مخلوط را به طور یکسان بر روی صورت و گردن خود بمالید.

صبر کنید تا این مخلوط به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست صورتتان باقی بماند.

صورتتان را با آب ولرم بشویید.

سپس صورتتان را با تونر مناسب پاک کنید. ترکیب آبلیمو و آب یک تونر طبیعی برای پوست است.

*این ماسک را بیشتر از یک یا دو بار در هفته استفاده نکنید زیرا ممکن است دارچین آن به پوست آسیب برساند.

ماسک لایه‌بردار (ترکیب ماست با خانواده توتها)

با استفاده از این ترکیب ساده و آسان، طراوت و تازگی و حس خوب را برای چهره خود به ارمغان بیاورید. برای درست کردن این ماسک مراحل زیر را انجام دهید:

2 قاشق غذاخوری ماست ساده را با 2 قاشق غذاخوری عسل در مخلوط‌کن ترکیب کنید.

یک چهارم فنجان از توتهای مخلوط شده را نیز به ترکیب بالا اضافه کنید تا مخلوط صافی درست شود و سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه نمایید.

با استفاده از انگشتان خود مخلوط حاصل شده را به صورت یکنواخت بر روی صورت و گردن تمیز و خشک خود بمالید. بعد از 10 الی 15 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.

*تمشک نسبت به بلوبری آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد.

*ویتامین C و آنزیمهای طبیعی در مرکبات، باعث روشن شدن پوست می‌شوند.

برای دیدن ماسک های دست ساز خانگی دیگر اینجا کلیک کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت